loading...
در پی فردا
سارا بازدید : 128 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

 

عنوان: مقاله عملکرد و کاربرد های یاتاقان مغناطیسی
صفحات: 53
فرمت: PDF
کیفیت: عالي

بیرینگهای مغناطیسی فعال امروزه در بسیاری از موارد صنعتی کاربرد دارد. این بیرینگها دسترسی به سرعتهای بالاتر را نسبت به انواع بیرینگهای مکانیکی و غلطشی فراهم می سازند. همچنین استفاده از این بیرینگها می تواند باعث حذف عملیات روغنکاری در کاربردهای مختلف و در نتیجه کاهش آلودگی محیط سیستم شود. امروزه رشد و تکنولوژی در مباحث کنترل و پردازش، بیرینگهای مغناطیسی را به سوی طراحی نیرومند تر و به صرفه تر نسبت به گذشته هدایت کرده است . نخستین بیرینگهای مغناطیسی در زمان جنگ جهانی دوم و با تلاش آقای جسی بیمز از دانشگاه ویرجینیا پا به عرصة وجود گذاشتند که در سانتریفیوژهای خالص سازی ایزوتوپهای عناصر مختلف برای ساخت اولین بمبهای هسته ای استفاده می شد . یاتاقان های مغناطیسی که شافت را به  جای تماس مکانیکی با نیروی مغناطیسی به حالت تعلیق در می آورند، چندین دهه است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که بیرینگهای معمولی مکانیکی که با اتصال به شافت ، به روغنکاری نیاز پیدا می کنند، بیرینگهای مغناطیسی با تکنولوژی خود که تعلیق روتور بر روی نیروهای مغناطیسی است میتواند راه حل خوبی باشد

فهرست :

مقدمه

فصل اول ظهور یاتاقان مغناطیسی

اساس کار یاتاقان مغناطیسی

سیستم های کنترل

 ملاحظات طراحی

کاربردهای مختلف

فصل دوم اصول و مبانی یاتاقان مغناطیسی

یاتاقان های مغناطیسی

اجزای یاتاقان مغناطیسی و عملکرد هر یک

یاتاقان ها و سنسورها

سیستم کنترل

الگوریتم کنترل

فصل سوم مزایا و محدودیت ها

قابلیت اعتماد بالا

پاکیزگی

کاربرد در سرعت های بالا

کنترل موقعیت و ارتعاشات

شرایط خاص

طراحی ، ارتقا و آزمایش دستگاهها

عیب یابی ماشین / ماشین های هوشمند

فصل چهارم یاتاقان های مغناطیسی چگونه کار می کنند

یاتاقان های شعاعی

یاتاقان های کف گرد

فصل پنجم ماهیت سیستم کنترل

سنسورها

کنترلر

تقویت کننده ها

فصل ششم سیستم کنترل چگونه کار می کند

کنترلر

فیلتر پایین گذر

صفر ها و قطب های اضافی

فیلترهای notch

مجاورت سنسورها

فصل هفتم خصوصیات دینامیکی روتور

فصل هشتم یاتاقان کمکی

فصل نهم کنترل تطبیقی ارتعاشات

خصوصیات کنترل تطبیقی ارتعاشات

فرایا و فواید کنترل تطبیقی

فصل دهم کاربردها

صنایع هوایی _ دفاعی

توربین های گاز و سانتریفیوژها

کمپرسورها

تولید انرژی توزیعی

ژنراتوهای سرعت بالا

ماشین های ابزار

واحد تست و آزمایش

تجهیزات خلاء

 فصل یازدهم پیوست

سوالاتی که معمولا پیرامون یاتاقان های مغناطیسی مطرح می شود

سارا بازدید : 107 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

عنوان: مقاله بررسی خوردگی بتن در سواحل دریا

دانشگاه: دانشگاه امام حسین (ع)
تهیه: آقای ابوذر نعمت الهی
صفحات: 14
فرمت: PDF
کیفیت: عالی

