loading...
در پی فردا
سارا بازدید : 154 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پوششهای بر پايه آب
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 85
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
استفاده از آب به عنوان يك حلال رنگ هميشه به علت هزينه پايين وعدم خطر آتش سوزي ومسموميت زايي جالب بوده است واحتمالا آب اولين حلالي بوده كه توسط بشر در رنگ هاي ابتدايي در نزد نقاشان در طول قرن ها استفاده مي شده است .
دو غاب آهك يكي از روكش هاي لايه مواد در زمره رنگ هاي لعابي است كه هم اكنون از هر نظر قديمي ومنسوخ است ودراستفاده امروزي از جهت هزينه مارپيچي حلالها ورعايت آلودگي محيط واسطه انتقال آبي يك نيروي محرك براي گسترش استفاده از آب است كه به عنوان يك حلال رنگ تهيه شده است . 
امروزه رنگهايي كه پايه آنها بر آب است   به دو گروه اصلي تقسيم مي‌شوند : 
الف) عصاره پليمر كه در درجه اول در ساختن رنگ ها استفاده مي شود .
ب) قابل حل در آب يا لزجت آب كه دراصل براي رنگ هاي صنعتي بخصوص آستر فلزات بوسيله گالوانيزه كردن به كار مي رود.
يك كاربرد جالب رنگي كه پايه اش برآب است در رنگ تزييني هوا خشك كن و روكش هاي تحتاني است وعمل قابل توجهي براي توليد اموسيونهاي مناسب انجام شده است ادعا شده است كه رزين هاي رنگ مي توانند بطور رضايت بخشي امولسيونه شوند با استفاده از آميختن يك امولسيونه كننده‌  با دارا بودن ارزش HLB مناسب ( در زير ) 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 98 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی گیربکس های سه سرعته و نوشتن برنامه ای جامع جهت انجام مراحل متنوع طراحی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 164
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در شروع بهتر است توضیح دهیم که گیربکس چیست و چرا ما به گیربکس نیاز داریم:
تعریف گیربکس:گیربکس ماشینی است که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده وهچنین برآورده ساختن گشتاور و سرعت دورانی  مورد نیاز مصرف کننده به کار می رود. 
گیربکس در واقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار میکند. 
به دلیل عدم هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دورانی منبع تولید توان با مصرف کننده نیاز به ماشینی که بتواند این هماهنگی را به صورت یک واسطه برقرار کند امری ضروری به نظر می رسد دستگاهی که این خواسته ها را میتواند تامین کند گیربکس نام دارد.  
منبع تولید توان مهم نیست که با چه نوع سوخت یا منابع انرژی توان را تولید میکند بلکه این مهم است که در شفت ورودی به  گیربکس توان تولید شده را به صورت گشتاور به گیربکس منتقل کند دستگاههایی که میتوانند توان مورد نیاز گیربکس را تامین کنند شامل: 
موتورهای الکتریکی ، موتورهای دیزل ، موتور های بنزینی ، موتورهای گاز سوز، توربین های بخار ، توربین های گاز،توربین های آبی، توربین های بادی ، موتورهای جت ، و منابع تولید توانی که انرژی خود را از خورشید تامین میکنند می باشند. 
مصرف کننده میتواند هر نوع ماشینی باشد فقط کافی است که مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس را بصورت گشتاور دریافت کند.  به عنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
خودروها، پمپها، هلیکوپترها، هواپیماها، کشتی ها ، ماشین های تراش و... 
در دستگاههایی که برای آنها تنوع سرعت اهمیت ندارد بلکه افزایش سرعت وکاهش گشتاور  یا کاهش سرعت و افزایش گشتاور اهمیت دارد از گیربکسی که بتواند این کاهش یا افزایش گشتاور را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهد استفاده می کنیم  این نوع از گیربکس ها  گیربکس یک سرعته نام دارند مثل گیربکسی که در بعضی از انواع آسانسورها بکار میرود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 84 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کاربرد و اصول کار با لیزر
دسته: فنی مهندسی - الکترونیک 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 155
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در دوران تمدن يونان ـ روم (تقريباً از قرن ششم پيش‌ از ميلاد تا قرن دوم ميلاد) ليزر بخوبي شناخته شده و مشهور بود. گياهي خودرو بود (احتمالاً از رده گياهان چتري) كه در ناحيه وسيعي در اطراف سيرن (ليبي امروز) مي‌روييد. گاهي هم «ليزر پيتيوم» ناميده مي‌شد و به علت خواص اعجاز‌گرش آن را هديه‌اي از جانب خداوند مي‌دانستند. اين گياه براي درمان بسياري از بيماري‌ها از ذات‌الريه گرفته تا بسياري از بيماري‌هاي واگير‌دار به كار مي‌رفت. پادزهر مؤثري بود براي مارزدگي،‌ عقرب زدگي و نيش پيكان‌هاي زهر‌آلود دشمن از طعم لذيزش به عنوان چاشني عالي در بهترين آشپزي‌ها استفاده مي‌شد. اين گياه آنچنان پرارزش بود كه منبع اصلي سعادت سيرنيها به حساب مي‌آمد و به يونان و روم صادر مي‌شد. در مدت استيلامي رومي‌ها تنها خراجي كه سيرينها به روم مي‌دادند اين گياه بودكه همراه با شمشهاي طلا در خزانه‌ها نگهداري مي‌شد. شايد بهترين گواه‌ ارزش ليزر در آن روزگار نقش بر جام مشهور آركسيلائو (كه اكنون در موزه سيرن است.) باشد كه باربران را در حال بار كردن ليزر در كشتي تحت سرپرستي شاه آركسيلائو نشان مي‌دهد، هم يوناني‌‌ها و هم رومي‌ها بسيار كوشيدند كه بتوانند ليزر را در نقاط مختلف «آپوليا» و «آيونا» (در قسمت جنوبي ايتاليا) به كشت بنشانند. نتيجه آن شد كه ليزر بيشتر و بيشتر كمياب شد و به نظر مي‌رسد كه در حوالي قرن دوم ميلادي كاملاً از ميان رفت. از آن زمان تا به حال علي‌رغم كوشش‌هاي بسيار كسي موفق نشد كه ليزر را در صحرا‌هاي جنوبي سيرن پيدا كند و بدين ترتيب ليزر به صورت گنجينه گمشده تمدن يونان-روم درآمد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 145 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (1)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی انتقال حرارت خارجی اجزاء توربین
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 130
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اين فصل ما بر روي تاثير پارامترهاي گوناگون و خصوصيات انتقال حرارت خارجي اجزاء توربين تمركز مي نماييم.پيشرفتها در طراحي محفظه احتراق منجر به دماهاي ورودي توربين بالا تر شده اند كه به نوبه خود بر روي بار حرارتي و مولفه هاي عبور گاز داغ تاثير مي گزارد.دانستن تاثيرات بار حرارتي افزايش يافته از اجزايي كه گاز عبور مي كند طراحي روشهاي موثرسرد كردن براي محافظت از اجزاء امري مهم است.گازهاي خروجي از محفظه احتراق به شدت متلاطم مي باشد كه سطوح و مقادير تلاطم 20تا 25% در پره مرحله اول مي باشد.مولفه هاي مسير گاز داغ اوليه ،پره هاي هادي نازل ثابت و پره هاي توربين درحال دوران مي باشد. شراعهاي توربين، نوك هاي پره، سكوها و ديواره هاي انتهايي نيز نواحي بحراني را در مسير گاز داغ نشان مي دهد. برسي هاي كار بردي و بنيادي در ارتباط با تمام مولفه هاي فوق به درك بهتر و پيش بيني بار حرارتي به صورت دقيق تر كمك كرده اند . اكثر برسي هاي انتقال حرارت در ارتباط با مولفه هاي  مسير گاز داغ مدل هايي در مقياس بزرگ هستند كه در شرايط شبيه سازي شده بكار مي روند تا درك بنيادي از پديده ها را فراهم سازد. مولفه ها با استفاده از سطوح صاف و منحني شبيه سازي شده اند كه شامل مدل هاي لبه راهنما و كسكيد هاي  ايرفويل هاي مقياس بندي شده مي باشد. در اين فصل، تمركز بر روي نتايج آزمايشات انتقال حرارت بدست آمده توسط محققان گوناگون روي مولفه هاي مسير گاز خواهد بود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 213 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (1)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: جوشکاری لیزری در صنایع خودرو سازی
دسته: مکانیک - جوشکاری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 104
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
لیزر یک دسته اشعه موازی شده و پیوسته از جنس نور می باشد که تمام این اشعه دارای طول موج واحدی می باشد. البته این اشعه با اشعه نوری ناپیوسته ای که از خورشید تشعشع می کند بسیار متفاوت است. نور خورشید دارای طول موج های بسیار متفاوت و متنوع می باشد که در تمام جهات منتشر می شود. نور با طول موج های متفاوت می تواند روی یک نقطه مادی متمرکز شود و انرژی خود را به صورت انرژی حرارتی آزاد کند. اشعه لیزر یک اشعه به شدت موازی شده و کوهرنت می باشد که هر چه موازی تر و پیوسته تر باشد در نقطه کوچک تری می تواند متمرکز شود و انرژی حرارتی بیشتری را نیز تولید می کند. 
این ویژگی اشعه لیزر باعث تقویت ایده استفاده از آن در جوشکاری به عنوان یک منبع منحصر به فرد انرژی شد. جوشکاری با اشعه لیزر یکی از جدیدترین تکنیک های جوشکاری است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند برای ساخت و تولید برخی قطعات صنعتی شرایطی را فراهم آورده است که تا قبل از آن، ساخت این قطعات غیر ممکن و یا بسیار مشکل بوده است. این فرآیند یک فرآیند جوشکاری ذوبی می باشد هر چند از نظر نوع تجهیزات و نوع فرآیند با فرآیند های جوشکاری ذوبی معمولی بسیار متفاوت است. با یک سری تغییرات و تجهیزات اضافی، می توان از لیزر برای برشکاری نیز با دقت و سرعت بسیار بالا استفاده نمود.
اولین دستگاه های جوش لیزر که ساخته شدند به ندرت مورد استفاده قرار می گرفتند و تنها در جاهایی از آنها استفاده می شد که چاره ای جز استفاده از آن نداشتند. علت این امر مشکل بودن استفاده از دستگاه، بالا بودن هزینه، عدم وجود امکانات ایمنی و عدم دسترسی به اپراتور ماهر و کارآمد بود. اما به مرور زمان علم و تکنولوژی لیزر پیشرفت کرد و دستگاه های بسیار پیشرفته ای ساخته شدند و دامنه استفاده از لیزر به طور چشم گیری افزایش یافت.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 92 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تكنولوژی هیدروفرمینگ
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 131
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با مقیاسة رو ش هیدروفرمینگ با کشش عمیق مزایای زیادتکنولوژی هیدروفرمینگ ورق آشکار می شود که عبارت است از:
 1- نسبت کشش بیشتر 
2- بهبود کیفیت سطح 
3- کمتر شدن برگشت فنری 
4- افزایش توانایی در شکل دادن اشکال پیچیده 
امروزه تقاضای زیادی برای استفاده از این روش در مورد شکل دهی ورق آلیاژ منیزیم و ورقهای کامپوزیت وجود دارد. از میان تحقیقات وسیع شرکت سوئدی(R&D ) و دانشگاه دورتموند آلمان و انستیتو هاربین نتایج مؤثری حاصل شد ولی این روش هنوز به کندی پیش می رود و علل آن عبارتند از:
 1- نیاز به پرس با تناژ بسیار بالا  
2- بزرگ بودن میز کار پرس و ابزارهای مورد نیاز 
3- کم بودن سرعت تعویض ابزار در خلال عملیات هیدروفرمینگ 
4- سرمایه گذاری بسیار بالا در مورد پرس ابزار

