loading...
در پی فردا
سارا بازدید : 154 شنبه 24 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پوششهای بر پايه آب
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 85
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
استفاده از آب به عنوان يك حلال رنگ هميشه به علت هزينه پايين وعدم خطر آتش سوزي ومسموميت زايي جالب بوده است واحتمالا آب اولين حلالي بوده كه توسط بشر در رنگ هاي ابتدايي در نزد نقاشان در طول قرن ها استفاده مي شده است .
دو غاب آهك يكي از روكش هاي لايه مواد در زمره رنگ هاي لعابي است كه هم اكنون از هر نظر قديمي ومنسوخ است ودراستفاده امروزي از جهت هزينه مارپيچي حلالها ورعايت آلودگي محيط واسطه انتقال آبي يك نيروي محرك براي گسترش استفاده از آب است كه به عنوان يك حلال رنگ تهيه شده است . 
امروزه رنگهايي كه پايه آنها بر آب است   به دو گروه اصلي تقسيم مي‌شوند : 
الف) عصاره پليمر كه در درجه اول در ساختن رنگ ها استفاده مي شود .
ب) قابل حل در آب يا لزجت آب كه دراصل براي رنگ هاي صنعتي بخصوص آستر فلزات بوسيله گالوانيزه كردن به كار مي رود.
يك كاربرد جالب رنگي كه پايه اش برآب است در رنگ تزييني هوا خشك كن و روكش هاي تحتاني است وعمل قابل توجهي براي توليد اموسيونهاي مناسب انجام شده است ادعا شده است كه رزين هاي رنگ مي توانند بطور رضايت بخشي امولسيونه شوند با استفاده از آميختن يك امولسيونه كننده‌  با دارا بودن ارزش HLB مناسب ( در زير ) 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 98 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی گیربکس های سه سرعته و نوشتن برنامه ای جامع جهت انجام مراحل متنوع طراحی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 164
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در شروع بهتر است توضیح دهیم که گیربکس چیست و چرا ما به گیربکس نیاز داریم:
تعریف گیربکس:گیربکس ماشینی است که برای انتقال توان مکانیکی از یک منبع تولید توان به یک مصرف کننده وهچنین برآورده ساختن گشتاور و سرعت دورانی  مورد نیاز مصرف کننده به کار می رود. 
گیربکس در واقع یک واسطه بین منبع توان و مصرف کننده توان می باشد که بین منبع توان و مصرف کننده توان یک انعطاف پذیری بر قرار میکند. 
به دلیل عدم هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دورانی منبع تولید توان با مصرف کننده نیاز به ماشینی که بتواند این هماهنگی را به صورت یک واسطه برقرار کند امری ضروری به نظر می رسد دستگاهی که این خواسته ها را میتواند تامین کند گیربکس نام دارد.  
منبع تولید توان مهم نیست که با چه نوع سوخت یا منابع انرژی توان را تولید میکند بلکه این مهم است که در شفت ورودی به  گیربکس توان تولید شده را به صورت گشتاور به گیربکس منتقل کند دستگاههایی که میتوانند توان مورد نیاز گیربکس را تامین کنند شامل: 
موتورهای الکتریکی ، موتورهای دیزل ، موتور های بنزینی ، موتورهای گاز سوز، توربین های بخار ، توربین های گاز،توربین های آبی، توربین های بادی ، موتورهای جت ، و منابع تولید توانی که انرژی خود را از خورشید تامین میکنند می باشند. 
مصرف کننده میتواند هر نوع ماشینی باشد فقط کافی است که مصرف کننده بتواند توان خروجی از گیربکس را بصورت گشتاور دریافت کند.  به عنوان مثال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
خودروها، پمپها، هلیکوپترها، هواپیماها، کشتی ها ، ماشین های تراش و... 
در دستگاههایی که برای آنها تنوع سرعت اهمیت ندارد بلکه افزایش سرعت وکاهش گشتاور  یا کاهش سرعت و افزایش گشتاور اهمیت دارد از گیربکسی که بتواند این کاهش یا افزایش گشتاور را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهد استفاده می کنیم  این نوع از گیربکس ها  گیربکس یک سرعته نام دارند مثل گیربکسی که در بعضی از انواع آسانسورها بکار میرود. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 84 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کاربرد و اصول کار با لیزر
دسته: فنی مهندسی - الکترونیک 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 155
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در دوران تمدن يونان ـ روم (تقريباً از قرن ششم پيش‌ از ميلاد تا قرن دوم ميلاد) ليزر بخوبي شناخته شده و مشهور بود. گياهي خودرو بود (احتمالاً از رده گياهان چتري) كه در ناحيه وسيعي در اطراف سيرن (ليبي امروز) مي‌روييد. گاهي هم «ليزر پيتيوم» ناميده مي‌شد و به علت خواص اعجاز‌گرش آن را هديه‌اي از جانب خداوند مي‌دانستند. اين گياه براي درمان بسياري از بيماري‌ها از ذات‌الريه گرفته تا بسياري از بيماري‌هاي واگير‌دار به كار مي‌رفت. پادزهر مؤثري بود براي مارزدگي،‌ عقرب زدگي و نيش پيكان‌هاي زهر‌آلود دشمن از طعم لذيزش به عنوان چاشني عالي در بهترين آشپزي‌ها استفاده مي‌شد. اين گياه آنچنان پرارزش بود كه منبع اصلي سعادت سيرنيها به حساب مي‌آمد و به يونان و روم صادر مي‌شد. در مدت استيلامي رومي‌ها تنها خراجي كه سيرينها به روم مي‌دادند اين گياه بودكه همراه با شمشهاي طلا در خزانه‌ها نگهداري مي‌شد. شايد بهترين گواه‌ ارزش ليزر در آن روزگار نقش بر جام مشهور آركسيلائو (كه اكنون در موزه سيرن است.) باشد كه باربران را در حال بار كردن ليزر در كشتي تحت سرپرستي شاه آركسيلائو نشان مي‌دهد، هم يوناني‌‌ها و هم رومي‌ها بسيار كوشيدند كه بتوانند ليزر را در نقاط مختلف «آپوليا» و «آيونا» (در قسمت جنوبي ايتاليا) به كشت بنشانند. نتيجه آن شد كه ليزر بيشتر و بيشتر كمياب شد و به نظر مي‌رسد كه در حوالي قرن دوم ميلادي كاملاً از ميان رفت. از آن زمان تا به حال علي‌رغم كوشش‌هاي بسيار كسي موفق نشد كه ليزر را در صحرا‌هاي جنوبي سيرن پيدا كند و بدين ترتيب ليزر به صورت گنجينه گمشده تمدن يونان-روم درآمد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 145 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (1)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی انتقال حرارت خارجی اجزاء توربین
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 130
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اين فصل ما بر روي تاثير پارامترهاي گوناگون و خصوصيات انتقال حرارت خارجي اجزاء توربين تمركز مي نماييم.پيشرفتها در طراحي محفظه احتراق منجر به دماهاي ورودي توربين بالا تر شده اند كه به نوبه خود بر روي بار حرارتي و مولفه هاي عبور گاز داغ تاثير مي گزارد.دانستن تاثيرات بار حرارتي افزايش يافته از اجزايي كه گاز عبور مي كند طراحي روشهاي موثرسرد كردن براي محافظت از اجزاء امري مهم است.گازهاي خروجي از محفظه احتراق به شدت متلاطم مي باشد كه سطوح و مقادير تلاطم 20تا 25% در پره مرحله اول مي باشد.مولفه هاي مسير گاز داغ اوليه ،پره هاي هادي نازل ثابت و پره هاي توربين درحال دوران مي باشد. شراعهاي توربين، نوك هاي پره، سكوها و ديواره هاي انتهايي نيز نواحي بحراني را در مسير گاز داغ نشان مي دهد. برسي هاي كار بردي و بنيادي در ارتباط با تمام مولفه هاي فوق به درك بهتر و پيش بيني بار حرارتي به صورت دقيق تر كمك كرده اند . اكثر برسي هاي انتقال حرارت در ارتباط با مولفه هاي  مسير گاز داغ مدل هايي در مقياس بزرگ هستند كه در شرايط شبيه سازي شده بكار مي روند تا درك بنيادي از پديده ها را فراهم سازد. مولفه ها با استفاده از سطوح صاف و منحني شبيه سازي شده اند كه شامل مدل هاي لبه راهنما و كسكيد هاي  ايرفويل هاي مقياس بندي شده مي باشد. در اين فصل، تمركز بر روي نتايج آزمايشات انتقال حرارت بدست آمده توسط محققان گوناگون روي مولفه هاي مسير گاز خواهد بود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 213 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (1)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: جوشکاری لیزری در صنایع خودرو سازی
دسته: مکانیک - جوشکاری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 104
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
لیزر یک دسته اشعه موازی شده و پیوسته از جنس نور می باشد که تمام این اشعه دارای طول موج واحدی می باشد. البته این اشعه با اشعه نوری ناپیوسته ای که از خورشید تشعشع می کند بسیار متفاوت است. نور خورشید دارای طول موج های بسیار متفاوت و متنوع می باشد که در تمام جهات منتشر می شود. نور با طول موج های متفاوت می تواند روی یک نقطه مادی متمرکز شود و انرژی خود را به صورت انرژی حرارتی آزاد کند. اشعه لیزر یک اشعه به شدت موازی شده و کوهرنت می باشد که هر چه موازی تر و پیوسته تر باشد در نقطه کوچک تری می تواند متمرکز شود و انرژی حرارتی بیشتری را نیز تولید می کند. 
این ویژگی اشعه لیزر باعث تقویت ایده استفاده از آن در جوشکاری به عنوان یک منبع منحصر به فرد انرژی شد. جوشکاری با اشعه لیزر یکی از جدیدترین تکنیک های جوشکاری است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند برای ساخت و تولید برخی قطعات صنعتی شرایطی را فراهم آورده است که تا قبل از آن، ساخت این قطعات غیر ممکن و یا بسیار مشکل بوده است. این فرآیند یک فرآیند جوشکاری ذوبی می باشد هر چند از نظر نوع تجهیزات و نوع فرآیند با فرآیند های جوشکاری ذوبی معمولی بسیار متفاوت است. با یک سری تغییرات و تجهیزات اضافی، می توان از لیزر برای برشکاری نیز با دقت و سرعت بسیار بالا استفاده نمود.
اولین دستگاه های جوش لیزر که ساخته شدند به ندرت مورد استفاده قرار می گرفتند و تنها در جاهایی از آنها استفاده می شد که چاره ای جز استفاده از آن نداشتند. علت این امر مشکل بودن استفاده از دستگاه، بالا بودن هزینه، عدم وجود امکانات ایمنی و عدم دسترسی به اپراتور ماهر و کارآمد بود. اما به مرور زمان علم و تکنولوژی لیزر پیشرفت کرد و دستگاه های بسیار پیشرفته ای ساخته شدند و دامنه استفاده از لیزر به طور چشم گیری افزایش یافت.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 92 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: تكنولوژی هیدروفرمینگ
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 131
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با مقیاسة رو ش هیدروفرمینگ با کشش عمیق مزایای زیادتکنولوژی هیدروفرمینگ ورق آشکار می شود که عبارت است از:
 1- نسبت کشش بیشتر 
2- بهبود کیفیت سطح 
3- کمتر شدن برگشت فنری 
4- افزایش توانایی در شکل دادن اشکال پیچیده 
امروزه تقاضای زیادی برای استفاده از این روش در مورد شکل دهی ورق آلیاژ منیزیم و ورقهای کامپوزیت وجود دارد. از میان تحقیقات وسیع شرکت سوئدی(R&D ) و دانشگاه دورتموند آلمان و انستیتو هاربین نتایج مؤثری حاصل شد ولی این روش هنوز به کندی پیش می رود و علل آن عبارتند از:
 1- نیاز به پرس با تناژ بسیار بالا  
2- بزرگ بودن میز کار پرس و ابزارهای مورد نیاز 
3- کم بودن سرعت تعویض ابزار در خلال عملیات هیدروفرمینگ 
4- سرمایه گذاری بسیار بالا در مورد پرس ابزار