مقاله بررسی خوردگی بتن در سواحل دریا ، امروز اکثر سازه های ساحلی (Coastal Structures ) که معمولا در مناطق گرم و خورنده ایجاد می گردند از سازه های بتن مسلح (Reinforced concrete structures) می باشد و استفاد از آنها روز به روز در حال افزایش می باشد. حال ، عمر مفید سازه های بتن مسلح آنجا اهمیت زیادی برخوردار می شود که پس از گذشت مدت زمان اندکی از بهره برداری ، خوردگی هزینه های هنگفتی به سازه وارد می نماید. که حتی در برخی موارد ساخت مجدد سازه از ترمیم آن اقتصادی تر است. و این قضیه در مورد سازه های ساحلی مناطق گرم وخورنده مانند: منطقه عسلویه بحرانی تر است و عمر مفید سازه های این منطقه مهر تاییدی بر این امر می باشد.با این حال بهترین کار انجام تحقیقات لازم برای شناخت عوامل خوردگی و پیشنهاد راهکارهای علمی- اجرائی در کاهش آن می باشد، که بتوان با استفاده از این روشها هزینه های بعدی که جهت ترمیم بوجود می آید را کاهش داد. در این مقاله سعی شده است پس از شناخت عوامل موثر در بوجود آمدن خوردگی بتن در سازه های این منطقه با پیشنهاد راهکارهای مناسب اجرائی و با صرفه جهت کنترل این عوامل قدمی در کاهش هزینه های ثانویه برداشت.

 

فهرست :

آسیب دیدگی های بتن و مکانیزم عمل تخریب

تخریب بتن در آب دریا

سولفاتها

کربنات و بی کربنات

قلیائی ها

کلرور ها

املاح موجود در آب خلیج فارس

مکانیزم خوردگی فولاد

خوردگی بیولوژکی و میکروبیولوژیکی

بهبود عمل حفاظتی میلگردهای فولادی بوسیله بتن

حفاظت سازه های بتن آرمه در برابر خوردگی

انواع بازدارنده ها

سارا بازدید : 124 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

 

عنوان: دانلود مقاله پیرامون انرژی خورشیدی
صفحات: 27
فرمت: PDF
کیفیت: عالی

روز به روز با توسعه جوامع و کشور ها نیاز به انرژی رشد یافته است و بودجه های کلانی صرف تهیه دستگاه های مولد انرژی می شود. با این وجود انرژی های سازگار با محیط زیست از دیگر انواع انرژی ها محبوب تر بوده و دانشمندان تلاش می کنند با تولید مبدل های ارزان قیمت از این نوع ، استفاده از نوع انرژی را رواج دهند. اولین سلول خورشیدی کاربردی در سال ۹۱۵۱ در آزمایشگاه بِل توسط سه نفر به نامهای Daryl Chapin ، Souther Fuller Calvin ، Gerald Pearson ساخته شد. بازده این مبدل در حدود شش درصد بود و درمقایسه با مبدل های قبلی اش که درصد تبدیل حدود یک درصد و حتی کمتر داشتند، پیش رفت چشم گیری به حساب می آمد. اگرچه بازده مبدل های خورشیدی بهبود یافته بود ،ولی قیمت تمام شده تولید انبوه این مبدل ها هم چنان به عنوان چالشی در برابر دانشمندان و مهندسان قرار داشت. برای مثال : قیمت تولید یک وات انرژی برای اولین مبدل کاربردی ساخته شده در آزمایشگاه بِل دویست وپنجاه دلار بود و این در مقایسه با قیمت دو یا سه دلاری زغال سنگ بسیار زیاد بود. امروز با توسعه روش های تولید ارزان قیمت مبدل های خورشیدی توسط دانشمندان مختلف در سرتاسر جهان این نوع انرژی جای خود را در زندگی مردم باز کرده است و می توان به جرآت گفت تا الان به خوبی توانسته به نیاز های مردم پاسخ مناسبی دهد. قیمت تمام شده متوسط برای تولید یک وات انرژی الکتریکی توسط این مبدل ها به یک یا دو دلار رسیده است که موجب جذب سرمایه گذاران دولتی و غیر دولتی مختلف شده است و در نتیجه این بخش با پیشرفت چشم گیری در حال توسعه هست.

در این مقاله به نحوه عملکرد یک سیستم کامل خورشیدی که هدف آن تولید انرژی برای مصرف کننده ی خانگی می باشد پرداخته شده است. در یک سیستم کامل چندین بخش اصلی وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: سلول های خورشیدی ، مبدل های الکترونیکی قدرت، و باطری های ذخیره کننده ی انرژی که در اینجا به هریک به طور مفصل خواهیم پرداخت و فعالیت هایی که در این زمینه توسط اینجانب انجام شده توضیح داده خواهد شد.