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 105 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: آموزش الکترونیک و کاربرد آن در مهندسی معدن
دسته: فناوری اطلاعات - فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 153
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با پيشرفت دانش بشر و به تبع آن فن آوري زندگي و الگوي رفتاري انسان در جامعه دستخوش تغييرات چشمگير و فوق العاده اي شده است.
تفاوت زندگي امروز با بطور مثال دو نسل پيش از اين نيز عمدتا از اين جا ناشي مي شود. ارتباطات نيز که بطور اجتناب ناپذيري با تکنولوژي ادغام شده است نقش بسزايي در ايجاد تغييرات در الگوهاي رفتاري انسان در زندگي داشته است.
بطور خيلي ساده مي توان رد فن آوري را در اکثر صور زندگي دنبال کرد .امروزه به راحتي امکان دسترسي به کامپيوتر - يکي از سردمداران بزرگ فن آوري امروزي - در اکثر منازل وجود دارد. اين بدان معناست که با کمي دانش اندک درباره استفاده از کامپيوتر و اتصال به شبکهاي اينترنتي که کم و بيش اکثر مردم نيز اين توانايي را دارا مي باشند با دنياي جديدي مي توان آشنا شد که اين قابليت تا چند سال پيش وجود نداشت.
استفاده از اينترنت و انتقال آن به منازل و خصوصي شدن آن در اين چند سال سرعت بسيار چشمگيري داشته است بطوري که براي مثال تا سال 1993 ميلادي تعداد شبکه هاي متصل به اينترنت حدود 3 ميليون بود ولي امروزه تقريبا حدود 300 ميليون شبکه در سراسر دنيا به هم متصل مي باشند واکتر مردمي که به کامپيوتر دسترسي دارند به اينترنت نيز دسترسي دارند.
پس مي توان نتيجه گرفت که در دنياي اتباطات زندگي مي کنيم و فرار از آن و کتمان آن کاري غيرممکن و غيرضروري مي باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 99 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی پمپ های سانتریفوژ
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 73
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 امروزه پمپ ها چه در زمینه کشاورزی و چه در زمینه صنعتی، یکی از ارقام بزرگ و پرمصرف دستگاههای صنعتی را تشکیل می دهند. هم اکنون شاید بیش از   دستگاههای صنعتی به یکی از ده ها نوع پمپ که در بازار وجود دارند مجهز می باشند. کاربرد و موارد استفاده گوناگون پمپ ها باعث شده که دستگاههای یاد شده، پس از موتورها، در بالاترین درجه اهمیت قرار گیرند. پمپ های متنوعی که در ابعاد و اندازه های گوناگون طراحی و به بازار عرضه می شوند، کاربرد بسیار وسیعی دارند. از پمپ های چاه عمیق که در واقع رابطی بین منابع و ذخایر آب های زیرزمینی و کشتزارها و مزارع هستند گرفته تا انواع و اقسام پمپ هایی که در صنایع شیمیایی، کاغذ سازی و غیره و به کار می روند همه و همه دستگاههایی هستند که در صنایع مزبور نقش مهمی به آنان واگذار گردیده است. 
 بنا به علل فوق بحث طراحی و ساخت پمپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه همواره ساخت پمپ های با راندمان بالا (سرعت، دبی، جنس و سایر خواص مناسب) مدنظر بوده است. اصولاً طراحی مکانیکی پمپ به دو بخش عمده تقسیم می شود. 
 الف ) طراحی سازه ای یا اصطلاحاً «طراحی جامداتی» که بیشتر به مسئله شکل و جنس قطعات مختلف پمپ می پردازد. 
 ب ) طراحی هیدرولیکی پمپ، که مبنای اصلی در این نوع طراحی وضعیت سیال تحت پمپاژ می باشد. در این طراحی به بررسی همچون توان، تلفات، راندمان، سرعت و دبی سیال در مقاطع مختلف، شکل پروفیل سیال در ورود و خروج شکل پروفیل پره ها و تعداد آنها کاویتاسیون، خوردگی و ... پرداخته می شود. 
 یکی از گروههای پرمصرف پمپ ها، پمپ های سانتریفوژ (گریز از مرکز) می باشند که از زیر مجموعۀ پمپ های دینامیکی محسوب می شوند. اصول کار این پمپ ها براساس استفاده از نیروی گریز از مرکز پایه گذاری شده است. 
 در این پروژه بیشتر به مسئله «طراحی هیدرولیکی پمپ گریز» پرداخته می شود. 
 در فصل اول به تقسیم بندی انواع پمپ ها و معرفی هر کدام به طور خلاصه پرداخته شده است. 
 فصل دوم مشتمل بر تعاریف اصلی، بررسی اصول حاکم بر پمپ های سانتریفوژ و محاسبات پایه و اولیه مربوط به آنها می باشد.
 در فصل سوم که قسمت اصلی پروژه را تشکیل می دهد به مسئله طراحی هیدرولیکی پمپ گریز از مرکز همراه با یک مثال عددی پرداخته شده است. 
 در نهایت در فصل چهارم مباحثی تکمیلی شامل نصب و راه اندازی، نگهداری و عیب یابی پمپ های گریز از مرکز آورده شده است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 86 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی صندلی تحریر (صندلی دسته دار)
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 108
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
موضوع مورد تحقيق در اين پروژه صندلي دسته دار كلاس مي باشد .
صندلی یکی از وسایلی است که امروزه نیاز فردی و واجب مردم به حساب می آید و از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها ونکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود چون تاثیر مستقیم با سلامتی انسان دارد و اگر این استاندارد ها و نکات ایمنی رعایت نشود باعث ایجاد امراضی از قبیل کمر درد ,پا درد و ناراحتیهای عضلانی و اختلال درسلامتی جسمی می شود.
یکی از بهترین نکاتی که در طراحی صندلی باید رعایت شود اینست که صندلی در چه فضایی و برای چه شخصی ساخته می شود صندلی آموزشی از صندلیها ی بسیار مهم در زندگی امروز است که کمتر به آن توجه می شود. در میان اجزای مبلمان اموزشی صندلی تحریر بصورت مداوم وتقریبا در تمام ساعات درسی مورد استفاده قرار می گیرد
صندلی تحریر به عنوان یکی از تجهیزات مورد استفاده در آموزش در یادگیری نادیده گرفته شده. استفاده از مبلنان آموزشی وصندلی تحریر غیر استاندارد باعث ایجاد عوامل نا مطلوبی از قبیل عدم تمرکز,ایجاد خستگی ,پایین امدن میزان یادگیری و به وجود آمدن ناراحتیهای جسمانی می شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 120 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی رئولوژی مواد پليمری و رفتار ويسكوالاستيك آميزه‌هاي پليمري
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 103
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اين پروژه ابتدا رئولوژي مواد پليمري مورد بررسي قرار گرفته است. در ادامه آميزه‌هاي پليمري و روشهاي تهيه این ترکیبات بیان و همچنين به بحث پيرامون شرایط سازگاري و امتزاج- پذيري و كريستاليزاسيون اين نوع مواد پرداخته شده است .
رئولوژي آميزه‌هاي پليمري و معادلات تجربي و قوانين حاكم بر اين تركيبات از ديدگاه رئولوژيكي از جمله مطالب مي‌باشد.
بحث خاصيت ويسكوالاستيك خطي در آميزه‌هاي پليمري و نتايج و معادلات ديفرانسيلي حاكم بر آن و بررسي آنها در مدلهاي نظري چون ماكسول و كلوين و ... و همچنين روشهاي اندازه گيري و تعيين عملكرد ويسكوالاستيك خطي از جمله بررسي‌هاست .
در نهايت رفتار ويسكوالاستيك آميزه‌هاي پليمري با استفاده از مدل امولسيون پاليرين براي تخمين مقاومت كشش سطحي بين اجزاء تشكيل دهنده يك آميزه از طريق داده‌هاي تجربي بررسي شده و مدول پيچيده (G*) تركيبات مذابي از طريق مقدار توزيع اندازه مواد تشكيل دهنده و مقدار نيروي كشش بين سطحي آنها محاسبه گرديده است. 
سه آميزه PS/PMM(80/20) و PS/PEMA – 1(80/20) و PS/PEMA – 2(70/30) مورد مقايسه و مدول ذخيره و افت آنها با پيشگويي هاي مدل امولسيون پاليرين قیاس گرديده است و اين نتيجه حاصل می شود که : حاكميت مدل براي محدوده وسيع و كاملي از فركانسها برقرار مي‌باشد و اين مدل براي اين دسته از آميزه‌ها در ناحيه ويسكوالاستيك خطي بخوبي و با خطاي بسيار كمي پاسخگوست.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 119 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل:  تأثیر منگنزبرمنحنی های سرد شدن ،ریزساختار و خواص مکانیکی چدن خاکستری
دسته: متالورژی - مهندسی مواد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 60
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در حال حاضر، در تمام كارخانه ها، براي ورقه اي نمودن گرافيتهاي چدن خاكستري از منگنز، استفاده مي گردد. در ضمن عناصر جزئي مانند سريم و عناصر خاكي نادر موجود در آلياژ فروسيليكو منگنز Fe-Si-Mn براي خنثي كردن عناصر جزيي مضرو راندمال بهتر در عمل جوانه زايي، اهميت زيادي دارند.
روش افزودن منگنز به روشهاي مختلف اعم از ساده و پيچيده مي باشد. در انتخاب يكي از روشها براي يك كارگاه معين بايد فاكتور هاي زيادي مورد نظر قرار گيرد و در بين آنها مهمترين فاكتورها با تعيين اولويتها مشخص گردد. فاكتورهاي اصلي به قرار زير مي باشند:
1.روش انتخاب شده نبايد با ايجاد نور و دود همراه باشد.
2.قيمت تمام شده چدن توليدي بايد حداقل باشد.
3.روش نبايد احتياج به سرمايه گذاري زياد در تجهيزات داشته باشد.
4.كيفيت چدن توليدي بايد مطلوب باشد.
5.روش بايد توانايي ريختن قطعات با وزن هاي مختلف را دارا باشد.
براي توليد چدن خاكستري مرغوب بايد كنترل دقيق به عمل آيد تا مقدار منگنز باقيمانده كم يا زياد نباشد. از آنجائيكه دما و تركيب شيمياي براي بازيابي منگنز موثر ميباشند، فرآيند و مواد مناسب ورقه اي سازي مطلوب، بزرگترين عوامل بالقوه براي تغييرات منگنز باقيمانده مي باشندو
روش کار و تحقیق 
مذاب چدن با استفاده از 50درصد برگشتي چدن و 50 درصد قراضه فولاد با ترکيب مندرج در جدول (1) در يک کوره القايي 25 کيلوگرمي و با فرکانس سه کيلو هرتز تهيه شد. سپس با افزودن درصدهاي مختلف کک نفتي با خلوص 60درصد، فروسيليسيم 75درصد و فرو منگنز 75درصد چدن‌هايي با کربن معادل يکسان (تقريباً 8/3درصد) و حاوي درصدهاي مختلف منگنز (445/0، 661/0، 760/0، 092/1 درصد) تهيه و در تمامي موارد از 3/0 درصد فروسيليسيم به عنوان جوانه‌‌زا در پاتيل استفاده شد و ريخته‌گري نمونه‌ها در دماي بارريزي 1350 درجه سانتيگراد صورت گرفت. ترکيب شيميايي کليه نمونه‌ها در جدول (2) نشان داده شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 72 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: انتقال حرارت به سیالات
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 112
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
انتقال حرارت به سيالات با خواص متغير موضوعي است كه از بيش از نيم قرن پيش مورد توجه محققان قرار گرفته است.
خواص ترموديناميكي و انتقالي در سيالات معمولا تابعي از دما و فشار سيال است. اين خواص در دماها و فشارهاي معمولي تقريبا ثابت است. يكي از پيچيده ترين وكلي ترين سيال با خواص متغير و تابع شديد دما و فشار سيال فوق بحراني مي باشد. اين سيال بدليل تغيير بسيار زياد خواص آن بخصوص در نقطه بحراني بسيار مورد توجه است و همواره به عنوان يك سيال خواص متغير كامل مورد استفاده قرار مي گيرد.
در اينجا نيز با توجه به ويژگي هاي اين سيال كه در ادامه شرح داده خواهد شد و همچنين به عنوان پيچيدهترين نوع سيال خواص متغير كه ميتوان انواع ديگر از سيالات با خواص متغير را حالت خاصي از اين سيال دانست از اين سيال به عنوان سيال پايه وخواص متغير استفاده ميشود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 115 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 173
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.
هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.
وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.
اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.
بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.
میدان های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.
در گذشته، طراحی قطعات توربو ماشین ها با استفاده از ابزارهای ساده ای که بر اساس مدلهای جریان غیر لزج دو بعدی بودند کفایت می کرد. اگرچه با روند کنونی به سمت طراحی ها و میدانهای جریان پیچیده تر، ابزارهای پیشین دیگر برای تحلیل و طراحی قطعات با تکنولوژی پیشرفته مناسب نیستند. در حقیقت جریانهایی که با این قطعات برخورد می کنند، به شدت سه بعدی (3D)، ویسکوز، مغشوش و اغلب با سرعت ها ، در حد سرعت صوت می باشند. این جریان های پیچیده، قابل فهم و پیش بینی نیستند، مگر با بکار بردن تکنیک های مدلسازی که به همان اندازه پیچیده هستند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 96 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی سیستم های خنک سازی توربین های گازی
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 208
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
خنك سازي توربين بعنوان يك تكنولوژي كليدي براي توسعه موتورهاي توربين گازي 
عملكرد يك موتور توربين گازي تا حد زيادي تحت تاثير دماي ورودي توربين مي باشد و افزايش عملكرد قابل توجه را مي توان با حداكثر دماي ورودي توربين مجاز بدست آورد. از يك نقطه نظر عملكردي احتراق با دماي ورودي توربين در حدود  مي تواند يك ايده ال به شمار آيد چون هيچ كاري براي كمپرس كردن هواي مورد نياز براي رقيق كردن محصولات احتراقي به هدر نمي رود. بنابراين روند صنعتي جاري, دماي ورودي توربين را به دماي استوكيو سوخت  بخصوص بردي موتورهاي نظامي, نزديكتر مي كند. با اين وجود دماهاي فلز مولفه مجاز نمي تواند از  كند. براي كاركردن در دماهاي گازي بالاي اين حد, يك سيستم خنك سازي مولفه بسيار موثر مورد نياز است. پيشرفت در خنك سازي, يكي از ابزار اصلي براي رسيدن به دماهاي ورودي توربين بالاتر مي‌باشد و اين امر به عملكرد اصلاح شده و عمر بهبود يافته توربين منتهي مي شود. انتقال حرارت يك عامل طراحي مهم براي همه بخش هاي يك توربين گاز پيشرفته بخصوص در بخش هاي توربين و كمبوستور مي باشد. در بحث وضعيت طراحي خنك سازي مصنوعي بخش داغ، بايد به خاطر داشته باشيد كه طراح توربين مرتباً تحت فشارهاي شديد برنامه زمانبدي توسعه, قابليت پرداخت, دوام و انواع ديگر محدوديت هاي درون نظامي مي باشد و همه اينها قوياً انتخاب يك طرح خنك سازي را تحت تاثير قرار ميدهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 115 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پايان نامه كارشناسي رشته مهندسي برق – الكتروتكنيك
عنوان کامل: طراحی سيستم های ابزار دقيق ايستگاه تقويت فشار گاز
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 129
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
گاز پالايش شده خروجي از پالايشگاه وارد خطوط اصلي انتقال مي گردد ،اما عمدتا فاصله بين مصرف كننده تا پالايشگاه بسيار زياد است . مصرف گاز در شهرها در طول خط وجود عوارض طبيعي اعم از كوهها و گودالها و همچنين اصطحكاك ناشي از حركت گاز درون لوله باعث افت فشار آن مي گردد بنابرين ايستگاههايي در فواصل منظم در طول خط احداث شده است كه داراي چند توربوكمپرس مي باشند هدف از تاسيس اين ايستگاهها جبران اين افت فشار مي باشد .
الف ) بررسي فرآيند كمپرس گاز از شير  ورودي تا ولو خروجي:
بدين منظور يك انشعاب از خط اصلي گاز جهت ورود به ايستگاه گرفته شده است كه وارد ولو اصلي ورودي مي گردد .
ولوهاي اصلي ايستگاه مانند ولو ورودي و خروجي را اغلب به سه طريق باز وبسته نمود :
بصورت دستي 
بصورت خودكار شامل 
الف)بوسيله دكمه روي سيستم ولو
ب)از راه دور اتاق كنترل
فشار  مورد لزوم براي حركت ولو در حالت اتوماتيك توسط يك لاين يك اينچ از خود گاز داخل لوله ايجاد مي گردد براي اين كار فشار داخل لوله جهت استفاده در عملگر توسط يك فشار شكن  به 7 بار شكسته مي شود اين فشار به روغن داخل يك مخزن اعمال شده كه اين روغن باعث چرخش ولو مي گردد .براي بازوبسته كردن مسير محرك ها از سلونوكيد ولوها استفاده مي گردد. همچنين دو عدد ميكروسوئيچ در طرفين نشانگرمشاهده باز وبسته بودن ولو رادر اتاق كنترل ممكن مي سازد .در ادامه فشارگاز ورودي توسط فشار ورودي و خروجي ايستگاه داراي اهميت بسزايي مي باشد .
در ادامه فرآيند گاز وارد سافيها مي گردد تا ناخالصي هاي آن شامل دوده و موادنفتي و ساير آلودگيهاي از آن جدا گردد. اغلب اسكراپرها براساس قانون ساده فيزيكي اختلاف جرم حجمي كار مي كند .
ناخالصي هاي جمع شده در مخازن پايين اسكراپرها چند مدت بايد تخليه گردد اين كار توسط به ميزان آلودگيها در شرايط مختلف متفاوت است .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 87 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی رباتهای صنعتی و مشخصات آنها در جوشکاری
دسته: مکانیک - جوشکاری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 111
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
از اواخر دهه هفتاد، تقاضا برای استفاده از رباتها در صنایع شروع به پیشرفت  فوق العاده ای نمود. دلیل اصلی رشد چشمگیر صنایع رباتیک، عمدتاً به خاطر ملاحظات اقتصادی است. جنبه دیگر استفاده از رباتها بالا رفتن سرعت تولید و دقت کار می باشد بطوریکه بعلت دقت کامپیوتری، رباتها نسبت به کارگر در این حالت ضایعات کمتر شده و مصرف مواد اولیه پایین می آید. به عنوان مثال، صرفه جویی در مصرف رنگ را در  رباتهای رنگپاش حدود 10 تا 50 درصد است. همچنین در بکارگیری رباتها مخارجی چون لباس،دستکش، خوراک و وسایل نظافت کارگر را نیز کاهش می دهد که به جنبه اقتصادی بودن آن می افزاید. در بسیاری از بخشهای تولید که عملیات خطرناک بوده و یا محیط کار پر سروصدا وآلوده است، استفاده از رباتها می تواند کارگران را از خطرات ناشی از کار حفظ نماید. يك مثال چنین عملیاتی پرسکاری است که بطور مرتب موجب نقص عضو و صدمه به کارگران می گردد و یا رنگ پاشی که محیط آن بعلت استفاده از مواد شیمیایی برای سلامت کارگران مناسب نیست با جایگزین شدن رباتها در مراکز کارهای طاقت فرسا و حساس، کمک بسیار موثری به سلامت کارگران و دیگر پرسنل و رشد فکری آنها و رشد و بهبود تولید خواهد شد.
اینها دلایلی هستند که تا کنون باعث رشد روز افزون کاربرد رباتهای صنعتی در صنایع مختلف شده است.
2-1  تاریخچه:
با اختراع  کامپیوتر و پیوند آن با ماشین های مکانیکی کم کم رباتهای صنعتی بوجود آمدند که می توان از یک دست مکانیکی که در سال 1947 در آزمایشگاه ملی آرگون ساخته شدند به عنوان اولین ربات نام برد .توضیح مختصری که در مورد کلمه ربات لازم به نظر می رسد این است که این کلمه از واژه (Robota)  در نمایشنامه رباتهای همه کاره در سال 1921 بکار برده شده.
سیر تکامل رباتهای صنعتی شاهد سه  نسل بوده است. این تقسیم بندیها در حقیقت متکی به اصول طراحی سیستم های کنترل آنها است و به این  صورت نامگذاری شده اند.
نسل اول: رباتهای قابل برنامه ریزی (prigigramable)، این ربات ها به طور پیوسته و یکنواخت حرکات برنامه ریزی شده را انجام می دهند ولی قابلیت نشان دادن عکس العمل در برابر حوادث پیش بینی نشده را ندارند.
نسل دوم: رباتها مجهز به حساسه هایی هستند که قادر به ادراکاتی از قبیل بینایی، احساس گرما و موقعیت و همچنین انجام واکنش در برابر نیرو می باشند. آنها قادرند با توجه به اطلاعات دریافتی عملیاتی را کنترل کنند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 87 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: معرفی و بررسی انواع یاتاقان ها
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 110
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
یاتاقان ها با تحمل بارهای محوری و شعاعی ، قطعات متحرک را در مسیر حرکت خود نگاه میدارد. چرخ دنده ها ، چرخ ها و شفت ها به وسیله یاتاقان در محل استقرار خود نصب شده و در مقابل اصطکاک و فرسایش محافظت میشوند .
یاتاقان ها وظایف زیر را انجام میدهند
1- قطعه ی متحرک را نگه میدارند.
2- اصطکاک را کاهش میدهند.
3- فرسایش و سائیدگی را کاهش میدهند.
4- یک سطح سایشی قابل تعویض را تشکیل میدهند                                
انواع یاتاقان
از لحاظ نیروی وارده: به دو دسته زیر تقسیم بندی میشوند
•شعاعی : نيروي شعاعي را تحمل ميكند و نشیمنگاه اینگونه یاتاقان بشکل استوانه است.
•محوری: نيروي محوري را تحمل ميكند و نشیمنگاه اینگونه یاتاقان ها تخت و بشکل دایره و یا تاج دایره می باشند.
از لحاظ نوع حرکت : به دو دسته زیر تقسیم بندی میشوند.
•یاتاقان های لغزشی
•یاتاقان های غلتشی