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 105 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: آموزش الکترونیک و کاربرد آن در مهندسی معدن
دسته: فناوری اطلاعات - فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 153
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
با پيشرفت دانش بشر و به تبع آن فن آوري زندگي و الگوي رفتاري انسان در جامعه دستخوش تغييرات چشمگير و فوق العاده اي شده است.
تفاوت زندگي امروز با بطور مثال دو نسل پيش از اين نيز عمدتا از اين جا ناشي مي شود. ارتباطات نيز که بطور اجتناب ناپذيري با تکنولوژي ادغام شده است نقش بسزايي در ايجاد تغييرات در الگوهاي رفتاري انسان در زندگي داشته است.
بطور خيلي ساده مي توان رد فن آوري را در اکثر صور زندگي دنبال کرد .امروزه به راحتي امکان دسترسي به کامپيوتر - يکي از سردمداران بزرگ فن آوري امروزي - در اکثر منازل وجود دارد. اين بدان معناست که با کمي دانش اندک درباره استفاده از کامپيوتر و اتصال به شبکهاي اينترنتي که کم و بيش اکثر مردم نيز اين توانايي را دارا مي باشند با دنياي جديدي مي توان آشنا شد که اين قابليت تا چند سال پيش وجود نداشت.
استفاده از اينترنت و انتقال آن به منازل و خصوصي شدن آن در اين چند سال سرعت بسيار چشمگيري داشته است بطوري که براي مثال تا سال 1993 ميلادي تعداد شبکه هاي متصل به اينترنت حدود 3 ميليون بود ولي امروزه تقريبا حدود 300 ميليون شبکه در سراسر دنيا به هم متصل مي باشند واکتر مردمي که به کامپيوتر دسترسي دارند به اينترنت نيز دسترسي دارند.
پس مي توان نتيجه گرفت که در دنياي اتباطات زندگي مي کنيم و فرار از آن و کتمان آن کاري غيرممکن و غيرضروري مي باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 99 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی پمپ های سانتریفوژ
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 73
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 امروزه پمپ ها چه در زمینه کشاورزی و چه در زمینه صنعتی، یکی از ارقام بزرگ و پرمصرف دستگاههای صنعتی را تشکیل می دهند. هم اکنون شاید بیش از   دستگاههای صنعتی به یکی از ده ها نوع پمپ که در بازار وجود دارند مجهز می باشند. کاربرد و موارد استفاده گوناگون پمپ ها باعث شده که دستگاههای یاد شده، پس از موتورها، در بالاترین درجه اهمیت قرار گیرند. پمپ های متنوعی که در ابعاد و اندازه های گوناگون طراحی و به بازار عرضه می شوند، کاربرد بسیار وسیعی دارند. از پمپ های چاه عمیق که در واقع رابطی بین منابع و ذخایر آب های زیرزمینی و کشتزارها و مزارع هستند گرفته تا انواع و اقسام پمپ هایی که در صنایع شیمیایی، کاغذ سازی و غیره و به کار می روند همه و همه دستگاههایی هستند که در صنایع مزبور نقش مهمی به آنان واگذار گردیده است. 
 بنا به علل فوق بحث طراحی و ساخت پمپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه همواره ساخت پمپ های با راندمان بالا (سرعت، دبی، جنس و سایر خواص مناسب) مدنظر بوده است. اصولاً طراحی مکانیکی پمپ به دو بخش عمده تقسیم می شود. 
 الف ) طراحی سازه ای یا اصطلاحاً «طراحی جامداتی» که بیشتر به مسئله شکل و جنس قطعات مختلف پمپ می پردازد. 
 ب ) طراحی هیدرولیکی پمپ، که مبنای اصلی در این نوع طراحی وضعیت سیال تحت پمپاژ می باشد. در این طراحی به بررسی همچون توان، تلفات، راندمان، سرعت و دبی سیال در مقاطع مختلف، شکل پروفیل سیال در ورود و خروج شکل پروفیل پره ها و تعداد آنها کاویتاسیون، خوردگی و ... پرداخته می شود. 
 یکی از گروههای پرمصرف پمپ ها، پمپ های سانتریفوژ (گریز از مرکز) می باشند که از زیر مجموعۀ پمپ های دینامیکی محسوب می شوند. اصول کار این پمپ ها براساس استفاده از نیروی گریز از مرکز پایه گذاری شده است. 
 در این پروژه بیشتر به مسئله «طراحی هیدرولیکی پمپ گریز» پرداخته می شود. 
 در فصل اول به تقسیم بندی انواع پمپ ها و معرفی هر کدام به طور خلاصه پرداخته شده است. 
 فصل دوم مشتمل بر تعاریف اصلی، بررسی اصول حاکم بر پمپ های سانتریفوژ و محاسبات پایه و اولیه مربوط به آنها می باشد.
 در فصل سوم که قسمت اصلی پروژه را تشکیل می دهد به مسئله طراحی هیدرولیکی پمپ گریز از مرکز همراه با یک مثال عددی پرداخته شده است. 
 در نهایت در فصل چهارم مباحثی تکمیلی شامل نصب و راه اندازی، نگهداری و عیب یابی پمپ های گریز از مرکز آورده شده است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 86 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: طراحی صندلی تحریر (صندلی دسته دار)
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 108
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
موضوع مورد تحقيق در اين پروژه صندلي دسته دار كلاس مي باشد .
صندلی یکی از وسایلی است که امروزه نیاز فردی و واجب مردم به حساب می آید و از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها ونکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود چون تاثیر مستقیم با سلامتی انسان دارد و اگر این استاندارد ها و نکات ایمنی رعایت نشود باعث ایجاد امراضی از قبیل کمر درد ,پا درد و ناراحتیهای عضلانی و اختلال درسلامتی جسمی می شود.
یکی از بهترین نکاتی که در طراحی صندلی باید رعایت شود اینست که صندلی در چه فضایی و برای چه شخصی ساخته می شود صندلی آموزشی از صندلیها ی بسیار مهم در زندگی امروز است که کمتر به آن توجه می شود. در میان اجزای مبلمان اموزشی صندلی تحریر بصورت مداوم وتقریبا در تمام ساعات درسی مورد استفاده قرار می گیرد
صندلی تحریر به عنوان یکی از تجهیزات مورد استفاده در آموزش در یادگیری نادیده گرفته شده. استفاده از مبلنان آموزشی وصندلی تحریر غیر استاندارد باعث ایجاد عوامل نا مطلوبی از قبیل عدم تمرکز,ایجاد خستگی ,پایین امدن میزان یادگیری و به وجود آمدن ناراحتیهای جسمانی می شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 120 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی رئولوژی مواد پليمری و رفتار ويسكوالاستيك آميزه‌هاي پليمري
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 103
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در اين پروژه ابتدا رئولوژي مواد پليمري مورد بررسي قرار گرفته است. در ادامه آميزه‌هاي پليمري و روشهاي تهيه این ترکیبات بیان و همچنين به بحث پيرامون شرایط سازگاري و امتزاج- پذيري و كريستاليزاسيون اين نوع مواد پرداخته شده است .
رئولوژي آميزه‌هاي پليمري و معادلات تجربي و قوانين حاكم بر اين تركيبات از ديدگاه رئولوژيكي از جمله مطالب مي‌باشد.
بحث خاصيت ويسكوالاستيك خطي در آميزه‌هاي پليمري و نتايج و معادلات ديفرانسيلي حاكم بر آن و بررسي آنها در مدلهاي نظري چون ماكسول و كلوين و ... و همچنين روشهاي اندازه گيري و تعيين عملكرد ويسكوالاستيك خطي از جمله بررسي‌هاست .
در نهايت رفتار ويسكوالاستيك آميزه‌هاي پليمري با استفاده از مدل امولسيون پاليرين براي تخمين مقاومت كشش سطحي بين اجزاء تشكيل دهنده يك آميزه از طريق داده‌هاي تجربي بررسي شده و مدول پيچيده (G*) تركيبات مذابي از طريق مقدار توزيع اندازه مواد تشكيل دهنده و مقدار نيروي كشش بين سطحي آنها محاسبه گرديده است. 
سه آميزه PS/PMM(80/20) و PS/PEMA – 1(80/20) و PS/PEMA – 2(70/30) مورد مقايسه و مدول ذخيره و افت آنها با پيشگويي هاي مدل امولسيون پاليرين قیاس گرديده است و اين نتيجه حاصل می شود که : حاكميت مدل براي محدوده وسيع و كاملي از فركانسها برقرار مي‌باشد و اين مدل براي اين دسته از آميزه‌ها در ناحيه ويسكوالاستيك خطي بخوبي و با خطاي بسيار كمي پاسخگوست.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 119 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل:  تأثیر منگنزبرمنحنی های سرد شدن ،ریزساختار و خواص مکانیکی چدن خاکستری
دسته: متالورژی - مهندسی مواد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 60
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در حال حاضر، در تمام كارخانه ها، براي ورقه اي نمودن گرافيتهاي چدن خاكستري از منگنز، استفاده مي گردد. در ضمن عناصر جزئي مانند سريم و عناصر خاكي نادر موجود در آلياژ فروسيليكو منگنز Fe-Si-Mn براي خنثي كردن عناصر جزيي مضرو راندمال بهتر در عمل جوانه زايي، اهميت زيادي دارند.
روش افزودن منگنز به روشهاي مختلف اعم از ساده و پيچيده مي باشد. در انتخاب يكي از روشها براي يك كارگاه معين بايد فاكتور هاي زيادي مورد نظر قرار گيرد و در بين آنها مهمترين فاكتورها با تعيين اولويتها مشخص گردد. فاكتورهاي اصلي به قرار زير مي باشند:
1.روش انتخاب شده نبايد با ايجاد نور و دود همراه باشد.
2.قيمت تمام شده چدن توليدي بايد حداقل باشد.
3.روش نبايد احتياج به سرمايه گذاري زياد در تجهيزات داشته باشد.
4.كيفيت چدن توليدي بايد مطلوب باشد.
5.روش بايد توانايي ريختن قطعات با وزن هاي مختلف را دارا باشد.
براي توليد چدن خاكستري مرغوب بايد كنترل دقيق به عمل آيد تا مقدار منگنز باقيمانده كم يا زياد نباشد. از آنجائيكه دما و تركيب شيمياي براي بازيابي منگنز موثر ميباشند، فرآيند و مواد مناسب ورقه اي سازي مطلوب، بزرگترين عوامل بالقوه براي تغييرات منگنز باقيمانده مي باشندو
روش کار و تحقیق 
مذاب چدن با استفاده از 50درصد برگشتي چدن و 50 درصد قراضه فولاد با ترکيب مندرج در جدول (1) در يک کوره القايي 25 کيلوگرمي و با فرکانس سه کيلو هرتز تهيه شد. سپس با افزودن درصدهاي مختلف کک نفتي با خلوص 60درصد، فروسيليسيم 75درصد و فرو منگنز 75درصد چدن‌هايي با کربن معادل يکسان (تقريباً 8/3درصد) و حاوي درصدهاي مختلف منگنز (445/0، 661/0، 760/0، 092/1 درصد) تهيه و در تمامي موارد از 3/0 درصد فروسيليسيم به عنوان جوانه‌‌زا در پاتيل استفاده شد و ريخته‌گري نمونه‌ها در دماي بارريزي 1350 درجه سانتيگراد صورت گرفت. ترکيب شيميايي کليه نمونه‌ها در جدول (2) نشان داده شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 72 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: انتقال حرارت به سیالات