 فهرست :

چکیده

مقدمه

فصل ۱: سلول های خورشیدی

 انواع سلول های خورشیدی

 ساختار فیزیکی سلول های خورشیدی

پنل های خورشیدی

نحوه ساخت پنل خورشیدی ۲۱۱ واتی

فصل ۲: مبدل های الکترونیکی قدرت

مبدل های الکترونیکی قدرت AC – DC

مبدل های الکترونیکی قدرت – DC – DC

مبدل های الکترونیکی قدرت DC – AC

فصل ۳:باطری های ذخیره کننده انرژی

باتری

مراجع

سارا بازدید : 166 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

عنوان: مقاله تئوری محدودیت ها به همراه فایل ترجمه

صفحات: 21
فرمت: word, PDF
کیفیت: خوب

یک ارزیابی مقایسه ای تغییر سازمان در اقتصاد جهانی که دردهه اخیر صورت گرفت با پذیرش مفاهیم تولید lean و سیستم انعطاف پذیر همراه بود . این مفاهیم به به صورت تلویحی معیاری از تولید و ظرفیت کاری را که با تقاضا و ظرفیت فعلی پذیرش هم خوانی داشتند را عرضه می کنند . سر منشاء وجود مدیریت ظرفیت محدود به دلیل تحقیق مستمر برای راندمان بالاتر و عدم توازن بین منابع و تقاضا برای منابع بیشتر بوده است . برای موسسات خصوصی و در تمام زمینه ها در اقتصاد ایرلند محدودیتهای مضاعفی اعمال شده است . موسساتی که در سطح بین المللی فعالیت می کنند با محدودیت های در سطح جهانی در مورد مدل های تولیدی lean مواجه هستند . موسساتی که در بخش های غیر تجاری فعالیت می کنند با مشکلات تازه ای که مربوط به کمبود کارمندان و سایر منابع می باشد مواجه می باشند در حالی که قبلا مشکل رکود و پایین بودن راندمان در مورد منابع وجود داشت . سئوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه حسابداری مدیریتی میتواند در مدیریت این گونه مشکلات و ارائه ظرفیت موجود به آنچه که مد نظر است مفید باشد . صرف نظر از این مطلب نبود تکنیک های برتر کمی به روز به آن نحوی که در گفته ها وجود دارد نیز از مشکلات است. روش بهینه سازی در برنامه ریزی خطی این امکان را به شما می دهد که مشکلات پیچیده ای که شامل محدودیت های مختلف ظرفیت هستند را حل کنید . علیرغم اصول شناخته شده و تفکر وجود مبانی بلند مدت حسابداری ، مدارک کمی وجود دارد که نشان دهنده کاربرد متداول این اصول و تفکر در حسابداری یا عملکردهای هیئت مدیره باشند .

کلمات کلیدی:

مقدمه

تئوری محدودیت ها

سهم ظرفیت پذیرش

سرمایه گذاری

هزینه های عملیاتی

تئوری محدودیت ها و حسابداری

حسابداری مدیریتی و حسابداری ظرفیت

نقش بهینه سازی

نگرشهای مثبت نسبت به  toc وبهینه سازی متداول

هزینه ظرفیت بلااستفاده

سود عملیاتی

نتیجه گیری

سارا بازدید : 125 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان: مقاله عایق و مدیریت مصرف انرژی
صفحات: 29
فرمت: PDF
کیفیت: خوب

مقاله عایق و مدیریت مصرف انرژی ، با گسترش صنایع در دهه های اخیر و با توجه به معضل سوخت های فسیلی که ذخایر آن رو به پایان می باشد .امروزه نگرش صحیح و استفاده بهینه از منابع انرژی و مبحث آن ، صنعت گران را برآن داشته تا نگاهی جامع به استفاده از عایق در صنایع مختلف داشته باشند. وجود یارانه های انرژی ، اهمیت عایق و عایق کاری را تا حدودی کم رنگ نموده ، لیکن با حذف این یارانه ها ، نیاز هر چه بیشتر آن نه تنها در صنعت ، بلکه در زندگی روزمره به وضوح مشاهده می گردد. در این میان صنایعی چون پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها ، نیروگاه ها ، صنایع سیمان ، فولاد ، کارخانه های صنعتی و مواد غذایی و تأسیسات خانگی از مهمترین مصرف کنندگان عایق می باشند  اگر از مبحث انرژی مصرفی صنعت ساختمان، که قبل از اجرای بنا و برای مواردی چون تولید، تبدیل و حمل و نقل مصالح و نیز اجرای ساختمان بکار می‌رود، بگذریم، الگوی مصرف انرژی در ساختمان و مسکن را می‌توان با ۴ شیوه مختلف اصلاح نمود.