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 111 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: توربین گازی
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 178
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
توربين گاز از لحاظ مراحل كار و نحوة  عملكرد؛ شباهت زيادي با موتورهاي احتراق داخلي دارد:
اولا: چهار مرحلة مكش؛ تراكم؛ احتراق و انبساط (قدرت) و تخليه در توربينهاي  گاز صورت مي‌گيرد منتهي در موتورهاي احتراق داخلي؛ اين مراحل؛ در هر يك از سيلندرها ولي به ترتيب انجام مي‌شود؛ در حاليكه در توربين‌هاي گاز؛ در  يك از مراحل فوق الذكر در قسمت خاصي از واحد گازي در توربين‌هاي براي همان منظور در نظر گرفته شده است؛ صورت مي‌گيرد. مثلا: تراكم همواره در يك قسمت و احتراق همواره در يك قسمت ديگر در حال انجام است. 
ثانيأ: در توربين‌هاي گاز نيز؛ اين انرژي شيميائي نهفته در سوخت هاي فسيلي است كه نهايتأ بصورت انرژي مكانيكي (گشتاور) ظاهر مي گردد.
و ثالثأ: در توربين‌هاي گاز نيز سيال عاملي كه باعث چرخش محور مي گردد ؛ گاز داغ (هواي فشرده محترق ) مي باشد؛ و همين وجه تسمية توربين‌هاي گازي مي‌باشد.
مطالب فوق؛ با توضيح اجزاء توربين گاز؛ و ترتيب انجام كار در اين نوع واحد توليد انرژي مكانيكي روشنتر خواهد شد.
 اجزاء توربين گاز عبارتند از:
1-1-1ـ كمپرسور
1-1-2ـ اتاق احتراق 
1-1-3ـ توربين 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 110 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: توربین گازی
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 178
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
توربين گاز از لحاظ مراحل كار و نحوة  عملكرد؛ شباهت زيادي با موتورهاي احتراق داخلي دارد:
اولا: چهار مرحلة مكش؛ تراكم؛ احتراق و انبساط (قدرت) و تخليه در توربينهاي  گاز صورت مي‌گيرد منتهي در موتورهاي احتراق داخلي؛ اين مراحل؛ در هر يك از سيلندرها ولي به ترتيب انجام مي‌شود؛ در حاليكه در توربين‌هاي گاز؛ در  يك از مراحل فوق الذكر در قسمت خاصي از واحد گازي در توربين‌هاي براي همان منظور در نظر گرفته شده است؛ صورت مي‌گيرد. مثلا: تراكم همواره در يك قسمت و احتراق همواره در يك قسمت ديگر در حال انجام است. 
ثانيأ: در توربين‌هاي گاز نيز؛ اين انرژي شيميائي نهفته در سوخت هاي فسيلي است كه نهايتأ بصورت انرژي مكانيكي (گشتاور) ظاهر مي گردد.
و ثالثأ: در توربين‌هاي گاز نيز سيال عاملي كه باعث چرخش محور مي گردد ؛ گاز داغ (هواي فشرده محترق ) مي باشد؛ و همين وجه تسمية توربين‌هاي گازي مي‌باشد.
مطالب فوق؛ با توضيح اجزاء توربين گاز؛ و ترتيب انجام كار در اين نوع واحد توليد انرژي مكانيكي روشنتر خواهد شد.
 اجزاء توربين گاز عبارتند از:
1-1-1ـ كمپرسور
1-1-2ـ اتاق احتراق 
1-1-3ـ توربين 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 96 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: جوشكاری سوپرآلياژ IN738
دسته: مکانیک - جوشکاری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 81
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با توجه به رشد روز افزون بازار توربين هاي گازي در سطح دنيا ونياز به تعميرات قطعات توربينها باعث شد تا صنعت تعميرات به صورت جدي واصولي در ايران پي گيري شود و چون تعميرات قطعات داغ توربين ها كه جنس آنها از سوپر آلياژها مي باشند با مشكلاتي همراه مي‌باشد ويك سري دستورالعمل خاص خود را مي طلبد كه بايد با روشهاي استاندارد وكنترل شده اي تعميرات روي آنها صورت گيرد كه فعلا در ايران در شركت قطعات توربين شهريار به روش جوشكاري TiG انجام مي گيرد كه در آينده پيش بيني مي شود از پروسه جوشكاري ليزر نيز استفاده گردد.
در تمام سوپر آلياژهاي در توليد با مشكلاتي مواجه مي باشيم كه نياز را براي تعميرات ضروري نمود از آن جمله سوپر آلياژ IN738 مي‌باشد كه در اين پروژه به نكات مهم در جوشكاري اين سوپر آلياژ پرداخته ايم.
- نتيجه گيري از این پروژه
1-با توجه به اينكه پوشش كرومايزينگ با روش سمانتاسيون پودري يك روش مؤثر براي افزايش مقاومت به خوردگي داغ سوپر آلياژهاي Ni-Cr است، در اين تحقيق اين نوع پوشش بر روي سوپرآلياژ پايه نيكل IN738LC ايجاد شد.
2-در پوشش كرومايزينگ ايجاد شده بيشتر دو نوع رسوب كاملاً مجزا از هم مشاهده مي شود.يكي رسوبات بلوكي شكل غني از Al و ديگري رسوبات سوزني شكل غني از Ti.
3-در يك زمان مشخص با افزايش غلظت كرم در پوشش، ضخامت پوشش تغيير محسوسي نداشته، درصد كرم و آهن سطح پوشش افزايش يافته و برعكس درصد نيكل كاهش مي يابد.
4-در يك تركيب مشخص پودر كرومايزينگ، با افزايش زمان، ضخامت پوشش و درصد آهن سطح و نيز اندازه رسوبات غني از Al افزايش يافته و برعكس درصد كرم سطح كاهش مي يابد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 113 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بروز خسارت و نحوه جبران آن در حقوق اسلام
دسته: حقوق و علوم سیاسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 189
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
گسترش صنعت وتجارت درقرن بيستم وبه دنبال آن بروز حوادث ورويدادهاي مختلف درزمينه صنعت. حمل ونقل مسافروكالاو بروز اختلافات كارگر و كار فرما ناشي از روابط كارگري دركشورهاي مختلف و پيدايش نظرات گوناگون و دكترين حقوقي درزمينه چگونه جبران خسارت وارد به شخص زيان ديده ودخالت دولتها ازطريق ايجاد صنعت بيمه چه درعرصه داخلي وچه در عرصه بين المللي دولت را در صدد حمايت از شخص زيان  ديده برآورد.
لذا قانونگذاران با ايجاد قواعد ومقررات مدون درزمينه بيمه علاوه بر ترغيب وتشويق اشخاص حقيقي يا حقوقي كه به هردليل مسبب ورود خسارت وضرر بدني ومالي به ساير اشخاص بودند دربرخي موارد اشخاص را مجبور به انعقاد قرارداد بيمه با شركتهاي بيمه گر مي نمود وجهت جلوگيري از بروز مشكلات متعدد جهت چگونگي ونحوه جبران خسارت به خصوص جايي كه ميزان آن هنگفت بود ضمانت اجراي حقوقي وكيفري تعيين نمود درحقوق ايران نيز به دليل اينكه بسياري از قوا عد حقوقي ازفقه شيعه تبعيت مي كند لذا جبران خسارت طبق قاعده «لاضرر ولاضرار في الاسلام» چه ازطريق شخص واردكننده زيان يا سايراشخاص چه حقيقي ياحقوقي توجيه مي كند. 
بيمه از جمله موضوعات نسبتاً نويني است كه به لحاظ موضوع و اقسام، داراي طيف وسيع و پوشش گسترده اي است. بيمه در جهان امروز، يك ضرورت جدي در زندگي انسان ها شمرده مي شود كه اهميت آن پس از پيشرفت علمي و فكري و صنعتي و تجاري، خصوصاً بعد از گسترش قلمرو تجارت جهاني، پيش تر شناخته شده است. پيدايش بيمه بدان دليل بود كه انسان بتواند راهي عملي براي حمايت از خويشتن در برابر از خطرها، حادثه ها و مصيبت ها بيابد. حوادثي كه ممكن است از نظر علمي يا روحي، نظام مالي و اقتصادي و معيشت خانوادگي او را در هم فرو ريزد. بيمه در زمينه‌هاي اقتصادي و مالي، دگرگوني بزرگي ايجاد كرده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 111 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: اهدای گامت و جنين در حقوق جزا و حقوق مدنی
دسته: حقوق
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 208
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مسئله اي كه در ديدگاه حقوق جزا مطرح مي باشد، اين است كه آيا تلقيح مصنوعي را مي‌توان به عنوان يك عمل مجرمانه تلقي نمود يا خير؟ ماده (637) قانون مجازات اسلامي مقرر مي دارد: هرگاه مرد و زني كه بين آنها علقه  زوجيت نباش، مرتكب عمل منافي عفت، غير از زنا از قبيل تقبيل يا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محكوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اكراه باشد فقط اكره كننده تعزير مي شود.» مطابق ماده فوق، هر زن و مردي كه بين آنها علقه زوجيت نباشد و مرتكب عمل منافي عفت شوند اگر با رضايت طرفين باشد تا نود و نه ضربه شلاق محكوم خواهند شد و در صورت اكره فقط مكره محكوم مي شود. حال آيا مي توان ادعا كرد كه تلقيح مصنوعي اسپرم مرد بيگانه به رحم زن اجنبي از مصاديق اعمال منافي عفت غير از زنا ذكر شده است، بارزترين مصاديق اعمال منافي عفت غير از زنا محسوب كنيم، نه مصاديق انحصاري آن. ولي با توجه به ظهور عرفي كلمه «اعمال منافي عفت» خصوصاً با ملاحظه تمثيل قانونگذار از اين اعمال، مي توان ادعا كرد كه مقصود از اعمال منافي عفت غير از زنا، عبارت است از هر نوع رابطه مستقيم و غيرمشروع بين مرد و زني كه بين آنها علقه زوجيت موجود نباشد. بنابراين، تلقيح مصنوعي مشمول عنوان اعمال منافي عفت نخواهد بود؛ زيرا در تلقيح، هيچ گونه رابطه مستقيم و بدون واسطه بين زن و مرد اجنبي وجود ندارد. اصل تفسير مضيق مقررات جزايي نيز استدلال فوق را تأييد مي نمايد؛ زيرا مطابق ماده (2) قانون مجازات اسلامي:
«هر فعل يا ترك فعلي كه در قانون براي آن مجازات تأمين شده، جرم است.» و چون تلقيح مصنوعي در هيچ يك از متون قانوني به عنوان جرم ذكر نشده يا براي آن مجازات يا اقدامات تأميني يا تربيي تعيين نگرديده است، به حكم ماده فوق و اصل تفسير مضيق قوانين جزايي، تلقيح اسپرم مرد بيگانه به رحم زن جرم تلقي نمي شود. ولي از سوي ديگر، طبق ماده (3) آيين دادرسي مدني، در مورد سكوت و نبودن نص خاص، بايد به عرف و عادت مسلم مردم مراجعه نمود و به نظر مي رسد كه عرف و عادت مسلم فعلي اكثريت مردم ايران، مقررات فقهي و دستورات اسلامي است كه جنبه استمرار داشته و الزام وجداني پيدا كرده است و مطابق شريعت مقدس اسلام و فقه اماميه، همانطور كه قبلاً بيان شد، لقاح مصنوعي با مني مرد بيگانه ممنوع است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 91 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: جوشکاری و انواع آن
دسته: جوشکاری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 66
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
از ابتداي خلقت بشر مساله اتصال و به هم بستن و ضرورت دستيابي به شيوه هاي آسانتر براي ايجاد اتصالات مطرح بوده است . ايجاد اتصال در شكلهاي پيشين خود از به هم بستن شاخه هاي درختان و تكه هاي چوب و دوختن تكه هاي پوست حيوانات براي مصارف گوناگون آغاز شد و متناسب با تكامل نياز هاي انسان ،هنر اتصال و به هم پيوستن اجسام نيز رو به تكامل نهاد . 
پيدايش فلزات و آلياژ هاي فلزي وتلاش مستمر در يافتن راههاي اتصال آنها به هم موجب ابداع روشهاي مختلف اتصال شد كه اتصال پيچ و مهره اي ، اتصالات پرچي و اتصالات جوشكاري شده از آن جمله اند . 
در دنياي امروزه ، صنعت جوشكاري از نظر وسعت كار و تنوع بالاترين مرتبه را در علم اتصال و بريدن و جدا سازي قطعات فلزي و ساير مواد صنعتي دار است و طراحان و مهندسان خطوط توليد مصنوعات فلزي با بهرگيري از فرايند هاي مختلف و متنوع جوشكاري به بالاترين سرعت و كيفيت دست يافته اند . در عين حال ، وزن سبك مصنوعات و صرف هزينه هرچه كمتر ، از ديگر دستاوردهاي آنان بوده است . 
تاريخچه : 
جوشكاري كوره اي يا آهنگري و جوشكاري با شعله ، نخستين روشهاي شناخته شده جوشكاري به شمار مي روند . 
مصريها ، يونانيها و روسها براي جوشكاري و لحيمكاري فلزات قيمتي يا زود ذوب از نوعي مشعل ابتدايي استفاده مي كردند كه در آنها الكل يا مايع مشابه به عنوان سوخت به كار مي رفته است . 
از قرن نوزدهم كه كار اختراعات و اكتشافات رونق گرفت ، نوآوري و خلاقيت در ميدان تكنولوژي جوشكاري نيز ظهور كرد و روشهاي مختلف جوشكاري يكي پس از ديگري ابداع گرديد . 
جوشكاري با قوس الكتريكي و استفاده از خاصيت حرارتي جريان برق در امر اتصالات فلزي ، با وجود اينكه چندين دهه قبل شناخته شده بود ، كاربردي نداشت . 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 103 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)
عنوان کامل: بررسی جنایت علیه بشریت در اساسنامه دیوان بین المللی
دسته: حقوق و علوم سیاسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 50
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
- جنايات عليه بشريت
ظهور جنايات عليه بشريت داراي سابقه بوده و به قبل از دادگاه نورمبرگ بر مي گردد. كنوانسيونهاي 1899و 1907 لايه در مقدمه خوود به «حقوق انساني » اشاره مي كنند ولي توصيفي از آن ارائه نمي دهند با اين حال مفهوم جنايات عليه بشريت بيشتر در تعاليم انديشمندان و نظرات حقوقدانان بين المللي جاي داشته و تنها در محاكمات بعد از جنگ جهاني دوم است كه افرادي به اتهام جنايات عليه بشريت محاكمه و مجازات مي شوند و از اين زمن به بعد عملاً اين نوع از جنايات به عنوان اعمالي مسئوليت آور و قابل مجازات در صحنه بين‌المللي معرفي و شناخته مي شوند. 
اساسنامه ديوان كيفري بين‌المللي در ماده 7 خود در مورد جنايات عليه بشريت و احصاء ‌موارد آن اينطور تصريح مي ‌نمايد: 
«منظور از جنايات عليه بشريت كه در اين اساسنامه آمده است هر يك از اعمال مشروحه ذيل است هنگامي كه در چارچوب يك حمله گسترده يا سازمان يافته بر ضد يك جمعيت غير نظامي و با علم به آن حمل ارتكاب مي‌گردد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 154 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