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 112
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
انتقال حرارت به سيالات با خواص متغير موضوعي است كه از بيش از نيم قرن پيش مورد توجه محققان قرار گرفته است.
خواص ترموديناميكي و انتقالي در سيالات معمولا تابعي از دما و فشار سيال است. اين خواص در دماها و فشارهاي معمولي تقريبا ثابت است. يكي از پيچيده ترين وكلي ترين سيال با خواص متغير و تابع شديد دما و فشار سيال فوق بحراني مي باشد. اين سيال بدليل تغيير بسيار زياد خواص آن بخصوص در نقطه بحراني بسيار مورد توجه است و همواره به عنوان يك سيال خواص متغير كامل مورد استفاده قرار مي گيرد.
در اينجا نيز با توجه به ويژگي هاي اين سيال كه در ادامه شرح داده خواهد شد و همچنين به عنوان پيچيدهترين نوع سيال خواص متغير كه ميتوان انواع ديگر از سيالات با خواص متغير را حالت خاصي از اين سيال دانست از اين سيال به عنوان سيال پايه وخواص متغير استفاده ميشود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 115 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی دینامیک سیالات و روشهای تست کارایی در توربو ماشینها
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 173
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
در طراحی کنونی توربو ماشینها، و بخصوص برای کاربردهای مربوط به موتورهای هواپیما، تاکید اساسی بر روی بهبود راندمان موتور صورت گرفته است. شاید بارزترین مثال برای این مورد، «برنامه تکنولوژی موتورهای توربینی پر بازده مجتمع» (IHPTET) باشد که توسط NASA و DOD حمایت مالی شده است.
هدف IHPTET، رسیدن به افزایش بازده دو برابر برای موتورهای توربینی پیشرفته نظامی، در آغاز قرن بیست و یکم می باشد. بر حسب کاربرد، این افزایش بازده از راههای مختلفی شامل افزایش نیروی محوری به وزن، افزایش توان به وزن و کاهش معرف ویژه سوخت (SFC) بدست خواهد آمد.
وقتی که اهداف IHPTET نهایت پیشرفت در کارآیی را ارائه می دهد، طبیعت بسیار رقابتی فضای کاری کنونی، افزایش بازده را برای تمام محصولات توربو ماشینی جدید طلب می کند. به خصوص با قیمتهای سوخت که بخش بزرگی از هزینه های مستقیم بهره برداری خطوط هوایی را به خود اختصاص داده است،  SFC، یک فاکتور کارایی مهم برای موتورهای هواپیمایی تجاری می باشد.
اهداف مربوط به کارایی کلی موتور، مستقیما به ملزومات مربوط به بازده آیرودینامیکی مخصوص اجزاء منفرد توربو ماشین تعمیم می یابد. در راستای رسیدن به اهداف مورد نیازی که توسط IHPTET و بازار رقابتی به طور کلی آنها را تنظیم کرده اند، اجزای توربو ماشینها باید به گونه ای طراحی شوند که پاسخگوی نیازهای مربوط به افزایش بازده، افزایش کار به ازای هر طبقه، افزایش نسبت فشار به ازای هر طبقه، و افزایش دمای کاری، باشند.
بهبودهای چشمگیری که در کارایی حاصل خواهد شد، نتیجه ای از بکار بردن اجزایی است که دارای خواص آیرودینامیکی پیشرفته ای هستند. این اجزا دارای پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به انواع قبلی خود هستند که شامل درجه بالاتر سه بعدی بودن، هم در قطعه و هم در شکل مسیر جریان می باشد.
میدان های جریان مربوط به این اجزا نیز به همان اندازه پیچیده و سه بعدی خواهد بود. از آنجایی که درک رفتار پیچیده این جریان، برای طراحی موفق چنین قطعاتی حیاتی است، وجود ابزارهای تحلیلگر کارآتری که از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) بهره می برند، در پروسه طراحی، اساسی می باشد.
در گذشته، طراحی قطعات توربو ماشین ها با استفاده از ابزارهای ساده ای که بر اساس مدلهای جریان غیر لزج دو بعدی بودند کفایت می کرد. اگرچه با روند کنونی به سمت طراحی ها و میدانهای جریان پیچیده تر، ابزارهای پیشین دیگر برای تحلیل و طراحی قطعات با تکنولوژی پیشرفته مناسب نیستند. در حقیقت جریانهایی که با این قطعات برخورد می کنند، به شدت سه بعدی (3D)، ویسکوز، مغشوش و اغلب با سرعت ها ، در حد سرعت صوت می باشند. این جریان های پیچیده، قابل فهم و پیش بینی نیستند، مگر با بکار بردن تکنیک های مدلسازی که به همان اندازه پیچیده هستند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 96 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی سیستم های خنک سازی توربین های گازی
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 208
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
خنك سازي توربين بعنوان يك تكنولوژي كليدي براي توسعه موتورهاي توربين گازي 
عملكرد يك موتور توربين گازي تا حد زيادي تحت تاثير دماي ورودي توربين مي باشد و افزايش عملكرد قابل توجه را مي توان با حداكثر دماي ورودي توربين مجاز بدست آورد. از يك نقطه نظر عملكردي احتراق با دماي ورودي توربين در حدود  مي تواند يك ايده ال به شمار آيد چون هيچ كاري براي كمپرس كردن هواي مورد نياز براي رقيق كردن محصولات احتراقي به هدر نمي رود. بنابراين روند صنعتي جاري, دماي ورودي توربين را به دماي استوكيو سوخت  بخصوص بردي موتورهاي نظامي, نزديكتر مي كند. با اين وجود دماهاي فلز مولفه مجاز نمي تواند از  كند. براي كاركردن در دماهاي گازي بالاي اين حد, يك سيستم خنك سازي مولفه بسيار موثر مورد نياز است. پيشرفت در خنك سازي, يكي از ابزار اصلي براي رسيدن به دماهاي ورودي توربين بالاتر مي‌باشد و اين امر به عملكرد اصلاح شده و عمر بهبود يافته توربين منتهي مي شود. انتقال حرارت يك عامل طراحي مهم براي همه بخش هاي يك توربين گاز پيشرفته بخصوص در بخش هاي توربين و كمبوستور مي باشد. در بحث وضعيت طراحي خنك سازي مصنوعي بخش داغ، بايد به خاطر داشته باشيد كه طراح توربين مرتباً تحت فشارهاي شديد برنامه زمانبدي توسعه, قابليت پرداخت, دوام و انواع ديگر محدوديت هاي درون نظامي مي باشد و همه اينها قوياً انتخاب يك طرح خنك سازي را تحت تاثير قرار ميدهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 115 دوشنبه 19 اسفند 1392 نظرات (0)
پايان نامه كارشناسي رشته مهندسي برق – الكتروتكنيك
عنوان کامل: طراحی سيستم های ابزار دقيق ايستگاه تقويت فشار گاز
دسته: فنی مهندسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 129
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
گاز پالايش شده خروجي از پالايشگاه وارد خطوط اصلي انتقال مي گردد ،اما عمدتا فاصله بين مصرف كننده تا پالايشگاه بسيار زياد است . مصرف گاز در شهرها در طول خط وجود عوارض طبيعي اعم از كوهها و گودالها و همچنين اصطحكاك ناشي از حركت گاز درون لوله باعث افت فشار آن مي گردد بنابرين ايستگاههايي در فواصل منظم در طول خط احداث شده است كه داراي چند توربوكمپرس مي باشند هدف از تاسيس اين ايستگاهها جبران اين افت فشار مي باشد .
الف ) بررسي فرآيند كمپرس گاز از شير  ورودي تا ولو خروجي:
بدين منظور يك انشعاب از خط اصلي گاز جهت ورود به ايستگاه گرفته شده است كه وارد ولو اصلي ورودي مي گردد .
ولوهاي اصلي ايستگاه مانند ولو ورودي و خروجي را اغلب به سه طريق باز وبسته نمود :
بصورت دستي 
بصورت خودكار شامل 
الف)بوسيله دكمه روي سيستم ولو
ب)از راه دور اتاق كنترل
فشار  مورد لزوم براي حركت ولو در حالت اتوماتيك توسط يك لاين يك اينچ از خود گاز داخل لوله ايجاد مي گردد براي اين كار فشار داخل لوله جهت استفاده در عملگر توسط يك فشار شكن  به 7 بار شكسته مي شود اين فشار به روغن داخل يك مخزن اعمال شده كه اين روغن باعث چرخش ولو مي گردد .براي بازوبسته كردن مسير محرك ها از سلونوكيد ولوها استفاده مي گردد. همچنين دو عدد ميكروسوئيچ در طرفين نشانگرمشاهده باز وبسته بودن ولو رادر اتاق كنترل ممكن مي سازد .در ادامه فشارگاز ورودي توسط فشار ورودي و خروجي ايستگاه داراي اهميت بسزايي مي باشد .
در ادامه فرآيند گاز وارد سافيها مي گردد تا ناخالصي هاي آن شامل دوده و موادنفتي و ساير آلودگيهاي از آن جدا گردد. اغلب اسكراپرها براساس قانون ساده فيزيكي اختلاف جرم حجمي كار مي كند .
ناخالصي هاي جمع شده در مخازن پايين اسكراپرها چند مدت بايد تخليه گردد اين كار توسط به ميزان آلودگيها در شرايط مختلف متفاوت است .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 103 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)
عنوان کامل: بررسی جنایت علیه بشریت در اساسنامه دیوان بین المللی
دسته: حقوق و علوم سیاسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 50
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
- جنايات عليه بشريت
ظهور جنايات عليه بشريت داراي سابقه بوده و به قبل از دادگاه نورمبرگ بر مي گردد. كنوانسيونهاي 1899و 1907 لايه در مقدمه خوود به «حقوق انساني » اشاره مي كنند ولي توصيفي از آن ارائه نمي دهند با اين حال مفهوم جنايات عليه بشريت بيشتر در تعاليم انديشمندان و نظرات حقوقدانان بين المللي جاي داشته و تنها در محاكمات بعد از جنگ جهاني دوم است كه افرادي به اتهام جنايات عليه بشريت محاكمه و مجازات مي شوند و از اين زمن به بعد عملاً اين نوع از جنايات به عنوان اعمالي مسئوليت آور و قابل مجازات در صحنه بين‌المللي معرفي و شناخته مي شوند. 
اساسنامه ديوان كيفري بين‌المللي در ماده 7 خود در مورد جنايات عليه بشريت و احصاء ‌موارد آن اينطور تصريح مي ‌نمايد: 
«منظور از جنايات عليه بشريت كه در اين اساسنامه آمده است هر يك از اعمال مشروحه ذيل است هنگامي كه در چارچوب يك حمله گسترده يا سازمان يافته بر ضد يك جمعيت غير نظامي و با علم به آن حمل ارتكاب مي‌گردد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 154 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