فهرست :

روش‌های کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها

عایق کاری

انواع عایق کاری

چه جاهایی باید عایق کاری شوند؟

چند راهنمایی کلی برای نصب عایق ها

اندازه مطلوب صدا درساختمان های مختلف

عایق های پشم سنگ و سرباره

تفاوت پشم سنگ و سرباره

مشخصات عایق های پشم سنگ

ترکیب شیمیایی پشم سنگ

کاربری پشم سنگ

مزایای پشم سنگ

معایب پشم سنگ

تولید پشم سنگ

پنل های دولایه

سیستم جرم و فنر

مقاومت در مقابل جریان هوا

فرکانس رزونانس

قطر و جهت الیاف

سارا بازدید : 201 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان: مقاله حسابداری منابع انسانی
صفحات: 22
فرمت: word, PDF
کیفیت: عالي

امروزه در بسیاری از کشورها، نیروی انسانی به عنوان یک منابع سرمایه‌ای مورد توجه مدیران تمامی واحدهای اقتصادی و نهادهای اجتماعی در جهت ارتقای سطح عملکرد و افزایش بازدهی آنان قرار گرفته است. در این تحقیق سعی شده پس از نگاهی اجمالی به تاریخچه مراحل توسعه و تکوین حسابداری منابع انسانی مواردی چون حسابداری منابع انسانی و اخلاق، مفهوم و مقصود حسابداری منابع انسانی، منابع انسانی، دارایی یا هزینه، احتساب بهای تمام شده یا ارزش منابع انسانی، کاربرد حسابداری منابع انسانی، سنجش  غیر پولی منابع انسانی، الگوی حسابداری منابع انسانی، مدل های سنجش منابع انسانی،  روش های گزارشگری منابع انسانی و مشکلات حسابداری دارایی های انسانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد

سارا بازدید : 104 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان: مقاله رسیدگی و اعتبار دهی معاملات الکترونیکی
صفحات: 16
فرمت: word, PDF
کیفیت: خوب

امروزه یکی از مهمترین  تغییرات محیط اقتصادی  پدیده ای تحت عنوان تجارت الکترونیک می باشد. از آنجا که  در محیط الکترونیک اغلب شواهد و مدارک  فقط به صورت الکترونیک در دسترس خواهد بود، اعتبار دهی و رسیدگی به این مدارک وشواهد  با استفاده از شیوه ها ی سنتی مشکل به نظر می رسد  از این رو تغییر در رویه های گذشته حسابرسی احساس می شود .تجارت الکترونیک به عنوان یکی از پیامدهای فناوری اطلاعات برای حسابرسان واستفاده کنندگان از اطلاعات مالی  دارای فرصت ها و تهدیدهایی  است  دراین مقاله تلاش شده است  این فرصتها وتهدیدها مطرح گردیده و در نهایت  اهمیت وچگونگی حسابرسی مستمر به عنوان یک از راهکارهای اعتبار دهی به اطلاعات و مدارک تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد.

سارا بازدید : 95 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

عنوان: مقاله تئوری محدودیت ها به همراه فایل ترجمه

صفحات: 21
فرمت: word, PDF
کیفیت: خوب

یک ارزیابی مقایسه ای تغییر سازمان در اقتصاد جهانی که دردهه اخیر صورت گرفت با پذیرش مفاهیم تولید lean و سیستم انعطاف پذیر همراه بود . این مفاهیم به به صورت تلویحی معیاری از تولید و ظرفیت کاری را که با تقاضا و ظرفیت فعلی پذیرش هم خوانی داشتند را عرضه می کنند . سر منشاء وجود مدیریت ظرفیت محدود به دلیل تحقیق مستمر برای راندمان بالاتر و عدم توازن بین منابع و تقاضا برای منابع بیشتر بوده است . برای موسسات خصوصی و در تمام زمینه ها در اقتصاد ایرلند محدودیتهای مضاعفی اعمال شده است . موسساتی که در سطح بین المللی فعالیت می کنند با محدودیت های در سطح جهانی در مورد مدل های تولیدی lean مواجه هستند . موسساتی که در بخش های غیر تجاری فعالیت می کنند با مشکلات تازه ای که مربوط به کمبود کارمندان و سایر منابع می باشد مواجه می باشند در حالی که قبلا مشکل رکود و پایین بودن راندمان در مورد منابع وجود داشت . سئوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه حسابداری مدیریتی میتواند در مدیریت این گونه مشکلات و ارائه ظرفیت موجود به آنچه که مد نظر است مفید باشد . صرف نظر از این مطلب نبود تکنیک های برتر کمی به روز به آن نحوی که در گفته ها وجود دارد نیز از مشکلات است. روش بهینه سازی در برنامه ریزی خطی این امکان را به شما می دهد که مشکلات پیچیده ای که شامل محدودیت های مختلف ظرفیت هستند را حل کنید . علیرغم اصول شناخته شده و تفکر وجود مبانی بلند مدت حسابداری ، مدارک کمی وجود دارد که نشان دهنده کاربرد متداول این اصول و تفکر در حسابداری یا عملکردهای هیئت مدیره باشند .