هدف از انجام این پروژه بررسی مديريت آموزشي اصول و کاربرد آنها و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مديريت آموزشي اصول و کاربرد آنها
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 121
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر "stoner"  می گوید ،   فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد . 
فلیپو "Flippo" مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی ، برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است . موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد . مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است . مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند . صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع ، نیروها ، امکانات ، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد . 
 علی علاقه بند ، مدیریت را بوجود آوردن و حفظ کردن محیطی که در آن افراد بتوانند در جهت برآوردن هدف های معینی بطور موثر و کار آمد فعالیت کنند تعریف می کند . در بیشتر تعاریف مدیریت ، به انسان و کار کردن انسان ها اشاره شده است . یک تعریف مدیریت را کار کردن با افراد و به وسیله افراد و گروه ها برای تحقق هدف های سازمانی معرفی می کند . صاحب نظر دیگری می گوید ، مدیریت یعنی هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران . عده ای نیز مدیریت را فراهم کردن محیط مناسب برای افراد می دانند .

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

سارا بازدید : 115 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

چکیده:

ساليان متمادي است كه برنامه هاي كاربردي مورد استفاده در سازمان به صورت مجزا و جزيره اي ارائه مي شود كه اين برنامه ها هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند و بطور مستقل وظايف خود را انجام مي دهند. 
امروزه با توسعه سازمان ها و ضرروت هاي ايجاد شده در زمينه دقت، صحت و دسترسي تمامي افراد در كليه سطوح سازمان به اطلاعاتي يكپارچه استفاده از سيستمي جامع و كامل كه تمامي اين خصوصيات را بطور يكجا فراهم سازد امري اجتناب ناپذير است. در اين زمينه با كمك پديده اي به نام ERP مي توان به اين مهم نائل گرديد. 
اما ERP چيست؟ (Enterprise Resource Planning) يا برنامه ريزي منابع سازمان سعي دارد تا عملكرد همه واحدهاي شركت را در يك سيستم كامپيوتري يكپارچه نموده و نيازهاي مختلف خاص هر واحد را پاسخ گويد. 
ERP از طريق يك پايگاه داده واحد انجام مي شود، لذا واحدهاي مختلف مي توانند اطلاعات را ساده تر به اشتراك گذاشته و با هم ارتباط برقرار سازند. در صورتي كه شركت هاي ارائه كننده، نرم افزار را به درستي نصب كنند مزاياي متعددي را براي سازمان به همراه خواهد داشت كه به نكات ذيل مي توان اشاره نمود : 
- كاهش هزينه ها 
- افزايش بهره وري در سازمان 
- افزايش بازده سرمايه گذاري 
- افزايش قابليت رقابت پذيري 
- دسترسي سريع به اطلاعات جامع و فاقد تناقص
- تسريع در گردش موجودي و نقدينگي 
- كاهش سرمايه راكد 
- بهبود كيفيت در تمام امور 
- كاهش زمان و دوباره كاري و ... 

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: سنجش ميزان آمادگي شركت آب منطقه اي استان يزد جهت اجراي سيستم ERP
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 152
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
سازمان هاي امروزي در جهت جهاني شدن رقابت مي كنند كه اين رقابت به سطوح بي سابقه اي منجر شده است. بازارهاي رقابت جهاني و سازمانها به يافتن راه حل هاي كاري بهتر با ساختارهاي انعطاف پذير و قابل اطميناني نياز دارند. بسياري از زير ساختارهاي سازماني و تشكيلاتي توسط سيستم هاي اطلاعاتي (كه فرآيندهاي كاري را به طور مستقيم و يا غير مستقيم در جهت رشد و ابقاء سازمان پشتيباني مي كنند). توانمندتر شده اند. با اداره بهتر اين فرآيندهاي مزاياي رقابتي قوي تر از طريق كاهش هزينه، افزايش توليد و بهبود سرويس دهي مشتريان حاصل شوند. در دو دهه گذشته گرايش  خاصي به راه حلي متمركز كه فرآيندهاي كاري را بهبود مي دهند ايجاد شده است. اين راه حل عبارتست از برنامه ريزي منابع سازمان (ERP). 
ERP بسته هاي نرم افزاري هستند كه در قالب سيستم هاي اطلاعاتي قابل پيكربندي هستند. در اين سيستم ها سعي بر اين است كه بهترين رويه هاي  موجود و جاري در فرآيندهاي مربوطه در قالب يك بسته نرم افزاري ارائه گردد. به طور كلي هدف اصلي اين سيستم ها را ميتوان تمركز و منطقي سازي اطلاعات و جريان آن در سازمان دانست كه اين كار ممكن است با تأثيرات عميق در سازمان مربوطه از جمله مهندسي مجدد فرآيندهاي كسب و كار همراه باشد. سيستم هاي ERP حول تفكر  برنامه هاي كاربردي پيش ساخته تكامل يافته اند. 
فروشندگان، برنامه هاي كاربردي را براي هر بخش توليد مي كنند و سازمان ها بر حسب نياز آن را خريداري مي كنند. در اين برنامه هاي كاربردي مدل هاي گردش كار جاسازي شده اند. هر يك از اين برنامه ها در بردارنده داده ها و اطلاعاتي مي باشند كه به واسطه اين اطلاعات فرآيندهاي سازماني را كنترل مي نمايند. در سيستم هاي ERP معمولاً مدل گردش كار در نرم افزار برنامه کاربردي جاسازي مي شود

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

سارا بازدید : 101 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پروژه کامل طراحی سایت با Front page و Flash

قیمت:125000ریال

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                   صفحه

مقدمه                                                                                                  1

فصل اول :  ایجادعناصر گرافیکی اولیه موردنیازجهت تولید انیمیشن               3

فصل دوم : اعمال تکنیکهای پیشرفته ترسیم درFlash                                         28

فصل سوم : استفاده ازکتابخانه برای تولید اجزای موردنظر                          41

فصل چهارم : متحرک سازی درFlash                                                                         79

فصل پنجم : طراحی صفحات وب با Frontpage2000                                                153

فصل ششم : تقسیم صفحه به قاب های مجزا                                                       182

فصل هفتم : استفاده ازگرافیک                                                                                  191

فصل هشتم : متحرک سازی یک صفحه وب                                                         205

فصل نهم : انتشارونگهدا ری ازوب                                                                   214

فصل دهم : وب تان رابه روزنگه دارید                                                            222

منابع ومأخذ                                                                                                         282