هدف از انجام این پروژه بررسی مديريت آموزشي اصول و کاربرد آنها و مسائل مختلف حول این مبحث میباشد.

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: مديريت آموزشي اصول و کاربرد آنها
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 121
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن این است که مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد . استونر "stoner"  می گوید ،   فرآیند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و کنترل کوشش های اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دست یابی به اهداف معین سازمانی است . بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می باشد . 
فلیپو "Flippo" مدیریت را هماهنگی همه منابع از طریق فراگردهای برنامه ریزی و کنترل عملیات سازمان بطوری که هدف ها را بتوان بطور موثر و صرفه جویانه حاصل نمود تعریف می کند . در این تعریف مدیریت جریانی مجموعه ای است که مهم ترین کار او هماهنگی ، برنامه ریزی و کنترل است . اساسی ترین نکته در تعریف فوق اصطلاحات موثر و صرفه جویانه است . موثر بودن کار مدیر یعنی دست یافتن به هدف ها و آنچه سازمان می بایست به آن برسد . مفهوم صرفه جویانه به معنی استفاده مناسب ، بجا و اقتصادی از امکانات و منابع موجود در سازمان است . مدیر باید در ظرف زمان و مکان و رعایت عمر و انرژی مصرف شده از منابع استفاده بهینه کند . صرفه جویانه یعنی این که برآیند نتایج بدست آمده بطور قایل ملاحظه ای از برآیند منابع ، نیروها ، امکانات ، انرژی و زمان صرف شده بیشتر باشد . 
 علی علاقه بند ، مدیریت را بوجود آوردن و حفظ کردن محیطی که در آن افراد بتوانند در جهت برآوردن هدف های معینی بطور موثر و کار آمد فعالیت کنند تعریف می کند . در بیشتر تعاریف مدیریت ، به انسان و کار کردن انسان ها اشاره شده است . یک تعریف مدیریت را کار کردن با افراد و به وسیله افراد و گروه ها برای تحقق هدف های سازمانی معرفی می کند . صاحب نظر دیگری می گوید ، مدیریت یعنی هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران . عده ای نیز مدیریت را فراهم کردن محیط مناسب برای افراد می دانند .

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

سارا بازدید : 115 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

چکیده:

ساليان متمادي است كه برنامه هاي كاربردي مورد استفاده در سازمان به صورت مجزا و جزيره اي ارائه مي شود كه اين برنامه ها هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند و بطور مستقل وظايف خود را انجام مي دهند. 
امروزه با توسعه سازمان ها و ضرروت هاي ايجاد شده در زمينه دقت، صحت و دسترسي تمامي افراد در كليه سطوح سازمان به اطلاعاتي يكپارچه استفاده از سيستمي جامع و كامل كه تمامي اين خصوصيات را بطور يكجا فراهم سازد امري اجتناب ناپذير است. در اين زمينه با كمك پديده اي به نام ERP مي توان به اين مهم نائل گرديد. 
اما ERP چيست؟ (Enterprise Resource Planning) يا برنامه ريزي منابع سازمان سعي دارد تا عملكرد همه واحدهاي شركت را در يك سيستم كامپيوتري يكپارچه نموده و نيازهاي مختلف خاص هر واحد را پاسخ گويد. 
ERP از طريق يك پايگاه داده واحد انجام مي شود، لذا واحدهاي مختلف مي توانند اطلاعات را ساده تر به اشتراك گذاشته و با هم ارتباط برقرار سازند. در صورتي كه شركت هاي ارائه كننده، نرم افزار را به درستي نصب كنند مزاياي متعددي را براي سازمان به همراه خواهد داشت كه به نكات ذيل مي توان اشاره نمود : 
- كاهش هزينه ها 
- افزايش بهره وري در سازمان 
- افزايش بازده سرمايه گذاري 
- افزايش قابليت رقابت پذيري 
- دسترسي سريع به اطلاعات جامع و فاقد تناقص
- تسريع در گردش موجودي و نقدينگي 
- كاهش سرمايه راكد 
- بهبود كيفيت در تمام امور 
- كاهش زمان و دوباره كاري و ... 