سارا بازدید : 149 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان: تحقیق و مقاله پیرامون ارزیابی عملکرد
صفحات: 76
فرمت: PDF
کیفیت: خوب

 ارزیابی  عملکرد شیوهای از ارزشیابی رفتار کارکنان درمحیط  کاراست که شامل جنبه های کمی وکیفی عملکرد شغلی افراد میشود. عملکرداشاره به حدی از نیل به موفقیت درانجام وظایف داردکه منعکس کننده میزان کامیابی فرد در پاسخگویی به تقاضاهای شغل است. ارزیابی عملکرد عبارت است از فرایند سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاههای اجرایی در چارچوب اصول و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی در قالب برنامه‌های اجرایی. هدف اساسی ارزیابی عملکرد ، فراهم نمودن اطلاعات در خصوص عملکرد کاری پرسنل و مبادله اطلاعات بین ارزیاب و پرسنل در جهت جلوگیری از عملکرد نامطلوب و اصلاح آن و تشویق عملکرد مطلوب پرسنل است وهمچنین هدف دیگر این است که اطلاعات ضروری درباره نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری ودر دسترس مدیران قرار گیرد تا آنها بتوانند تصمیمات به جا ولازم را درجهت بالا بردن کمیت وکیفیت کار کارکنان اتخاذ نمایند. در محیطهای کاملاً رقابتی امروزی، سازمانهایی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و دراین محیط باقی بمانند که به نحو بهتری از منابع خود بهره برداری نموده و بهره وری خود را افزایش دهند. یکی از منابع مهم سازمانی نیروی انسانی می‌باشد. به منظور بهره گیری هر چه بهتر از این عامل می‌بایست آموزشهای لازم تدوین، هماهنگی و همدلی لازم در بین کارکنان ایجاد و اهداف آنها را با اهداف سازمان همسو نمود .همانگونه  که میدانیم ارزیابی عملکرد زیر مجموعه مدیریت عملکرد می باشد لذا هر برنامه مدیریت عملکرد بر میزان قابلیت آن در اندازه گیری عملکرد بستگی دارد. نظامهای سنتی ارزیابی عملکرد فاقد کارایی لازم در ارتقاء بهره وری نیروی کار می‌باشند لذا نیاز به چرخش از این نوع نظامها به نظامهای نوین مدیریت عملکرد به نحو چشمگیری محسوس است . مدیریت عملکرد با ایجاد محیطی مشارکتی و ابلاغ اهداف سازمان به کارکنان و راههای دستیابی به آنها و همچنین برقراری جلسات مستمرارزیابی و هدایت کارکنان و نیز سیستمهای پرداخت بر مبنای ارزیابی عملکرد، باعث ایجاد همسویی اهداف کارکنان و سازمان می‌گردد و بهره وری نیروی کار را بالا می‌برد.

سارا بازدید : 80 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان: مقاله آشنایی با بناها و سازه های تاریخی
فرمت: Word
کیفیت: خوب

بناهای تاریخی و آثار باستانی همیشه مورد توجه علاقه مندان به تاریخ ایران و جهان بوده است کشور عزیزمان که قدمتی به بلندای تاریخ را در بر دارد سرشار از آثار زیبا و ماندگار باستانی است.  همچنین جهان پهناور اطراف ما نیز شمال هزاران هزار آثار جذاب و کهن تاریخی می باشد. جدا از تلاش برای حفظ این آثار باستانی ،‌اطلاعات و دانسته هایی هرچند اندک در مورد پیدایش آن ها و موقعیت و قدمتشان نیز به ماندگاری آن ها در اذهان عموم کمک می نمایند. در این مقاله با معماری بناهای مختلف تاریخی ایران آشنا خواهید شد.