سارا بازدید : 130 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پروژه طراحي و پياده سازي حوزه هنري استان گلستان

قیمت:84000ریال

 

    * فصل اول - تعريف مسئله و امكان سنجي

    * 1-1 تعریف مسئله

    * 2-1 محدوده مسئله

    * 3-1 اهداف سیستم

    * 1-3-1 اهداف کلی

    * 2-3-1 اهداف جزیی

    * فصل دوم - تجزيه و تحليل و طراحي سيستم

    * 1-2 تعریف کامل مسئله

    * 2-2 دياگرام متن

    * 3-2 دياگرام گردش مستندات

    * 4-2 نمودار DFD

    * 1-4-2 نمودار DFD سطح يك

    * 2-4-2 نمودار DFD سطح دو

    * 2-4-2 نمودار DFD سطح دو

    * 2-4-2 نمودار DFD سطح دو

    * 3-4-2 نمودار DFD سطح سه

    * 2-5 شرح فرم های ورودی و خروجی

    * 2-7 بانك اطلاعاتي و تعين ويژگي فيلدها

    * اخبار

    *  رمز ورود مدير

    *  پيشنهادات

    *  ساعت كلاسها

    *    ثبت نام

    *  جستجو

    * 2-8 طراحي محيط گرافيكي واسط كاربر(GUI)

    * 2-8-0 طراحي منو ها

    * 2-8-1 طراحي فرم هاي ورودي و خروجي

    * 2-8-2 فرم مربوط به جستجو در كل وب سايت

    * 2-8-3 فرم مربوط به ثبت نام در كلا س هاي هنري 

    * 2-8-4 فرم صفحه مدير

    * 2-8-5

    * 2-8-7 تغيير كلمه عبور يا نام كاربري

    * 2-8-8ورود به بخش مديريت ورود اخبار

    * 2-8-9ورود به بخش حذف و ويرايش اخبار

    * 2-8-10 ورود به مشاهده كلاسها

    * 2-8-11 ورود به مشاهده پيشنهادات

    * 2-8-12 ديگر صفحات موجود

    * فصل سوم - پیاده سازی سیستم

    * 1-3 پياده سازي

    * زبان برنامه نويسي asp

    * 1-2-3 Asp چیست ؟

    * 2-2-3 سازگاری Asp

    * 3-2-3 Asp چه کاری می تواند برای شما انجام دهد ؟

    *  3-3 زبان بانك access

    * 1-3-3 تعريف كلي از اكسسAccess

    * 2-3-3 شرح نحوه طراحي بانك اطلاعاتي

    * 3-3-3 نحوه اتصال بانک اطلاعاتی ( Access ) به Asp

    * 1-3-3-3متدConnectionOpen

    * 2-3-3-3شئRecordSet

    * 3-3-3-3متدRecordSetOpen

    * جدول پيشنهادات

    *  جدول ساعات كلاسها

    * جدول ثبت نام 

    * جدول اخبار

    * جدول ساعات كلاسها

    * جستجو

    * 1-3-4 طراحی سیستم 

    * 2-4-3 فرم دوم  

    * 3-4-3 جستجو

    * 4-4-3 فرم مربوط به مدیریت سایت

    * فصل چهارم - پیاده سازی سیستم

    * 1-4 سخت افزار مورد نظر

    * 2-4 نرم افزار مورد نظر

    * 1-2-4 نرم افزار Front Page

    * 2-2-4 سرویس دهنده اطلاعات اینترنت IIS

    * 3-2-4 پایگاه داده ها

    * 3-4 نحوه ثبت و اجراي برنامه

    * 4-4 صفحه اصلي برنامه

    * 1-4-4 - Banner

    * 2-4-4 منو سازي

    * داخل general

    * 3-4-4شرح اجرای صفحات فرعي به همراه عکس ازمراحل اجرا

    * نگارخانه سوره

    * راهنماي مراجعين

    * جستجو

    * كد هاي htm

    * كد هاي asp

    * ارتباط با ما

    * 7-5 تماس با ما  

    * كانون عكس

    * پيشنهادات

    * كد هاي htm

    * كدهاي asp

    * توليدات

    * سينما

    * مشاهده ثبت نام شدگان توسط مدير

    * موسيقي

    * هنرهاي نمايش

    * هنرهاي تصويري

    * آفرينش هاي ادبي

    * هنرهاي تجسمي

    * قابل توجه كنكوريها

    * ثبت نام

    * مديريت

    * كد هاي HTM

    *  تغير رمز ورود مدير، modiriyatpasswordhtm

    * صفحه ورود اخبار، /inputnewsasp

    *     ارسال خبر، savenewsasp

    * حذف خبر، /editreportnewsasp

    * حذف، hazfnewsasp

    * virayeshreportnewsasp ويرايش اخبار


سارا بازدید : 171 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

ارزشيابي آزمون تعيين سطح مهارت‌هاي شنوايي خرداد براي كودكان 3 و 4 ساله

قیمت:70000ریال

ارزشيابي آزمون تعيين سطح مهارت‌هاي شنوايي خرداد براي كودكان 3 و 4 ساله دچار آسيب شنوايي شديد و عميق فارسي زبان شهر تهران

فهرست مطالب

 

عنوان

صفحه

فصل اول: طرح پژوهش

 

1-1- عنوان پژوهش ..........................................................................................................

 

1-2- بيان مسئله ................................................................................................................

 

1-3- اهداف پژوهش ........................................................................................................

 

1-4- سؤالات پژوهش ......................................................................................................

 

1-5- تعريف مفاهيم .........................................................................................................

 

فصل دوم: پيشينيه تحقيق

 

2-1- ويژگي‌هاي گفتار كودكان دچار آسيب‌ شنوايي ........................................................

 

2-1-1- اشتباهات در بعد زنجيره‌اي گفتار .......................................................................

 

2-1-2-- اشتباهات در بعد زبرزنجيره‌اي گفتار ..................................................................

 

2-2- خاصيت‌هاي صوتي گفتار .......................................................................................

 

2-3- درك شنيداري گفتار ...............................................................................................

 

2-4- آموزش مهارت‌هاي شنيداري براي كودكان دچار آسيب شنوايي ............................

 

2-5- انواع روش‌هاي ارزيابي مهارت‌هاي شنيداري براي كودكان دچار آسيب شنوايي ....

 

2-5-1- درآمد ..................................................................................................................

 

2-5-2- آزمون‌هاي غيرفارسي ارزيابي مهارت‌هاي شنيداري كودكان دچار آسيب شنوايي .

 

2-5-3- آزمون‌هاي فارسي ارزيابي مهارت‌هاي شنيداري براي كودكان دچار آسيب شنوايي ....

 

2-6- مروري بر اطلاعات و آمار موجود .............................................................................

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

3-1- نوع پژوهش ...............................................................................................................

 

3-2- محيط پژوهش ...........................................................................................................

 

3-3- جامعه و نمونة پژوهش .............................................................................................

 

3-4- روش گردآوري اطلاعات و مشخصات ابزار گردآوري اطلاعات ............................

 

3-5- نحوة انجام كار .........................................................................................................

 

3-5-1- پيش‌آزمون ...........................................................................................................

 

3-5-2- نحوة ارزشيابي آزمون ...........................................................................................

 

3-6- روش تجزيه و تحليل اطلاعات ................................................................................

 

3-7- نحوة رعايت نكات اخلاقي ......................................................................................

 

3-8- مشكلات اجرايي در انجام طرح ................................................................................

 

فصل چهارم : يافته هاي پژوهش...........................................................................................

 

4-1- درآمد...........................................................................................................................

 

4-2- اعتبار ساختاري آزمون تعيين سطح مهارتهاي شنوايي خرداد......................................

 

4-2-1- تعيين اعتبار ساختاري آزمون با استفاده از مقايسة امتيازات دوگروه كودكان دچار كم شنوايي شديد و عميق....................................................................................................

 

4-2-2- تعيين اعتبار ساختاري آزمون با استفاده از مقايسه امتيازات دو گروه كودكان 3 و 4 ساله...................................................................................................................................

 

4-3- پايايي آزمون تعيين سطح مهارتهايي شنوايي خرداد....................................................

 

4-4- تأثير نوع آموزشهاي مخصوص ناشنوايان بر امتياز آزمون..........................................

 

4-5- تأثير ميزان آموزشهاي دريافتي كودك بر امتياز آزمون.................................................

 

4-6- تأثير نوع سمعك بر امتياز آزمون.................................................................................

 

4-7- تأثير سن كودك هنگام دريافت سمعك بر امتياز آزمون..............................................

 

4-8- تأثير جنسيت بر امتياز آزمون.......................................................................................

 

4-9- يافته هاي توصيفي مدت زمان اجراي آزمون..............................................................

 

فصل پنجم :‌نتيجه گيري

 

5-1- بحث و نتيجه گيري

 

5-2- كاربرد پژوهش

 

5-3- پيشنهاد جهت تحقيقات آتي

 

منابع

 

References

 

پيوست 2: برگه كسب اطلاعات پايه اي

 

پيوست 3: برگه ثبت نتايج

 

پيوست 4 : تصاوير زيرآزمون تمايزگذاري بين اصوات

 

پيوست 5: تصاوير زيرآزمون شناسايي اصوات

 

پيوست 6: تصاوير زيرآزمون درك جمله

 

پيوست 1: داده هاي آماري

 

 

 


سارا بازدید : 146 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

دانلود پروژه شبکه های کامپیوتری

قیمت:150000ریال

چکیده

 

شبكه هاي كامپيوتري امروزي فصل نويسي در انفورماتيك است . با وجود شبكه هاي كامپيوتري , محققين مي توانند در اقصي نقاط دنيا تنها با فشردن كليدهايي از صفحه كليد كامپيوتر , در چند ساعت بعد از تازه ترين اطلاعات موضوعات مورد نظر خود باخبر شوند .

تكنولوژي شبكه به سرعت در حال رشد است رشد و توسعه شبکه های کامپیوتری بر کسی پوشیده نیست مدت هاست که جمع آوری و پردازش اطلاعات توسط کامپیوتر انجام می شود . علاوه بر این , کامپیوتر در توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات از طریق شبکه های کامپیوتری نقش مهمی را بازی می کند .

اين پروژه تحقيقاتي كه شبكه های کامپیوتری را مورد بررسي قرار مي دهد که در 4 فصل تقسيم بندي و ويرايش گرديده است .

 

 

 

فهرست :

 

فصل اول

معرفی شبکه های کامپیوتری  ............................................................................ 3

فصل دوم

سخت افزار شبکه .................................................................................................. 43

فصل سوم

نرم افزار شبکه ..................................................................................................... 153

فصل چهارم

امنیت شبکه ......................................................................................................... 259

 

 


سارا بازدید : 96 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پروژه طراحی سایت آژانس مسافرتی

قیمت:89000ریال

 

پيش گفتار

فصل اول : تكنيك هاي انجام پروژه

معرفي پروژه....................................................................................................................................................... 1

اهداف پروژه....................................................................................................................................................... 1

روش انجام پروژه................................................................................................................................................... 2

تكنيك هاي طراحي صفحات وب............................................................................................................................... 3

فصل دوم : ASP

Active Server Page چيست ؟................................................................................................................... 6

شروع كار با Active Server Pages ............................................................................................................ 7

ساخت صفحات پويا................................................................................................................................................. 7

اجراي صفحات ASP .......................................................................................................................................... 8

تنظيمات سرويس دهنده اطلاعات اينترنت..................................................................................................................... 9

   نصب IIS در ويندوز 2000 ........................................................................................................................... 9

   نصب IIS در ويندوز XP ............................................................................................................................... 11

به كار گيري FrontPage ................................................................................................................................. 12

ايجاد اولين صفحات ASP خودتان.......................................................................................................................... 13

آشنايي با اسكريپت هاي ASP ................................................................................................................................ 14

Data types يا انواع داده اي........................................................................................................................... 14

كار با متغير ها...................................................................................................................................................... 14

عملگرهاي مقايسه ................................................................................................................................................ 15

عملگرهاي منطقي................................................................................................................................................ 15

ساختار كنترلي منطق شرطي..................................................................................................................................... 15

ساختار كنترلي منطق حلقوي..................................................................................................................................... 16

ساختار كنترلي منطق انشعابي..................................................................................................................................... 17

استفاده از سابروتين ها............................................................................................................................................ 18

استفاده از توابع.................................................................................................................................................... 18

كار كردن با آبجكت ها............................................................................................................................................. 19

توابع Write  و Redirect ........................................................................................................................... 19

فــرم ها............................................................................................................................................................... 20

بانك اطلاعاتي....................................................................................................................................................... 21

ارتباط با يك بانك اطلاعاتي...................................................................................................................................... 21

كار كردن با بانك هاي اطلاعاتي با استفاده از ASP .................................................................................................. 22

آبجكت Recordset ......................................................................................................................................... 24

متد Open ...................................................................................................................................................... 24

استفاده از adovbs.inc .................................................................................................................................. 25

درج كردن ركورد ها............................................................................................................................................. 26

به روز رساني ركورد ها........................................................................................................................................... 26

حذف ركورد ها.................................................................................................................................................... 27

فصل سوم : Access 2003

بخش اول : مقدمه اي بر بانك هاي اطلاعاتي مبتني بر ارتباط و اكسس 2003 .................................................................. 28

   بانك اطلاعاتي رابطه اي چيست ؟.......................................................................................................................... 28

   چه نوع كار هايي مي توان با اكسس انجام داد ؟..................................................................................................... 28

   اجراي اكسس.................................................................................................................................................... 29

   باز كردن يك بانك اطلاعاتي موجود...................................................................................................................... 30

   ميز كار اكسس................................................................................................................................................... 31

   پنجره اصلي بانك اطلاعاتي................................................................................................................................... 32

   نمايي از اجراي بانك اطلاعاتي................................................................................................................................ 34

   جدول : انبار داده.............................................................................................................................................. 34

   ارتباط ها : متصل كردن جدول ها به يكديگر........................................................................................................... 37