جزئیات بیشتر این محصول:

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: سنجش ميزان آمادگي شركت آب منطقه اي استان يزد جهت اجراي سيستم ERP
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 152
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
سازمان هاي امروزي در جهت جهاني شدن رقابت مي كنند كه اين رقابت به سطوح بي سابقه اي منجر شده است. بازارهاي رقابت جهاني و سازمانها به يافتن راه حل هاي كاري بهتر با ساختارهاي انعطاف پذير و قابل اطميناني نياز دارند. بسياري از زير ساختارهاي سازماني و تشكيلاتي توسط سيستم هاي اطلاعاتي (كه فرآيندهاي كاري را به طور مستقيم و يا غير مستقيم در جهت رشد و ابقاء سازمان پشتيباني مي كنند). توانمندتر شده اند. با اداره بهتر اين فرآيندهاي مزاياي رقابتي قوي تر از طريق كاهش هزينه، افزايش توليد و بهبود سرويس دهي مشتريان حاصل شوند. در دو دهه گذشته گرايش  خاصي به راه حلي متمركز كه فرآيندهاي كاري را بهبود مي دهند ايجاد شده است. اين راه حل عبارتست از برنامه ريزي منابع سازمان (ERP). 
ERP بسته هاي نرم افزاري هستند كه در قالب سيستم هاي اطلاعاتي قابل پيكربندي هستند. در اين سيستم ها سعي بر اين است كه بهترين رويه هاي  موجود و جاري در فرآيندهاي مربوطه در قالب يك بسته نرم افزاري ارائه گردد. به طور كلي هدف اصلي اين سيستم ها را ميتوان تمركز و منطقي سازي اطلاعات و جريان آن در سازمان دانست كه اين كار ممكن است با تأثيرات عميق در سازمان مربوطه از جمله مهندسي مجدد فرآيندهاي كسب و كار همراه باشد. سيستم هاي ERP حول تفكر  برنامه هاي كاربردي پيش ساخته تكامل يافته اند. 
فروشندگان، برنامه هاي كاربردي را براي هر بخش توليد مي كنند و سازمان ها بر حسب نياز آن را خريداري مي كنند. در اين برنامه هاي كاربردي مدل هاي گردش كار جاسازي شده اند. هر يك از اين برنامه ها در بردارنده داده ها و اطلاعاتي مي باشند كه به واسطه اين اطلاعات فرآيندهاي سازماني را كنترل مي نمايند. در سيستم هاي ERP معمولاً مدل گردش كار در نرم افزار برنامه کاربردي جاسازي مي شود

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

سارا بازدید : 114 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پایان نامه تاثير جذابيت ظاهر بر قضاوت ديگران

قیمت:98000ریال

 

چكيده

پژوهش حاضر به تاثير جذابيت ظاهر بر قضاوت ديگران است.

نمونه مورد نظر تحقيق كه به روش مقايسه انتخاب شده اند.

ابزارهاي مورد استفاده در تحقيق شامل پرسشنامه عزت بدني و شامل 2 قطعه عكس كه توسط 50 نفر از دانشجويان تهران مركز مورد قضاوت قرار گرفته است. و به منظور تجزيه وتحليل اطلاعات حاصل از پژوهش از روشهاي آماري توصيفي و آزمونt مستقل استفاده شده است.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                               صفحه

فصل اول: كليات تحقيق

  1. مقدمه ........................................................................................... 13
  2. بيان مسئله ....................................................................................... 18
  3. اهميت ضرورت تحقيق ........................................................................... 21
  4. اهداف تحقيق .................................................................................... 23
  5. فرضيات تحقيق ................................................................................... 23
  6. تعاريف علمي و عملياتي متغيرهاي تحقيق .................................................... 23

فصل دوم: نظريه ها و پيشينه مربوط به پژوهش

2-1 مفاهيم نظري ............................................................................................ 33

2-1-1- تعريف خود ........................................................................................ 33

2-1-2- "خود" در ديدگاههاي مختلف روان شناختي ..................................................... 36

2-1-3- تصوير خود و پديدآئي آن ......................................................................... 39

2-1-4- تصوير ذهني ....................................................................................... 43

2-1-5- خود پنداره و تصوير بدني و ظاهر ............................................................. 46

 

عنوان                                                                                       صفحه

2-1-6- تصوير بدني در نوجوانان و جوانان .............................................................. 49

2-1-7- نقش خانواده در تشكيل و چگونگي برداشت از خويش ......................................... 54

2-1-8- تعريف زيبايي........................................................................................ 59

2-1-10- بد شكلي بدني ................................................................................... 60

فصل سوم: طرح تحقيق

3-1- طرح تحقيق ............................................................................................. 84

3-2- جامعه آماري ........................................................................................... 84

3-3- نمونه و روش نمونه گيري ............................................................................ 84

3-4- ابزارهاي تحقيق .......................................................................................... 85

3-5- بررسي اعتبار و روايي ابزارهاي تحقيق ................................................................. 85

3-6- روش و چگونگي اجرا .................................................................................. 86

3-7- روش آماري ............................................................................................. 87

فصل چهارم: ارائه نتايج تحقيق

الف- مشخصات آماري نمونه مورد تحقيق ..........................................................................

ب- نتايج حاصل از سنجش اعتبار تست گرفته شده  ................................................................

عنوان                                                                                       صفحه

ج- يافته هاي حاصل از اجراي پرسشنامه ها با توجه به فرضيات تحقيق .........................................

فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري

5-1- تفسير نتايج مربوط به فرضيات تحقيق ............................................................... 102

5-2- رهنمودهاي تحقيق .................................................................................. 105

5-3- محدوديتهاي تحقيق .................................................................................. 106

5-4- پيشنهادات ............................................................................................ 107

منابع فارسي ................................................................................................... 108

منابع انگليسي .................................................................................................. 113

 


سارا بازدید : 118 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

کاراموزی بررسي نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد رجايي قزوين

قیمت:54000ریال

 

فهرست

صفحه

مقدمه

3

مشخصات نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد رجايي

10

 

بويلر Boiler

 

اجزاء تشکيل دهنده بويلر

20

Feed water heater

20

Dearator

23

Economizer

25

Drum

27

Down commer and evaprator

32

Super heater

35

Blow Down

40

Diverter Damper

41

 

توربين Turbine

 

فوندانسيون

45

پوسته CASE

47

روتور Rotor

49

پره ها Blades

51

کوپلينگ ها Couplings

56

ياتاقان ها Bearings

56

گلندهاي توربين  Turbine Glands

58

 

کندانسور Condansor

 

اکسترکشن پمپ  Extraction Booster Pump

65

تصفيه آب خروجي از کندانسور Condansor Booster Pump

68

Main ejector

72

گلند کندانسور Gland condansor

75

 

سيستم آب خنک کن Cooling

 

برج هاي خنک کن و مسيرهاي آن Cooling and Cooling Tower

87

پمپ هاي گردش آب در برج هاي خنک کن C.W.P

91

 

 


مقدمه :

مصرف انرژی در دنیای امروز به طور سرسام آوری رو به افزایش است . بشر مترقی امروز ، برای تولید آب آشامیدنی ، برای تولید مواد غذایی و برای کلیه کارهای روزمره خود به استفاده از انرژی نیاز دارد و بدون آن زندگی او با مشکلات فراوانی روبرو خواهد بود .


سارا بازدید : 187 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي تاثير اضطراب در يادگيري دانش آموزان تیزهوش و عادي

قیمت:55000ریال

مقدمه :

بسیار شنیده­ایم که کودکان به دلیل اضطراب به مدرسه نرفته­اند. یا اضطراب از امتحان باعث افت درسی آنها شده است یا یک اضطراب اجتماعی به کناره­گیری آنان انجامیده است ، کم نیستند دانش­آموزانی که حتی یک کلمه سرکلاس حرف نمی­زنند.

و یا در یک بازی دسته­جمعی شرکت نمی­کنند ، اگر به همه این رفتارها توجه کنیم ریشه­ای از اضطراب را درآن­ها می­بینیم ، قرن بیستم را قرن " اضطراب" نامیده­اند. در جوامع صنعتی انسانها دائماً در معرض حوادث گوناگون قرار دارند و نگران حال و آینده خود هستند به عبارت دیگر زندگی مدرن امروزی با پیچیدگی خاص خود شرایط زیستی بشر را تغییر داده و موجب شده است تا آدمی شیوه زندگی گذشته را رها کند و برای سازگاری با شرایط جدید تلاش نماید. کودکان و نوجوانان که بیش از هر گروه دیگر در معرض خطر روزافزون ناشی از اضطراب قرار گرفته­اند. اثر آن را می­توان در رفتارهای اجتماعی و فعالیتهای ذهنی آنها مشاهده کرد ، در یادگیریهای کلامی نوجوانان مضطرب پاسخهای نامربوط و نامفهوم می­دهند و هر قدر مطلب مورد یادگیری دشوارتر باشد این نوع پاسخها شدت زیادتر می­خواهند داشت گاه حتی صدای و تکلم او را نیز تحت تاثیر قرار می­دهد بدیهی است که اضطراب در نوجوانان مزاحمت بیشتری ایجاد خواهد کرد (عظیمی- 1363)

اساساً خانواده ، مدرسه و جامعه، سه عامل مهم در بروز و ظهور اختلالات رفتاری در افراد محسوب می­شوند. محیط زندگی ، طرز رفتار اطرافیان ، تصویرهایی را در ذهن نوجوان به جای می­گذارد. که ممکن است اثرات مطلوب و نامطلوب آن در تمام مدت زندگی باقی بماند و نتایج آن هم تنها به خود فرد منتهی نمی­شود. بلکه در چگونگی روابط او با افراد دیگر هم تاثیر می­گذارد ، علمای امر تعلیم و تربیت در مورد نقش مدرسه و نوع نگرش دانش­آموزان به محیط مدرسه و اهمیت تاثیر نوع روابط بین دانش­آموزان و مربیان ، معتقدند که هرگاه نوجوان از اعتماد به نفس ، آرامش درون ، صفای قلب و نگرش مثبت به مربی خود ، برخوردار است آموزش نیز برایش لذت بخش خواهد بود و بالعکس ، موجب اضطراب و دلهره و مدرسه گریزی وی می­گردد

 


مقدمه

تعریف و بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضيه هاي تحقيق

فر ضیه ها

تعریف عملیاتی

تعاریف نظری

انواع فرضیه ها و متغیرهای تحقیق

پیشینه نظری

انواع اضطراب

اضطراب و يادگيري

خصوصیات شخصیتي تیزهوشان

زيانهاي اضطراب

روشهاي درمان اضطراب

پيشينه عملياتي

تحقيقات داخل كشور

تحقيقات انجام شده در خارج از كشور

روش هاي تحقيق

روش پژوهش

تفسير تقريبي نتايج

محدوديت هاي تحقيق

توصيف داده ها

نتيجه گيري

پيشنهادات

منابع و مآخذ

 


سارا بازدید : 116 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي عوامل مختلف در رابطه با كاهش انگيزه پرسنل شركت رينگ سازي مشه

قیمت:50000ریال

پيشگفتار :