سارا بازدید : 108 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
 
عنوان: آشنایی با سامانه های کشف مزاحمت
صفحات: 76
فرمت: PDF
کیفیت: عالی

هدف از ارائه ی این پروژه معرفی اصول و مبانی امنیت در شبکه های کامپیوتری می باشد .در ابتدا به تعاریف و مفاهیم امنیت در شبکه می پردازیم . در مبحث امنیت شبکه ،منابع شبکه وانواع حملات ،تحلیل خطر ،سیاست های امنیتی ،طرح امنیت شبکه و نواحی امنیتی به تفضیل مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد . برای حفظ امنیت شبکه نیاز است تا مراحل اولیه ایجاد امنیت و سیتم های عامل و برنامه کاربردی مناسب لحاظ شود .در ادامه به انواع حملات در شبکه های رایانه ای پرداخته ایم  و برای افزایش امنیت در سطح شبکه به AUDITING ، کامپیوترهای بدون دیسک ،به رمز در آوردن داده ها و محافظت در برابر ویروس پرداخته ایم . و اما روشهای تامین امنیت در شبکه که عبارتند از : دفاع در عمق ،فایروال و پراکسی که به طور کامل تشریح شده است .و در ادامه سطوح امنیت شبکه ، تهدیدات علیه امنیت شبکه ، امنیت شبکه لایه بندی شده، ابزارها و الگوهای امنیت شبکه ،مراحل ایمن سازی شبکه ، راهکارهای امنیتی شبکه ،مکانیزم های امنیتی و الگوریتم جهت تهیه الگوی امنیت شبکه  توضیح داده شده است .

سارا بازدید : 111 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان: مقاله روشهای تست و نگهداری کابل ها و سیستم های مربوطه
صفحات: 124
فرمت: PDF
کیفیت: خوب

اصولا هر نوع هادی که بتواندجریان برق را از داخل  خود عبوردهد وتوسط موادی ازمحیط اطراف خود عایق یا ایزوله شده باشدبطوریکه ولتاژروی سطح عایق  برابرصفر و در روی سطح سیم یا هادی برابر ولتاژ عبور جریان  باشد کابل نامیده می شود عایق کردن کابل به این جهت است که چون کابل در زیر زمین نصب شده است باعث اتصال هادی به زمین نشده و ولتاژ در روی بدنه عایق صفر باشد.در مورد سیم های هوائی ذکر کلمه ولتاژ در مورد مشخصات کابل ضروری نیست ولی در مورد کابل های زیر زمینی علاوه بر مشخصات فنی کابل شامل سطح مقطع و نوع عایق  و جنس آن از نظر مقاومتهای مکانیکی باید ولتاژ کابل نیز ذکر گردد و همچنین یک رشته یا سه رشته بودن آن هم نیز مشخص شود. برای عایق کردن کابل های الکتریکی بسته به نوع مصرف از مواد  مختلفی استفــاده می شود که مهمتــرین آنــها ، کاغذهای آغشته  به روغن مخصوص ،مواد لاسـتیکی وپــلاستیکی ( P.V.C) و مواد مختلف دیگــر می باشد  که در جای خود به  آنها اشاره می شود و همچنین چون کابلهای زیر زمینی در معرض انواع فشارهای مکانیکی مختلف قرار می گیرد  دارای قسمتهای  محافظ مانند نوارهای فلزی  بوده و برای  جلوگیری از نفوذ  آب به داخل کابل یک غلاف سربی در روی تمام  نوارهای محافظ و عایق قرار داده و برای محافظت این غلاف سربی نیز عموما از لایه دیگری از یک نوع عایق ویا از قیر گونی استفاده می شود. در مواردی که استفاده از خطوط با هادیهای لخت منجر به بروز حوادث گذرا می شود و یا اینکه رعایت حریم و سایر نکات فنی و ایمنی شبکه برق مقدور نیست استفاده از کابلهای خود نگهدار هوایی راه حل منطقی است . از عمده ترین این موارد می توان به مسیرهایی اشاره نمود که دارای عرض کم بوده و یا در آنها موانعی از قبیل ردیف درختان وجود دارد .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1931
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 492
  • بازدید ماه : 492
  • بازدید سال : 26,619
  • بازدید کلی : 532,119