   بستن يك بانك اطلاعاتي اكسس.............................................................................................................................. 38

بخش دوم : كار با بانك هاي اطلاعاتي موجود و اشياي آنها........................................................................................... 38

   ديدن جدول ها................................................................................................................................................. 38

   باز كردن يك جدول در اكسس.............................................................................................................................. 38

   ويرايش داده هاي جدول.................................................................................................................................... 38

   تغيير دادن داده هاي جدول............................................................................................................................... 39

   پاك كردن محتواي فيلد....................................................................................................................................... 39

   لغو تغييرات...................................................................................................................................................... 39

   لغو تغييرات انجام شده بر روي فيلد جاري................................................................................................................. 39

   لغو تغييرات بعد از جابه جا شدن بين فيلد ها............................................................................................................ 40

   لغو تغييرات بعد از ذخيره كردن يك ركورد.............................................................................................................. 40

   اضافه كردن ركورد به جدول.............................................................................................................................. 40

   پاك كردن ركورد ها.......................................................................................................................................... 41

   انتخاب يك يا چند ركورد...................................................................................................................................... 41

   پاك كردن ركورد هاي انتخاب شده....................................................................................................................... 42

بخش سوم : ساختن بانك هاي اطلاعاتي و اشياي درون آنها............................................................................................. 43

   ساختن جداول................................................................................................................................................... 43

      ساختن يك جدول جديد.................................................................................................................................... 43

      ساختن جدول از صفر...................................................................................................................................... 43

   انتخاب نوع داده مناسب...................................................................................................................................... 46

بخش چهارم : جدول هاي ايجاد شده در اين پروژه........................................................................................................ 50

فصل چهارم : پياده سازي

مقدمه................................................................................................................................................................ 53

صفحه اصلي و اجرايي سايت ( frame.htm ) ....................................................................................................... 53

بنر سايت ( baner.html ) ................................................................................................................................ 54

صفحه اصلي ( HomePage ) سايت ( main.html ) ...................................................................................... 55

صفحات رزرو بليط.................................................................................................................................................. 56

صفحات كنسل كردن بليط........................................................................................................................................ 62

صفحات مديريت سايت.............................................................................................................................................. 66

صفحات متعلق به لينك هاي داخل بنر......................................................................................................................... 70

فصل پنجم : تجزيه و تحليل

روندنماي رزرو بليط................................................................................................................................................ 73

روندنماي لغو بليط................................................................................................................................................. 74

روندنماي مدير سايت................................................................................................................................................ 75

نمودار جريان مستندات............................................................................................................................................ 76

نمودار سطح صفر ( C.D. ) .............................................................................................................................. 76

نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقي ) براي رزرو و كنسل......................................................................................... 77

نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقي ) براي مدير سايت............................................................................................. 78

نمودار سطح دوم ( D.F.D. منطقي ) .............................................................................................................. 79

پايگاه داده ( Data Base )............................................................................................................................. 80

Data Dictionary ( D.D.) .................................................................................................................... 82

   ديكشنري ساختار داده......................................................................................................................................... 82

   ديكشنري اجزاء داده........................................................................................................................................... 84

نمودار نهاد _ رابطه ( E.R.D. ) ..................................................................................................................... 87

كنترل ها.............................................................................................................................................................. 88

ديكشنري پردازش داده ( P.D.E. ) ...................................................................................................................... 89

Structure Chart ...................................................................................................................................... 90

منابع مورد استفاده


سارا بازدید : 72 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

دانلود پروژه محاسبه اقساط و جریمه وامهای بانکی

قیمت:25000ریال

شما در این فایل اکسل می‌توانید با وارد کردن مقدار وام درخواستی از بانک یا موسسه مالی مورد نظرتان به ریال یا تومان و همچنین وارد کردن درصد وام و تعداد ماههایی که وام را باز پرداخت خواهید میزان اقساط هر ماه و همچنین کل سودی که بانک از شما خواهد گرفت را مشاهده کنید به عنوان مثال فرض کنید شما وامی به مبلغ 25 میلیون تومان با سود 13 درصد را از بانک مسکن دریافت کرده‌اید و این وام را می‌خواهید در 180 ماه پرداخت کنید میزان اقساط شما 316311 تومان خواهد شد حال شما 2 روز تاخیر در پرداخت این وام داشته‌اید کافی که تعداد روزهای تاخیر خود را در جدول جریمه وارد کنید.


سارا بازدید : 131 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

پروژه طراحی سایت آژانس مسافرتی


قیمت:89000ریال

 

پيش گفتار

فصل اول : تكنيك هاي انجام پروژه

معرفي پروژه....................................................................................................................................................... 1

اهداف پروژه....................................................................................................................................................... 1

روش انجام پروژه................................................................................................................................................... 2

تكنيك هاي طراحي صفحات وب............................................................................................................................... 3

فصل دوم : ASP

Active Server Page چيست ؟................................................................................................................... 6

شروع كار با Active Server Pages ............................................................................................................ 7

ساخت صفحات پويا................................................................................................................................................. 7

اجراي صفحات ASP .......................................................................................................................................... 8

تنظيمات سرويس دهنده اطلاعات اينترنت..................................................................................................................... 9

   نصب IIS در ويندوز 2000 ........................................................................................................................... 9

   نصب IIS در ويندوز XP ............................................................................................................................... 11

به كار گيري FrontPage ................................................................................................................................. 12

ايجاد اولين صفحات ASP خودتان.......................................................................................................................... 13

آشنايي با اسكريپت هاي ASP ................................................................................................................................ 14

Data types يا انواع داده اي........................................................................................................................... 14

كار با متغير ها...................................................................................................................................................... 14

عملگرهاي مقايسه ................................................................................................................................................ 15

عملگرهاي منطقي................................................................................................................................................ 15

ساختار كنترلي منطق شرطي..................................................................................................................................... 15

ساختار كنترلي منطق حلقوي..................................................................................................................................... 16

ساختار كنترلي منطق انشعابي..................................................................................................................................... 17

استفاده از سابروتين ها............................................................................................................................................ 18

استفاده از توابع.................................................................................................................................................... 18

كار كردن با آبجكت ها............................................................................................................................................. 19

توابع Write  و Redirect ........................................................................................................................... 19

فــرم ها............................................................................................................................................................... 20

بانك اطلاعاتي....................................................................................................................................................... 21

ارتباط با يك بانك اطلاعاتي...................................................................................................................................... 21

كار كردن با بانك هاي اطلاعاتي با استفاده از ASP .................................................................................................. 22

آبجكت Recordset ......................................................................................................................................... 24

متد Open ...................................................................................................................................................... 24

استفاده از adovbs.inc .................................................................................................................................. 25

درج كردن ركورد ها............................................................................................................................................. 26

به روز رساني ركورد ها........................................................................................................................................... 26

حذف ركورد ها.................................................................................................................................................... 27

فصل سوم : Access 2003

بخش اول : مقدمه اي بر بانك هاي اطلاعاتي مبتني بر ارتباط و اكسس 2003 .................................................................. 28

   بانك اطلاعاتي رابطه اي چيست ؟.......................................................................................................................... 28

   چه نوع كار هايي مي توان با اكسس انجام داد ؟..................................................................................................... 28

   اجراي اكسس.................................................................................................................................................... 29

   باز كردن يك بانك اطلاعاتي موجود...................................................................................................................... 30

   ميز كار اكسس................................................................................................................................................... 31

   پنجره اصلي بانك اطلاعاتي................................................................................................................................... 32

   نمايي از اجراي بانك اطلاعاتي................................................................................................................................ 34

   جدول : انبار داده.............................................................................................................................................. 34

   ارتباط ها : متصل كردن جدول ها به يكديگر........................................................................................................... 37

   بستن يك بانك اطلاعاتي اكسس.............................................................................................................................. 38

بخش دوم : كار با بانك هاي اطلاعاتي موجود و اشياي آنها........................................................................................... 38

   ديدن جدول ها................................................................................................................................................. 38

   باز كردن يك جدول در اكسس.............................................................................................................................. 38

   ويرايش داده هاي جدول.................................................................................................................................... 38

   تغيير دادن داده هاي جدول............................................................................................................................... 39

   پاك كردن محتواي فيلد....................................................................................................................................... 39

   لغو تغييرات...................................................................................................................................................... 39

   لغو تغييرات انجام شده بر روي فيلد جاري................................................................................................................. 39

   لغو تغييرات بعد از جابه جا شدن بين فيلد ها............................................................................................................ 40

   لغو تغييرات بعد از ذخيره كردن يك ركورد.............................................................................................................. 40

   اضافه كردن ركورد به جدول.............................................................................................................................. 40

   پاك كردن ركورد ها.......................................................................................................................................... 41

   انتخاب يك يا چند ركورد...................................................................................................................................... 41

   پاك كردن ركورد هاي انتخاب شده....................................................................................................................... 42

بخش سوم : ساختن بانك هاي اطلاعاتي و اشياي درون آنها............................................................................................. 43

   ساختن جداول................................................................................................................................................... 43

      ساختن يك جدول جديد.................................................................................................................................... 43

      ساختن جدول از صفر...................................................................................................................................... 43

   انتخاب نوع داده مناسب...................................................................................................................................... 46

بخش چهارم : جدول هاي ايجاد شده در اين پروژه........................................................................................................ 50

فصل چهارم : پياده سازي

مقدمه................................................................................................................................................................ 53

صفحه اصلي و اجرايي سايت ( frame.htm ) ....................................................................................................... 53

بنر سايت ( baner.html ) ................................................................................................................................ 54

صفحه اصلي ( HomePage ) سايت ( main.html ) ...................................................................................... 55

صفحات رزرو بليط.................................................................................................................................................. 56

صفحات كنسل كردن بليط........................................................................................................................................ 62

صفحات مديريت سايت.............................................................................................................................................. 66

صفحات متعلق به لينك هاي داخل بنر......................................................................................................................... 70

فصل پنجم : تجزيه و تحليل

روندنماي رزرو بليط................................................................................................................................................ 73

روندنماي لغو بليط................................................................................................................................................. 74

روندنماي مدير سايت................................................................................................................................................ 75

نمودار جريان مستندات............................................................................................................................................ 76

نمودار سطح صفر ( C.D. ) .............................................................................................................................. 76

نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقي ) براي رزرو و كنسل......................................................................................... 77

نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقي ) براي مدير سايت............................................................................................. 78

نمودار سطح دوم ( D.F.D. منطقي ) .............................................................................................................. 79

پايگاه داده ( Data Base )............................................................................................................................. 80

Data Dictionary ( D.D.) .................................................................................................................... 82

   ديكشنري ساختار داده......................................................................................................................................... 82

   ديكشنري اجزاء داده........................................................................................................................................... 84

نمودار نهاد _ رابطه ( E.R.D. ) ..................................................................................................................... 87

كنترل ها.............................................................................................................................................................. 88

ديكشنري پردازش داده ( P.D.E. ) ...................................................................................................................... 89

Structure Chart ...................................................................................................................................... 90

منابع مورد استفاده


سارا بازدید : 79 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي ارتباط آموزشهاي فني و حرفه اي با نيازهاي بازار كار از ديدگاه مديران

قیمت:100000ریال

فصل اول: كليات تحقيق 
مقدمه 2
بيان مسئله 5
اهميت و ضرورت پژوهش 6
اهداف تحقيق 7
سؤالات تحقيق 8
تعاريف عملياتي واژه ها 11

فصل دوم: مطالعه منابع مربوط به موضوع تحقيق 
مقدمه 13
مفهوم رشد و توسعة اقتصادي 14
عوامل توسعه اقتصادي 15
نقش منابع انساني در توسعة اقتصادي 15
آموزش 18
تعريف آموزش و پرورش 20
مفهوم برنامه ريزي آموزشي 23
جايگاه نيازسنجي در برنامه ريزي آموزشي 24
نيازسنجي آموزشي 27
مفهوم نياز 29
منابع نيازهاي آموزشي 30
انواع نيازسنجي 32
كار 34
عرضة نيروي كار 37
بازار كار 38
نياز بازار كار 39
مسايل موجود در ارتباط نظام آموزشي و بازار كار 44
ضرورت تحكيم پيوند نظام آموزشي و بازار كار 48
تعاريف آموزش فني و حرفه اي  49
رويكردهاي عمده در آموزش فني و حرفه اي 51
نارسائي هاومسائل آموزش فني وحرفه اي در ارتباط با بازار كار 57
آموزش فني و حرفه اي در ايران 59
سير تحول آموزش فني و حرفه اي در ايران
 59

تحولات گذشته تحليل مشكلات و چشم انداز آينده آموزش فني و حرفه‌اي در برنامه سوم توسعه…
مشكلات و تنگناها
نقاط ضعف مشكلات تنگناها
چالشهاي آينده بخش فني و حرفه‌اي‌
سياست‌هاي استراتژيك بخش آموزش فني و حرفه اي
سياست هاي اجراي آموزش فني و حرفه اي
راهكارهاي اجرايي  
تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات چيست؟ 78
مشخصه هاي تكنولوژي ارتباطات 81
ويژگيهاي تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات 89
دلايل استفاده از تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات 82
تكنولوژي اطلاعات وارتباطات چه تغييري درآموزش ايجادمي‌كند 82
روش هاي اجرايي براي بكارگيري تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات
چه تغييراتي براي به كارگيري تكنولوژي اطلاعات و ارتباط (ICT ) در آموزشهاي آكادميك لازم است 83

پيشينة پژوهش 85

فصل سوم: روش اجراي تحقيق 
مقدمه 93
جامعة آماري 94
نمونة آماري 95
روش تحقيق  96
ابزار جمع آوري اطلاعات 96
اعتبار و پايائي پرسشنامه 97
روش تجزيه و تحليل داده ها 99
فصل چهارم: تجزيه و تحليل اطلاعات جمع آوري شده 101
آزمون مربوط به سؤال اول تحقيق 102
آزمون مربوط به سؤال دوم تحقيق 104
آزمون مربوط به سؤال سوم تحقيق 106
آزمون مربوط به سؤال چهارم تحقيق 108
آزمون مربوط به سؤال پنجم تحقيق 110
آزمون مربوط به سؤال ششم تحقيق 111
آزمون مربوط به سؤال هفتم تحقيق 112