تا قبل از دهه 1930 ميلادي بطور گسترده اي باور بر اين بود كه رهبري يك ويژگي فردي است، و تنها محدودي از افراد بطور ذاتي توانائيها و خصوصياتي را به ارث برده اند و خداوند به آنان اين وديعه گرانبها را اعطا فرموده كه مي‌توانند رهبران موثري باشند. از دهه 1930 به بعد، دانشمندان علوم اجتماعي و علوم رفتاري مسير جديدي را در تحقيق پيرامون رفتار و خصوصيات رهبري پيمودند. اصولا مشخص ساختن يك الگوي اساسي و يكسان رهبري ناممكن است، چرا كه از يك طرف نمي‌توان ويژگيهائي را برشمرده كهتمام رهبران موثر و موفق داراي آن خصوصيات باشند و از طرف ديگر با توجه به شرايط خصوصيات رهبران موفق و موثر در سازمانها نظامي، صنعتي و تعليم و تربيتي با يكديگر متفاوتند. نمونه بارز آن اينكه حتي درون يك صنعت، شرايط متفاوت، رهبري متفاوت را مي‌طلبد. مقايسه رهبران صنعتي موفق و موثر در دوره هاي تاريخي مختلف، در فرهنگهاي مختلف و در صنايع مختلف، اين مطلب را بوضوح روشن مي‌سازد. بهرحال، عواملي كه براي يك رهبري موفق ضرورت دارد، داشتن مهارت و نگرش است كه مي‌توان آنها را از طريق فراگيري كسب كرد

پيشگفتار. 1

فصل اول – مقدمه پژوهش... 3

مقدمه. 4

بيان مسئله. 4

اهميت و ضرورت تحقيق: 6

فرضيات پژوهش... 8

اهداف تحقيق.. 9

متغيرهاي تحقيق.. 9

تعريف اصطلاحات.. 9

تعريف... 10

فصل دوم- بررسي پيشينه پژوهشي.. 11

الف: بررسي تئوري ها و پژوهش هاي گذشته. 11

ب: اتسنتاج كلي در ارتباط با مسئله پژوهشي.. 11

پ: خلاصه چگونگي حل مسئله پژوهشي.. 11

اصطلاحات و مفاهيم. 12

مفهوم انگيزش... 12

ماهيت انگيزش: 13

اهميت انگيزش... 13

«ريشه يابي علل مشكلات عدم وجود انگيزش صحيح نيروي كار». 14

عدم تامين انتظارات كاري مديريت از سوي زيردستان.. 19

سبك نامناسب رهبري مدير. 21

عدم انطباق اهداف كاركنان با اهداف مديريت.. 25

الف- ميزان مشاركت كاركنان در تصميم گيريها 26

ب- درجه رضايت شغلي كاركنان.. 26

ج- ميزان واگذاري مسئوليتها 27

ه- ميزان انگيزه و تمايل واقعي پرسنل. 27

و- سهيم شدن كاركنان در مالكيت و سود شركت.. 28

د- مساله امنيت شغلي.. 28

فقدان آموزش موثر نيروي انساني.. 30

اثربخشي پايين مديريت.. 31

ت- طيف زماني برنامه ريزي شركت.. 31

عدم اعتماد مديريت به كاركنان.. 32

فصل 3- روش پژوهش... 34

الف- توصيف آزمودنيها (جامعه و گروه نمونه) 34

ب- توصيف ابزارهاي پژوهش... 34

پ- اعتبار و روايي ابزارهاي پژوهشي.. 34

ج- طرح پژوهش و روش تحليل داده ها 34

فصل 3- روش تحقيق.. 35

جامعه آماري.. 35

نمونه و روش نمونه گيري.. 35

قلمرو مكاني و زماني پژوهش... 35

ابزار و گردآوري اطلاعات.. 35

روايي و اعتبار ابزار گردآوري اطلاعات.. 35

قلمرو پژوهش... 36

فصل 4- يافته هاي پژوهشي.. 37

الف- توصيف و تحليل داده ها (در رابطه با پرسش، هدف يا فرضيه) 37

ب- ساير يافته هاي پژوهشي.. 37

فصل 5- بحث و تفسير. 43

نتيجه گيري.. 43

پيشنهادها 43

نتيجه گيري: 44

پيشنهادات.. 44

مطرح كردن مسائل و مشكلات سازمان و تبادل اطلاعات.. 45

منابع و مآخذ. 50

 

 


سارا بازدید : 96 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

دانلود پایان نامه روانشناسی

قیمت:60000ریال

مقدمه:

هركس با فردي ملاقات مي كند كه به طور تحمل ناپذير خودخواه و متكبر است، افرادي كه در خيال پردازي ها نيروي خدايي مانند گم مي‌شوند، مانند ثروت نامحدود، هوش بالا يا شهرت نابرابر به خودشان مي چسبند. نه تنها معتقدند كه بهتر از سايرين هستند، بلكه سايرين را نيز تحقير و خوار مي نمايند. آنها مي درخشند و از ما اين انتظار مي‌رود كه آنها را پرستش و تماشا كنيم. براي آنها باقي ما به سادگي كارگران زنبوري هستيم كه از همه فرمانها بايد اطاعت نماييم و ايده اصلي ما براي آنها ارزشمند نيست، آنها به طرح ها و تمايلات خود بسيار وابسته هستند. در تبادل افتخار رابطه با آنها، آنها معتقدند كه ما بايد هر گونه نياز آنها را پيش بيني، و آنها را از هر گونه كار دنيوي دشوار معاف سازيم و همه بايد به سختي براي شناسايي ايده هاي روشن و مبهم آنها كار كنند. آنها از روي عادت افراد را دچار شرم ساري مي كنند. خود محوري آنها موجب بي تفاوتيشان نسبت به حقوق و رفاه، سايرين و قوانين اجتماعي مي شود. براي توجيه عملكردشان، آنها به طور منطقي دلايلي را ارائه مي دهند كه اين استعداد برتر خود و بي توجهي‌شان نسبت به سايرين را نشان دهند


سارا بازدید : 103 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

مقايسه رضايت از زندگي زناشويي در زنان شاغل و خانه دار ساكن شهر تهران

قیمت:56000ریال

 

مقايسه رضايت از زندگي زناشويي در زنان شاغل و خانه دار ساكن شهر تهران

چكيده

 

هدف پژوهش مقايسه رضايتمندي زناشويي در زنان شاغل و خانه دار ساكن شهر تهران در سال 1387 مي‌باشد. حجم نمونه 100 نفر از زنان شاغل و خانه دار هستند كه به روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند.

ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه رضايت زناشويي اينريچ بوده است و براي بررسي فرضيه‌ها از آزمون t گروه هاي مستقل و تحليل واريانس استفاده شد. نتايج نشادن داد تفاوت معناداري بين رضايتمندي زناشويي در زنان شاغل و خانه دار وجود ندارد.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                           صفحه

 

فصل اول : كليات پژوهش

مقدمه .................................................................................................................................................................. 1

بيان مسئله ........................................................................................................................................................... 3

سوالات پژوهش ................................................................................................................................................ 4

فرضيه‌هاي پژوهش ............................................................................................................................................ 4

اهداف پژوهش .................................................................................................................................................. 4

اهميت و ضرورت پژوهش ............................................................................................................................... 5

تعريف متغيرهاي پژوهش ................................................................................................................................ 6

فصل دوم : پيشينه‌هاي پژوهش

مقدمه .................................................................................................................................................................. 7

تعريف ازدواج .................................................................................................................................................. 8

عشق و ازدواج ................................................................................................................................................ 10

مقاصد ازدواج ................................................................................................................................................. 10

رضايت زناشويي ............................................................................................................................................ 11

12 نكته مهم مربوط به مكمل‌هاي زناشويي در ازدواج ............................................................................... 12

اشتغال زن ........................................................................................................................................................ 14

تعريف شغل و اشتغال .................................................................................................................................... 14

علل كار كردن ................................................................................................................................................ 15

اشتغال زنان و برداشتهاي متعدد ..................................................................................................................... 16

انگيزه‌ها و عوامل اشتغال زن .......................................................................................................................... 17

آثار و نتايج اشتغال زن ................................................................................................................................... 18

اثرات اشتغال زن بر شوهر............................................................................................................................... 19

زنان شاغل و رضايت از زندگي زناشويي ...................................................................................................... 20

مروري بر پژوهش‌هاي داخلي ....................................................................................................................... 21

مروري بر پژوهش‌هاي خارجي ..................................................................................................................... 22

فصل سوم : روش پژوهش

مقدمه ............................................................................................................................................................... 24

طرح پژوهش .................................................................................................................................................. 24

جامعه آماري ................................................................................................................................................... 24

روش نمونه برداري ......................................................................................................................................... 25

ابزار پژوهش ................................................................................................................................................... 25

پرسشنامة رضايت زناشويي اينريچ ................................................................................................................ 25

روايي و اعتبار پرسشنامه اينريچ ..................................................................................................................... 27

روش ارائه و نمره گذاري پرسشنامه ............................................................................................................... 27

روش گردآوري داده‌ها .................................................................................................................................. 27

روش تحليل آماري ........................................................................................................................................ 28

فصل چهارم : يافته‌هاي پژوهش

مقدمه ............................................................................................................................................................... 29

جدول 4-1 .................................................................................................................................................... 29

جدول 4-2 .................................................................................................................................................... 30

جدول 4-3 .................................................................................................................................................... 31

جدول 4-4 .................................................................................................................................................... 32

جدول 4-5 .................................................................................................................................................... 33

جدول 4-6 .................................................................................................................................................... 34

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

مقدمه ............................................................................................................................................................... 35

خلاصه تحقيق ................................................................................................................................................. 35

نتيجه گيري .................................................................................................................................................... 36

پيشنهادها ......................................................................................................................................................... 37

محدوديت ها .................................................................................................................................................. 37

منابع ................................................................................................................................................................ 39

پيوست ............................................................................................................................................................ 40

پرسشنامه رضايت زناشويي اينريچ        41


سارا بازدید : 115 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي تاثير تنيدگي بر افراد سالم وافراد متبلا به بيماري ميگرن

قیمت:89000ریال

فهرست

عنوان                             صفحه

چكيده                             7

فصل اول :كليات                    8

مقدمه                             9

طرح مساله                         13

اهداف پژوهش                       15

ضرورت تحقيق                       16

فصل دوم : نگاهي به تاريخچه هاي پژوهش 17

مقدمه                             18

ادبيات تحقيق ( استرس )            20

پيشينه نظري ( استرس)              25

تعريف سردرد هاي ميگرني            27

انواع سردرد                       28

سردرد شرياني از نوع ميگرن         29

تعريف ميگرن ( تاريخچه )           30

نشانه هاي ميگرن                   34

ميگرن چند مرحله دارد              36

فراواني سردرد ميگرن               38

انواع مختلف ميگرن                 41

ميگرن كلاسيك                       42

ميگرن چشمي                        43

ميگرن بازيلر                      44

ميگرن يائسكي                      45

علت شناسي                         46

اختلالات عروق مغز                   47

احتلالات زيست – شيميايي             49

خواب                              52

عوامل روانشناختي                  54

تشخيص اختراقي                     55

درمان گري ميگرن                   56

ساير روشهاي درمان گري             57

پيشينه تحقيق                      58

تحقيقات صورت گرفته در خارج از ايران   61

تحقيقات صورت گرفته در ايران       63

فصل سوم : روش تحقيق               64

مقدمه                             65

جمعيت هدف                         66

روش اجرا                          68

روش آماري                         70

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها 71

مقدمه                             72

يافته ها وتجريه و تحليل داده ها   75

جدول 2-4 مقايسه تاثير تنيدگي بر افراد سالم وداراي سردرد ميگرني     76

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري           80

نتيجه گيري                        81

بحث درمورد يافته هاي تحقيق        82

محدوديت ها و پيشنهادات            83

پيشنهادات                         84

منابع                             86

ضمائم                             88

چكيده :

پژوهش حاضر به دنبال بررسي تاثير تنيدگي در افراد سالم و افراد مبتلا به بيماري ميگرن در تهران مي باشد . فرضيه هايي كه به معرض آزمايش گذشته شدند عبارتند از:

فرضيه اول : مقايسه تاثير تنيدگي بر افراد سالم و افراد مبتلا به ميگرن و فرضيه دوم : مقايسه تاثير تنيدگي در بين زنان  و مردان داراي سردردهاي ميگرني!

گروه نمونه ي اين پژوهش شامل 60 نفر از افرادي هستند كه 30 نفر افراد سالم و 30 نفر افراد مبتلا به سردردهاي ميگرني مي باشد كه به صورت تصادفي انتخاب شده اند و بر روي آنها آزمون استرس انجام شد كه پس از آن از روش (t) استفاده شده كه نتيجه بدست آمده به شرح زير مي باشد :

ــ تاثير تنيدگي بر افراد مبتلا به بيماري ميگرن بيشتر مي باشد.


سارا بازدید : 131 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسی نظرات کارشناسان ذیربط با اعتیاد

قیمت:40000ریال

موضوع :

بررسي نظرات كارشناسان ذيربط با اعتياد در مورد نقش نظام مديريت اطلاعات اعتياد به هروئين در پيشگيري و درمان آن در شهرستان اصفهان

مقدمه‌ (بیان‌ مسئله‌، توجیه‌ اهمیت‌ موضوع‌)
دلایل انتخاب موضوع اعتیاد
چرا اعتیاد به هروئین انتخاب شده است
وسعت استفاده
دسترسی آسان
ارزانی
خطرات هروئین برای سلامتی
جنایت (بزهکاری)
تعریف‌ واژه‌ها
تعریف نظری معتاد
تعریف عملیاتی معتاد
تعریف نظری هروئین
هدف کلی
اهداف اختصاص
اعتیاد به  هروئین در شهرستان اصفهان
سؤالات‌ پژوهشی‌ یا فرضیه
نوع مطالعه
جامعه پژوهش(نمونه)
منبع اطلاعاتی
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل اطلاعات
معیارهای قابل قبول برای ورود
معیارهای قابل قبول برای خروج
روایی و پایایی
مشکلات اجرایی در انجام طرح و روش حل مشکلات
نتایج پژوهش
تشریح مشخصات جامعه مورد پژوهش
فهرست جداول
توزیع درصد فراوانی جامعه موزد پژوهش برحسب نوع جنس
توزیع درصد فراولنی جامعه مورد مطالعه بر حسب سطح تحصیلات
توزیع درصد فراوانی جامعه مورد پژوهش برحسب رشته تحصیلی
توزیع درصد فراولانی جامعه مورد پژوهش برحسب محل کار
پراکندگی سوابق کاری نمونه های موجود در جامعه آماری سوال پژوهش شماره 1
توزیع درصد فراوانی سازمانهای مسئول ثبت اطلاعات معتادین به هروئین از دیدگاه جامعة مورد پژوهش سوال پژوهش  شماره 2
سازمانهای مسئول جمع آوری اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش  شماره 3
سازمانهای مسئول نگهداری
اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش  شماره 4
سازمانهای مسئول بازیابی اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره 5
سازمانهای مسئول تحلیل اطلاعات سوال پژوهش شماره 6
سازمانهای مسئول استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین
سازمانهای فعلی مسئول و متولی پیشگیری از اعتیاد به سوال پژوهش  شماره 7
سازمانهایی که فعلاً مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین هستنتد سوال پژوهش  شماره 8
سازمانهایی که باید مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین باشند سوال پژوهش  شماره 9
سازمانهایی که فعلاً مسئول درمان معتادین به هروئین هستند سوال پژوهش شماره 10
سازمانهایی که بایستی مسئول درمان معتادین به هروئین باشدسوال پژوهش شماره 11
میزان تاثیرگذاری اطلاعات هویتی و علی معتادین به هروئین در برنامه ریزی های پیشگیری از اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره 12
توزیع فراوانی نظرات جامع مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت  درمان از اعتیاد به سوال پژوهش شماره 13
توزیع فراوانی نظرات جامعه مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت پیشگیری ودرمان اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره 14
موارد پیشنهادی در مورد بهبود کیفیت در ثبت، جمع آوری، نگهداری، بازیابی، تفسیر و استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره 15
نظرسنجی در مورد فرم ثبت اطلاعات معتادین به هروئین ( اقلام اطلاعاتی مورد نیاز)
نتایج
پیشنهادات وکاربرد یافته های طرح

 

 


سارا بازدید : 171 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)
پایان نامه موزه هنرهای تجسمی

قیمت:160000ریال

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی

در رشته مهندسی معماری

چکیده

هدف پژوهش :

ارتقاء سطح فرهنگی_هنری جامعه و جبران کمبود فضایی مختص با کاربری موزه هنرهای تجسمی زنجان.

 

روش پژوهش : 

  1. بررسی طرح تفصیلی شهر زنجان.
  2. انتخاب سایت
  3. جمع آوری اطلاعات و بررسی کارهای مشابه.
  4. آنالیز سایت و طراحی.

 

نتیجه گیری :

 با توجه به امکانات موجود در مجموعه نظیر گالری های نمایش آثار هنری، سالن اجتماعات، نمایشگاههای موقت، کلاس های آموزشی و.... علاقه مندان سایر نواحی نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند که دراین صورت منبع درآمدی برای مجموعه فراهم می شود و در واقع حضور این مجموعه به عنوان نقطه مثبت برای شهر به شمار می رود، زیرا فضاهای مورد نیاز هنری، که به واسطه این مجموعه ایجاد شده فرصتی برای ارتقاء کیفیت هنرهای تجسمی می باشد.

 

 

 

 

فهرست:

پیشگفتار.............................................................................................................................................1

پيشينه نظری.....................................................................................................................................2

 

فصل اول:

کلیات و تعاریف  معماری موزه

1-1 مبانی نظری ............................................................................................................................5

1-2  تعریف موزه ...........................................................................................................................7

1-3   گونه شناسي موزه ها..........................................................................................................7

1-3-1 از لحاظ مقياس و سطح گستردگی .............................................................................7

1-3-2 از لحاظ عملكردی ..........................................................................................................8

1-4انواع موزه ها ...........................................................................................................................8

1-4-1 موزه تاریخی و باستان شناسی ....................................................................................9

1-4-2 موزه فضاي باز .................................................................................................................9

1-4-3 موزه های مردم شناسی................................................................................................10

1-4-4 كاخ موزه ها ...................................................................................................................10

1-4-5 موزه های هنری ...........................................................................................................11

1-4-6 موزه علوم و تاریخ طبيعی ..........................................................................................11

1-4-7 موزه های محلی يا منطقه ای ...................................................................................11

1-4-8 موزه هاي سيار ............................................................................................................11

1-4-9 پارك موزه ها ...............................................................................................................11

1-4-10 موزه های نظامی ........................................................................................................12

1-4-11 موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان) ..............................................................12

1-5 اهداف اصلی موزه ...............................................................................................................13

1-6 عمده فعاليتهای موزه ........................................................................................................13

1-7 موزه و وظایف آن ...............................................................................................................14

1-7-1 گردآوری .........................................................................................................................14

1-7-2 تشخیص و تعیین هویت .............................................................................................15

1-7-3 ثبت و ضبط ...................................................................................................................17

1-7-4 مراقبت و نگهداری اشیاء موز......................................................................................18

1-7-5 تجهیزات نظافت ...........................................................................................................19

1-7-6 برق ..................................................................................................................................20

1-7-7 تامین امنیت و حفاظت در موزه ...............................................................................21

1-7-7-1 پیشگیری در مقابله با آتش ..................................................................................21

1-7-7-2 حفاظت موزه در برابر خطرات زلزله ...................................................................22

1-8 صداهای نامطلوب در فضای موزه ..................................................................................23

1-9 نور و روشنایی موزه ..........................................................................................................23

1-9-1 نور یا روشنایی که از بالا.............................................................................................24

1-9-2 نور یا روشنائی جانبی .................................................................................................25