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري 115
نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال اول و دوم تحقيق 116
نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال سوم و چهارم تحقيق 120
نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال پنجم تحقيق 122
نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال ششم تحقيق 123
نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات مربوط به سؤال هفتم تحقيق 124
محدوديتها و تنگناهاي پژوهش 126
پيشنهادات براي پژوهشهاي آتي 127
منابع و مأخذ 128

 
فهرست جداول

جدول 1-2: عملكرد آموزشهاي كوتاه مدت فني و حرفه اي 74-1367 63
جدول 4-1: مربوط به آزمون سؤال تحقيق اول 103
جدول 4-2: مربوط به آزمون سؤال تحقيق اول 103
جدول 4-3: مربوط به آزمون سؤال تحقيق اول 103
جدول 4-4: مربوط به آزمون سؤال تحقيق دوم 105
جدول 4-5: مربوط به آزمون سؤال تحقيق دوم 105
جدول 4-6: مربوط به آزمون سؤال تحقيق دوم 105
جدول 4-7: مربوط به آزمون سؤال تحقيق سوم 107
جدول 4-8: مربوط به آزمون سؤال تحقيق سوم 107
جدول 4-9: مربوط به آزمون سؤال تحقيق سوم 107
جدول 4-10: مربوط به آزمون سؤال تحقيق چهارم 109
جدول 4-11: مربوط به آزمون سؤال تحقيق چهارم 109
جدول 4-12: مربوط به آزمون سؤال تحقيق چهارم 109
جدول 4-13: مربوط به آزمون سؤال تحقيق پنجم 110
جدول 4-14: مربوط به آزمون سؤال تحقيق پنجم 111
جدول 4-15: مربوط به آزمون سؤال تحقيق ششم 112
جدول 4-16: مربوط به آزمون سؤال تحقيق ششم 112
جدول 4-17: مربوط به آزمون سؤال تحقيق هفتم 113
جدول 4-18: مربوط به آزمون سؤال تحقيق هفتم 114
جدول 4-19: مربوط به آزمون سؤال تحقيق هفتم 114


سارا بازدید : 182 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)
پروژه عملکرد سیستم‌های تحریک استاتیک در ژنراتورهای سنکرون

قیمت:65000ریال

سیستم‌های تحریک استاتیک راه حل ارزشمند غلبه بر مشکلات سیستم‌های فرسوده و قدیمی در زمینه تحریک ژنراتور می‌باشند. مزایای ناشی از بهبود و توسعه سیستم‌های تحریک قدیمی به تحریک استاتیک فراتر از صرفه جوییهای مربوط به نگهداری سیستم است.

مشخصات مطلوبی در راه اندازی موتورها توسط سیستم‌های تحریک ایجاد می‌گردد. بعلاوه راندمان بالاتری را نسبت به تحریک کننده‌های گردان داشته و توان کمتری را مصرف می‌کنند. در واقع راندمان بالا یعنی هزینه عملیات کمتر و بازگشت سرمایه گذاری اولیه سریعتر است.

یک سیستم تحریک استاتیک به لحظ عملکرد شبیه تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ میدان رفتار می‌کند بطوریکه اگر ولتاژ ژنراتور کاهش داشته باشد جریان میدان را افزایش می‌‌دهد و بر عکس اگر ولتاژ ژنراتور افزایش داشته باش جریان میدان را کاهش می‌دهد.

در واقع سیستم تحریک استاتیک توان میدان اصلی ژنراتور  تأمین می‌‌کند در حالیکه تنظیم کننده ولتاژ، توان میدان تحریک کننده را برآورده می‌سازد. درسیستم تحریک استاتیک ۳ مؤلفه اصلی وجود دارند: قسمت کنترل، پل یکسوساز و ترانسفورماتور قدرت که در ترکیب باهم میدان ژنراتور را برای استیابی به ولتاژ خروجی مناسب، کنترل می‌‌کنند.

در ادامه سرفصل های این پروژه…

فصل ۱-   عملکرد سیستم تحریک استاتیک

۱-۱-   مقدمه

۱-۲-   کنتاکتور قطع کننده میدانAC

1-3-   ترانسفورماتور قدرت

۱-۴-   راه اندازی اولیه ژنراتور

فصل ۲-   پل یکسو ساز قدرت

۲-۱-   مقدمه

۲-۲-   سیستم سه تریستوره

۲-۳-   سیستم شش تریستوره

فصل ۳-   مشخصه سیستم تحریک استاتیک

۳-۱-   پاسخ به افزایش پله‌ای ولتاژ

۳-۲-   پاسخ به کاهش پله‌ای ولتاژ

۳-۳-   تفاوت سیستم ۶ تریستوره و ۳ تریستوره

فصل ۴-   حفاظت‌های پل یکسو ساز قدرت

۴-۱-   مقدمه

۴-۲-   حات‌های گذرای اتصال کوتاه

۴-۳-   حالت‌های گذرای لغزش قطب

۴-۴-   حالتهای گذرای کوتاه مدت

فصل ۵-   کنترل ولتاژ

۵-۱-   ترانسفور ماتورهای اندازه گیری

۵-۲-   جبران سازی موازی

۵-۳-   تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ

۵-۴-   محدودساز کاهش فرکانس

فصل ۶-   راه اندازی نرم ژنراتور

۶-۱-   مقدمه

۶-۲-   مدارهای کنترل آتش

فصل ۷-   شرایط انتخاب تنظیم کننده تحریک استاتیک

۷-۱-   انتخاب تحریک استاتیک

فصل ۸-   رفتار سیستم تحریک استاتیک هنگام بروز خطا

۸-۱-   مقدمه

۸-۲-   راه اندازی موتورها توسط ژنراتور

فصل ۹-   ولتاژ شفت

۹-۱-   مقدمه

نتیجه گیری

فرمت فایل ورد می باشد


سارا بازدید : 106 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

 

علل گرایش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان

قیمت:40000ریال

فهرست مطالب

۱-مقدمه
۲- طرح تحقیق
۳- چکیده
۴- فصل اول ۵
۵- پیشینه ی تحقیق ۵
۶- فصل دوم ۶ ۷- عوامل موثر در اعتیاد ۶
۸- مواد مخدر چگونه عمل می کنند؟ ۱۱
۹- برای رهایی از اعتیاد چه باید کرد؟ ۱۳
۱۰- قرص های روان گردان ۱۴
۱۱- روان گردان به چه معناست؟
۱۲- اکستازی چیست
۱۳- اَشکال مواد شادی آور (اکس)
۱۴- تاثیر این مواد(اکستازی)از بعدی دیگر
۱۵- اکستازی جادوی مرگ در قرون کنونی
۱۶- علائم مصرف اکستازی
۱۷- تاثیرات روانی قرص های روان گردان
۱۸- عوارض اکستازی
۱۹- عوارض دراز مدت مصرف قرص های روان گردان
۲۰- نقش خانواده در گرایش به قرص های روان گردان
۲۱- مقایسه ی مواد مخدر و قرص های اکستازی
۲۲- تاثیرات اکستازی بر سلامتی..
۲۳- چرا بعد از مصرف قرص های شادی آور احساس توهم بروز می کند
۲۴- جوانان در معرض اعتیاد به قرص های روان گردان
۲۵- همهی اقشار جامعه در معرض اعتیاد به روان گردان ها
۲۶- آزمایشگاه های داخلی نیز قرصها ی روان گردان می سازند
۲۷- نقش دوستان در گرایش به قرص اکس
۲۸- مرگ حتی با مصرف یک قرص اکس
۲۹- برنامه ی مسئولان در این باره چیست؟.
۳۰- فهرست منابع

 


سارا بازدید : 148 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي بهداشت روانی بيماران سرطاني شيمي درماني شده

قیمت:45000ریال

فصل اول

كليات پژوهش

مقدمه:

بدون شك سلامت افراد جامعه اهميت بسزايي دارد. جوامع انساني بدون حفظ سلامت و رعايت بهداشت نمي توانند بقا و استمرار خود را حفظ كنند. بيماري و ناتواني، روابط انساني را مختل و در نتيجه احساس امنيت و همبستگي را از انسان سلب مي سازد. پس طبيعي است كه علم طب با هدف دستيابي به اطلاعات جديد همواره در حفظ و بهبود سلامت جامعه تلاش ميكند. حفظ سلامت جسماني افراد يك جامعه معني جلوگيري از شيوع يا ريشه كن ساختن بيماريهايي كه باعث از كار افتادن يا نابودي انسان مي شوند.

همانطور كه بهداشت به عنوان وظيفه علم طب و در حيطه علوم پزشكي از اهميت شاياني برخودار است و حفظ سلامت جسماني افراد بدان وابسته است، بهداشت و سلامت رواني فرد فرد جامعه نيز مورد توجه خاص متخصصين و دست اندركاران قرار گرفته است. آنچه امروزه به عنوان بهداشت رواني[1] در جوامع مختلف مطرح است، در حقيقت يك رشته تخصصي در محدوده روان‌پزشكي محسوب مي شود. اما آنچه در بدو امر بايد بدان اشاره كرد اين مسئله مهم است كه با توجه به تفاوتهاي عمده‌اي كه بين بيمارهايي رواني و بيماريهايي جسماني وجود دارد، بهداشت رواني در عملي ساختن اهداف خود با مشكلات فراواني روبروست.

علائم رفتاري، هيجاني و شناختي ممكن است در پاسخ به حوادث پراسترس ايجاد شود يك يا چند عامل استرس‌زا مي تواند زمينه ساز بيماريها و اختلالات روانپزشكي باشد. تعداد و شدت عامل استرس‌زا هميشه پيش بيني كننده ي شدت علائم و اختلال روانپزشكي نيست. عامل استرس‌زا ممكن است منفرد، متعدد، يا مداوم باشد. بيماري جسمي يكي از عوامل استرس‌زا مي باشد كه در صورت مزمن شدن مي تواند خطري براي بهداشت رواني فرد محسوب شود.

بايد بدانيم كه خانواده، اجتماع و متخصصين رشته هاي مختلف طب همانند روانپزشكان در بهداشت رواني بيماران مبتلا به بيماريهاي جسماني نقش بسزايي دارند. براي مثال، خانواده و اجتماع با رعايت مورد پيشگيري كننده از ابتلا به بيماريهاي جسمي (در حد امكان) و با حمايت عاطفي و اجتماعي از بيماران بعد از ابتلا به بيماريهاي جسماني و قبول و پذيرش بيماري به جاي طرد آنان مي توانند در زمينه بالا بردن بهداشت روان فدر يا حداقل متعادل نمودن آن نقش مفيدي ايفا كنند.

 

موضوع و بيان مسئله

- بررسي بهداشت رواني بيماران سرطاني شيمي درماني شده بيمارستان امام حسين (ع) تهران در تابستان 85 .

سرطان، يك بيماري است كه تغيير تصور زندگي، تهديد به كاهش عملكرد فرد و تهديد به تغييرات ظاهري را موجب مي شود.

تشخيص سرطان باعث ايجاد بخران در زندگي فرد مي شود. بيمار بايستي سعي كند سطح ناراحتي هيجاني خود را ضمن تصميم گيريهاي حياتي براي درمان كنترل كند. نگرانيهاي اصلي بيمار عبارتند از ترسهاي ناشي از مرگ، وابستگي، بدشكل شدن ، ناتواني، طرد و قطع روابط، مسائل مالي. واكنشهاي بيمار به وسيله عوامل روان شناختي و بين فردي تعديل مي شوند. عوامل مديكال عبارتند از: محل تومور، علائم، سير بيماري. عوامل روان شناختي شامل منش،[2] توانايي تطابق[3]، قدرت ايگو[4] و مرحله تكاملي[5] زندگي و اثرات و معناي سرطان در آن مرحله هستند. عوامل بين فردي مربوط به خانواده و حمايتهاي اجتماعي هستند.

بيماران ممكن است، اضطراب، غمگيني، ترس و خشم را تجربه كنند يا ممكن است بي حسي و كرخت شوند. گناه و مكانيزمهاي مشترك در آن، نقش اصلي را بازي مي كنند. از نظر شناختي بيماران ممكن است با حالت تهاجمي در جستجوي اطلاعات باشند، يا گيج و فلج يا ناتوان براي تمركز حواس شوند.ممكن است شكايات بدني زياد شود و فعاليت روزانه، اشتها و خواب آشفته گردد. واكنشهاي استرس حاد ممكن است شديد باشد ولي معمولاً متغير و گذرا هستند. وقتي اختلال بيش از 14- 10 روز طول بكشد باسيتي بيمار را از نظر وضعيت روانپزشكي ارزيابي كرد.

اهميت و ضرورت پژوهش

يك سوم از ما دچار سرطان مي شويم. در حال حاضر تقريباً دو ميليون نفر از مردم بريتانيا تحت درمان سرطان هستند كه اين رقم بيش از يك بيست و پنجم جمعيت اين كشور را تشكيل ميدهد. اكثر اين افراد داراي عمري طولاني هستند. امروزه طرز تفكر افراد نسبت به سرطان عوض شده است و سرطان يك موضوع ممنوع شده نيست. افراد در مورد تشخيص سرطان خود همانند تشخيص ساير بيماري ها به راحتي مي توانند صحبت كنند.

علاوه بر آن پيشرفت در علوم پزشكي تأثير زيادي بر آينده افراد مبتلا به سرطان داشته است. با وجودي كه خبر ها هميشه اميدوار كننده نيست، اما وقتي وارد عصر جديد مي شويم مشاده مي‌كنيم كه بيماران سرطاني نسبت به ساير افراد (كه بيماري آنها ترسناك تر از سرطان به نظر نمي‌رسد)، اميداوارانه تر زنگي خود را دنبال مي كنند. امروزه كاملاً مشخص شده است كه چه اتفاقي در سلول رخ ميدهد كه باعث سرطاني شدن آن مي گردد و كشف اين موارد مطمئناً منجر به ابداع روش هاي درماني جديد و قاعدتاً پيشگيري از مشكلات رفتاري بعد از آن در آينده نزديك خواهد شد.

از سوي ديگر بايد بدانيم كه عوامل رواني نه تنها در ظهور سرطان مؤثرند بلكه ممكن است در درمان اين اختلال نيز تأثير داشته باشند. در حال حاضر محققان زيادي در حال بررسي اين احتمال هستند كه آيا ممكن است روان درمانگري راه مؤثري براي درمان سرطان باشد. اين موضوع توسط سيمونتون[6] و كارل[7]  مطالعه و توسعه داده شده است. آنان بيماران سرطاني را تشويق مي كنند تا مانع دفاعي درون بدن خود را در حال حمله و بلعيدن سلولهاي سرطاني تصور كنند. آنان معتقدند كه از اين طريق بيماران احساس كنترل خود بر بيماري را بهبود بخشيده و در نتيجه به يك تغيير روان‌شناختي كه ممكن است منتهي به كنترل ايمن سازي شناختي واقعي عليه سرطان گردد نايل‌آيند.

حال كه مي دانيم، افراد نقش عمده اي در سلامت جامعه آنها دارد و افراد بايد قادر باشند توانائيهاي جسمي و رواني خود را به حداكثر رسانده تا زندگي اجتماعي، اقتصادي مفيد و هماهنگي با محيط داشته باشند، اهميت اين موضوع آشكار مي شود كه مي توان با بالا بردن سطح بهداشت روان افراد مبتلا به بيماريهاي جسماني (چون سرطان) شانس زنده ماندن آنها را براي مدت زمان بيشتري افزود. تا در نتيجه افراد بتوانند ميزان تطابق خود را با خانواده و اجتماع بالا برده و افراد سالمي از لحاظ جسماني و رواني داشته باشيم.

- اهداف پژوهش.

در اين پژوهش سعس شده اهداف ذيل دنبال شود:

-       انواع اختلالات رفتاري ذكر شده در MMPI در بيماران سرطاني شمي درماني شده در هر دو جنس بررسي شود.

-       ايجاد سيستم هاي همايتي اجتماعي، رواني، خانوادگي.

-       تأثير گذاري اعتقادات ديني و نظام ارزشها در بهداشت رواني فرد ارزيابي گردد.

-       ارائه راهكارها و پيشنهاداتي براي تعديل تنش هاي ناشي از شيمي درماني در افراد بيمار.

-       نقد و بررسي شيوه هاي درماني موجود.

 

45 صفحه+منابع


سارا بازدید : 90 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسی رابطه بين سن و تحول قضاوت اخلاقي دانشجويان

قیمت:80000ریال

بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

فهرست مطالب
مقدمه ۴
مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر: ۴
بیان موضوع: ۱۲
هدف پژوهش: ۱۲
ضرورت و اهمیت پژوهش: ۱۴
تاریخچه مختصر در جهان و ایران ۱۸
مفهوم اخلاق با چه مفاهیم دیگری در ارتباط است؟ ۲۰
فصل دوم پیشینه پژوهش ۲۲
مفهوم رشد اخلاقی در نوجوانی و جوانی ۲۶
زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی رشد ۲۸
تعریف واژه‌ها: ۲۹
نکاتی دربارة چگونگی تحول اخلاقی ۳۱
دیدگاههای روان شناختی دربارة اخلاق: ۳۲
رشد اخلاق در کودک: ۳۵
روش آموزش اخلاق: ۳۶
ب- دیدگاه نیک سیرت بودن فطری انسان: ۳۷
تعریف اخلاق: ۳۸
شاخص اخلاق: ۳۸
رشد اخلاق: ۳۸
رشد شناختی: ۴۰
شناخت : ۴۰
تحول شناختی از دیدگاه پیاژه: ۴۱
رشد اخلاقی از دیدگاه پیاژه ۴۳
۲- مرحله استقلال اخلاقی ۴۵
رشد اخلاقی از دیدگاه کهلبرگ ۴۷
الف- سطح اخلاق قبل قراردادی ۴۹
مرحله اول: اخلاق بر پایه تنبیه و اطاعت ۴۹
مرحله دوم: اخلاق ابزار گونة نسبی ۴۹
ب- سطح اخلاق قراردادی ۵۰
مرحلة سوم: اخلاق پسر خوب، دختر خوب ۵۰
مرحلة چهارم: اخلاق بر اساس قانون و نظم ۵۱
ج- سطح اخلاق فرا قراردادی ۵۱
مرحله پنجم: اخلاق بر اساس پیمان اجتماعی ۵۲
مرحلة ششم: اخلاق بر اساس اصول جهانی ۵۲
محدوده سنی در رشد قضاوت اخلاقی ۵۳
مفاهیم مهم در نظریه کهلبرگ ۵۴
۱-مراحل رشد اخلاقی، ثابت و بدون تغییر است. ۵۴
۲-استدلال و داوری‌های اخلاقی با جنبه‌های شناختی ارتباط دارد. ۵۴
مقایسه نظام‌های اخلاقی پیاژه و کهلبرگ ۵۷
ج- دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان: ۵۹
تعریف اخلاق: ۶۰
رشد اخلاق: ۶۱
روش تحقیق در اخلاق: ۶۲
آموزش اخلاق: ۶۲
پیشینة مطالعاتی در جهان و ایران: ۶۳
فصل سوم روش شناسی ۷۲
موضوع پژوهش: ۷۳
سؤال‌های پژوهش: ۷۳
فرضیه‌های پژوهش: ۷۴
تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش: ۷۴
روش پژوهش: ۷۵
نوع پژوهش: ۷۶
ابزار پژوهش ۷۷
سطح اخلاق قبل قراردادی ۷۸
مرحلة اول: سوگیری اطاعت و تنبیه ۷۸
مرحلة دوم: نفع پرستی و لذت طلبی وسیله‌ای ۷۸
سطح قراردادی ۷۹
مرحله سوم: گرایش به پسر خوب،‌ دختر خوب بودن ۷۹
مرحلة چهارم: گرایش به قانون، نظم و وظیفه شناسی. ۷۹
سطح فرا قراردادی ۷۹
مرحلة پنجم: اخلاق بر اساس پیمان اجتماعی ۷۹
مرحلة ششم: گرایش به اصول اخلاقی جهانی. ۸۰
جمعیت پژوهش ۸۰
نمونة پژوهش: ۸۰
روش انتخاب آزمودنی: ۸۰
تجزیه و تحلیل آماری: ۸۱
تجزیه و تحلیل کیفی: ۸۱
روش‌های جدید در سنجش قضاوتهای اخلاقی ۸۲
فصل چهارمتجزیه و تحلیل نتایج ۸۴
توصیف اطلاعات: ۸۵
فصل پنجم ۹۲
تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش ۹۳
محدودیت‌ها: ۹۷
پیشنهادها: ۹۹
فهرست منابع ۱۰۰


سارا بازدید : 112 جمعه 25 بهمن 1392 نظرات (0)

بررسی شاخص PMI بر روی ۹۵۰ نفر از جوانان تهران

قیمت:40000ریال

فهرست مطالب :

بیان مسئله

یکی از مهمترین روشهای بررسی چاقی، روشهای تن‌سنجی ANTHRO POMETRIC است. در کشورهای مختلف، مطالعات آنتزوپومتریک در زمرة تحقیقات پایة علوم پزشکی می‌باشد.

این مطالعات در کشورهای توسعه‌یافته از چندین سال قبل بر روی گروههای سنی و جنسی مختلف انجام شده است. به طوری که محققان رشته‌های مختلف می‌توانند با بررسی این مطالعات روند تغییرات را پیگیری نمایند.

امروزه با گسترش شهرنشینی و کمتر شدن تحرک افراد مسئله بروز و شیوع بیماریهای شهرنشینی مورد توجه محققان پزشکی قرار گرفته است. به طوری که انجمن بهداشت آمریکا (A.H.A) پژوهشهای آنتروپومتریک را جزء عالیترین تحقیقات طبقه‌بندی نموده است.

از اطلاعات آنتروپومتریک علاوه بر استفاده در بررسی وضعیت رشد و نمو و سلامت و بلوغ و تغذیه افراد جامعه در رشته‌های: جراحی، ارتوپدی، مامایی، جنین‌شناسی، رادیولوژی،‌پزشکی قانونی، باستان‌شناسی، پروتزسازی و تجهیزت پزشکی استفاده می‌شود.

فاکتورها و عوامل مختلفی در رشد و نمو تأثیرگذارند و لازم است این فاکتورها را برای جوامع هر کشور به طور جدی‌ که در نظر گرفت. از جمله این فاکتورها می‌توان به: سن، جنس، نوع تغذیه، نژاد، آب و هوا، اقتصاد جامعه، فرهنگ و شرایط اکودمیک (اقلیمی) و توپودمیک (جغرافیایی) اشاره کرد.

از آنجا که تطبیق نتایج مطالعات آنتروپومتریک در جوامع مختلف به راحتی برای جوامع دیگر قابل مقایسه نمی‌باشد لازم است محققان هر کشور با توجه به وضعیت جغرافیایی و گستردگی کشور و نیز پراکندگی جمعیت و آب و هوای آن و فاکتورهای ذکر شده این گونه پژوهشها را پیگیری نمایند تا به نتایج دقیق و قابل استفاده دست یابند.

یکی از مهمترین مسائل پزشکی مبحث پیشگیری از بیماریها به ویژه بیماریهای قلبی و عروقی و چاقی می‌باشد که در ارتباط مستقیم باهم می‌باشند: چاقی می‌تواند بر روی مسائل روانی – اجتماعی فرد تأثیرگذار باشد و همچنین عوارضی بر سیستم عصبی مرکزی، تنفسی، اورتوپدیک، متابولیک و … دارد. علاوه بر موارد ذکر شده بیماریها و سندرم‌های مختلفی با چاقی همراهی دارند.

تحقیقات محققان قلب و عروق و بهداشت و آناتومی و آنتروپومتری نشان می ‌دهد که نمایه توده بدنی یا به اقتصاد BMI کمک مؤثری برای ارزیابی وضعیت چاقی افراد جامعه است. بنابراین مسئله این است که برای شناسایی و پیشگیری بیماریهای مختلف ذکر شده Range نرمال BMI در جوانان امروز چیست؟ تا بتوان با پایش Range نرمال BMI جوانان فعلی هرگونه افزایش وزن و به خطر افتادن وضعیت سلامتی افراد را مدنظر قرار داده و بررسی نمود.

دلایل انتخاب موضوع:

با توجه به موارد ذکر شده در بالا و نیز مواردی که در ذیل به آنها اشاره می ‌شود این موضوع انتخاب گردید.

۱- مطالعات BMI جزو اولویت‌های تحقیقاتی کشور می‌باشد.

۲- اطلاعات حاصل از اینگونه تحقیقات در علوم پایه و کلینیک کاربرد دارند.

۳- در این زمینه مطالعات و مقالات متعددی وجود دارد و دسترسی به آنها آسان است.

۴- وجود اساتیدی که در این زمینه مطالعات و تحقیقات انجام داده اند و می‌توانند همکاریهای لازم را مبذول فرمایند.

۵- زمان لازم برای انجام این تحقیق کوتاه است.

۶- هزینة این تحقیق در مقایسه به اطلاعات حاصل ناچیز است.

۷- مسائل اخلاقی در این تحقیق رعایت می‌شود.

فرآیند رشد و نمو

ابعاد تن سنجی مربوط به ابعاد فیزیکی بدن انسان می‌باشد و علم مربوط به سنجش اندازه‌های فیزیکی و آناتومیک بدن انسان را علم انسان سنجی یا سوماتومتری می‌نامند.

محققان و کارشناسان علوم رشد و نمو و تغذیه و آنتروپومتری معتقدند که مطالعات سوماتومتری اساسی‌ترین روشهای مطالعه و سنجش رشد و نمو و بررسی کمیت و کیفیت تغذیه افراد جامعه و نقش تغذیه بر رشد و نمو افراد بررسی و مطالعه آنتروپومتریک مداوم و مستمر جمعیت می‌باشد. ابعاد سوماتومتریک شامل تمام ابعاد قابل اندازه‌گیری با واحدهای موجود، در بدن انسان می‌باشد. این ابعاد به طور استاندارد و بین‌المللی انتخاب گردیده و هریک به منظور بررسی خاصی انتخاب شده که قد و وزن نیز شامل آن می‌باشد.

از آنجا که کشور ما از لحاظ جمعیتی جوان محسوب می‌شود و در هرم سنی کشور ما افراد نوجوان و جوان جایگاه وسیعی را به خود اختصاص داده‌اند و این قشر در آیندة کشور تأثیر بسزایی دارند. بر آن شدیم که این مطالعه را بر روی جوانان انجام دهیم مطالعه سوماتومتریک آنها از نظر تعیین شاخصهای رشد و نمو و سلامت اهمیت بسزایی دارد.

جوانان امروز افراد میانسال و سالمندان آینده کشور را تشکیل خواهند داد و پیشگیری از بیماری‌های آتی جوانان فعلی باعث حفظ سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌های مملکت خواهد شد. قد و وزن از شاخصهای مهم سلامت می‌باشد و اندازه‌گیری قد و وزن از منابع اطلاعاتی بسیار با اهمیتی هستند که در امور مربوط به رشد و نمو و بلوغ، تعیین وضع تغذیه جوانان کاربرد دارد. از آنجا که تعیین اندازه‌های سوماتومتریک مربوط به زمان پس از تولد است. تقسیم‌بندی کلی دوران رشد و نمو به دو قسمت قبل از تولد و بعد از تولد انجام می‌شود.


تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1931
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 486
  • بازدید ماه : 486
  • بازدید سال : 26,613
  • بازدید کلی : 532,113