 

 

 

فصل دوم:

مطالعات تاریخی موضوع

2-1 پیدایش موزه در جهان ....................................................................................................30

2-2 نگاهي گذرا به تاريخچه موزه و موزه داری در ايران و جهان .................................31

2-3 انقلاب موزه ها ..................................................................................................................35

 

فصل سوم:

مطالعات اقلیمی و مکان شناسی طرح

3-1موقعيت جغرافيايي استان زنجان ...................................................................................38

3-1-1 بادها ...............................................................................................................................39

3-1-2 پوشش گياهی .............................................................................................................40

3-2 وجه تسمیه .......................................................................................................................43

3-3 عمارت ذوالفقاری ............................................................................................................43

3-4 معبد اژدها ........................................................................................................................43

3-5 بازار زنجان ........................................................................................................................44

3-6 گنبد سلطانيه ...................................................................................................................44

3-7 بناي دخانيات ...................................................................................................................45

3-8 پل میربهاءالدين ..............................................................................................................45

3-9 امامزاده ابراهيم (ع) .......................................................................................................45

3-10 پل سيدمحمد ..............................................................................................................45

3-11 صنايع دستي ...............................................................................................................46

3-11-1چاقوسازی ...................................................................................................................46

3-11-2 مليله سازی ...............................................................................................................47

3-11-3 حکاکی روی مس ....................................................................................................47

3-11-4 چاروق دوزی ............................................................................................................48

 

فصل چهارم:

تحلیل نمونه های داخلی و خارجی

4-1 موزه هنرهاي معاصر تهران ..........................................................................................50

4-2 موزه هنرهاي معاصر فورت وورث در ايالت تگزاس آمريكا ...................................59

4-3 موزه گوگنهایم بیلبائو ...................................................................................................62

 

فصل پنجم :

استانداردها و ضوابط طراحی موزه

5-1 تعيين و تعريف ريز فضا ها برای طراحی موزه ...........................................................69

5-2 نحوه قرار دادن ونمایش آثار هنری ..............................................................................70

5-2-1 آثار مسطح ...................................................................................................................70

5-2-2 آثار سه بعدی ..............................................................................................................70

5-2-3 ویترین ..........................................................................................................................70

5-3 ضوابط طراحی گالریهای آثار هنری ............................................................................72

5-4 فاصله بناها ازیکدیگر ......................................................................................................73

5-5 سیستم های دسترسی .....................................................................................................73

5-5-1 سيستم های متمركز دسترسي .................................................................................73

5-5-2 طراحی خطی ................................................................................................................74

5-5-3 طراحی حلقوی .............................................................................................................74

5-5-4 طراحی حلزونی ............................................................................................................74

5-5-5 طراحي شانه ای ...........................................................................................................75

 

فصل ششم:

عناصر موزه

6-1 عناصر بحث کالبدی .........................................................................................................77

6-1-1 مکان یابی .....................................................................................................................77

6-1-2 موقعیت شهری ............................................................................................................78

6-1-3  موقعیت انسانی ..........................................................................................................80

6-2 عناصر بحث کارکردی .....................................................................................................80

6-2-1 ویژگی های کارکردی فضاهای اصلی موزه ...........................................................82

6-2-1-1 ورودی .....................................................................................................................82

6-2-1-2 گالری ......................................................................................................................82

6-2-1-3  فرم گالری ............................................................................................................82

6-2-1-4 تقسیمات گالری ..................................................................................................82

6-2-2 مشخصات فیزیکی موزه ..........................................................................................83

6-2-2-1  نحوه استقرار ......................................................................................................83

6-2-2-2 تالارهای نمایش ....................................................................................................83

6-2-2-3 تالارهای ورودی ....................................................................................................84

6-2-3 تقسیم فضایی موزه ...................................................................................................84

6-2-4  مراکز جنبی موزه .....................................................................................................85

6-2-4-1 تالارهای نمایشگاه موقت وسخنرانی ................................................................85

6-2-4-2 کتابخانه ومرکز اسناد ..........................................................................................85

6-2-4-3 انبار و مخزن .........................................................................................................86

6-2-4-4 کارگاه .....................................................................................................................86

6-2-4-5 آزمایشگاه ...............................................................................................................86

6-2-4-6 چایخانه وکافه تریا ...............................................................................................87

6-2-4-7 بخش امور اداری ..................................................................................................87

 

فصل هفتم:

برنامه فیزیکی

7-1 فضاهای اصلي و نمايشگاهی..........................................................................................89

7-2 فضاهای جنبی و تكميلي...............................................................................................89

7-3 فضاهای اداری و مديريتی..............................................................................................90

7-4 فضاهای فنی و خدماتی.................................................................................................91 

 

 

 

 

فصل هشتم:

تحلیل سایت

دسترسی ها .................................................................................................................................93

شرایط اقلیمی .............................................................................................................................94

دید و منظر .................................................................................................................................94

جهت شیب زمین ......................................................................................................................95

آلودگی ها ...................................................................................................................................95

جایگزینی پلان در سایت ........................................................................................................96

 

فصل نهم:

دلایل توجیهی در ارتباط با انتخاب موضوع

9-1 مقدمه ................................................................................................................................98

9-2  اهداف اصلی در ارتباط با انتخاب موضوع ...............................................................100

9- 3  اهميت و ضرورت انجام پروژه ..................................................................................100

 

فصل دهم:

ضمائم

ضمیمه1 : نقشه های گروه معماری ......................................................................................

ضمیمه2 : نقشه های گروه سازه ............................................................................................

منابع و مأخذ .............................................................................................................................103

 


سارا بازدید : 171 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)
کاربرد نانو تکنولوژی در الکترونیک

قیمت:150000ریال

فصل اول : هنگامي كه درباره نانوفناوري شروع به جستجو و مطالعه كنيد، به موضوعات ومواد مختلفي بر مي خوريد بنابراين ممكن است نانوفناوري رشته ايكاملا گسترده به نظر می آيد كه موضوعات آن ربط چنداني به هم ندارند. به طوركلي مطالعات نانوفناوري را مي توان به سه دسته تقسيم كرد. اگرچه روشهاي تحقيقاتي درآن ها بايكديگر متفاوت است، اما اين سه شاخه كاملا به يكديگر مرتبط هستند و پيشرفتدر يكي از شاخه ها مي تواند در شاخه هاي ديگر نيز كاملاً موثر باشد.

فصل دوم  : نانوتكنولوژي از يك رشته علمي خاص مشتق نمي شود. با وجودي كه نانو تكنولوژي بيشترين وجهمشترك را با علم مواد دارد.نانو تكنولوژي،توانمندي توليد مواد،ابزار ها و سيستمهاي جديد با در دست گرفتن كنترل در سطح مولكولي و اتمي و استفاده از خواص آنها درمقیاس نانو می باشد.

فصل سوم :  نانو تكنولوژي يك رشته وابسته به ابزار است ابزارهايي كه به مرور در حال بهتر شدن است نانو تكنولوژي و شاخه‌هاي كاربردي آن مانند نانوالكترونيك درواقع توليد كارآمد دستگاهها و سيستم‌ها با كنترل ماده در مقياس طولي نانو است و بهره‌برداري از خواص و پديده‌هاي نوظهوري است كه در اين مقياس توسعه يافته است.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                صفحه

فصل اول : فناوري نانو

مقدمه..............................................................................................................................................................................................1

1-1-تاريخچه نانو درجهان.......................................................................................................................................................1

1-2-فناوري نانو چيست؟.........................................................................................................................................................2

1-3-شاخه هاي فناوري نانو.....................................................................................................................................................4 

1-3-1- نانو تكنو لوژي مرطوب.............................................................................................................................................4

1-3-2- نانو تكنولوژي خشك.................................................................................................................................................4

1-3-3- نانو تكنو لوژي محاسبه اي......................................................................................................................................5

1-4-عناصر پایه در فناوری نانو...............................................................................................................................................5

1-4-1-اولین و مهمترین عنصر پایه، نانو ذرات..................................................................................................................5

1-4-2- عنصر پایه بعدی نانو لوله کربنی.............................................................................................................................6

1-4-2-1-ترانزيستورها............................................................................................................................................................6

1-4-2-2-حسگرها...................................................................................................................................................................7

1-4-2-3-نمايشگرهاي گسيل ميداني.................................................................................................................................8

1-4-2-4-حافظه‌هاي نانولوله‌اي............................................................................................................................................9

1-4-2-5-استحكام‌دهي كامپوزيت‌ها................................................................................................................................10

1-4-3-سومین عنصر پایه نانو کپسول..............................................................................................................................11

1-5-فناوری نانو در آینده نه چندان دور...........................................................................................................................11

1-6-نانو چقدر کوچک است؟...............................................................................................................................................12

1-7-آينده زير سايه نانو.........................................................................................................................................................12

1-8-چندمحصول تجارى شده با استفاده از فناورى نانو................................................................................................14

1-8-1پارچه هاى ضدچروك و ضدلكه..............................................................................................................................14

1-8-2- محافظت پوست، با قابليت نفوذ عميق...............................................................................................................15

1-8-3-عينك هاى آفتابى با كيفيت بالا...........................................................................................................................15

1-8-4-نانو جوراب.................................................................................................................................................................15

1-8-5-كرم هاى ضدآفتاب..................................................................................................................................................15

1-8-6-فشرده‌کردن نانوپودرها در دماي پائين................................................................................................................16

1-9-وضعيت جهاني...............................................................................................................................................................17

خلاصه فصل اول.......................................................................................................................................................................19

فصل دوم:نانو تكنولوژي

مقدمه..........................................................................................................................................................................................20

2-1-تاریخچه نانوتکنولوژی...................................................................................................................................................20

2-2-تاريخچه نانو در جهان..................................................................................................................................................21

2-3-آغاز نانوتكنولوژي...........................................................................................................................................................22

2-4-نانو تكنولوژي،  فناوري نوين.......................................................................................................................................23

2-5-نانوتكنولوژي چيست؟...................................................................................................................................................23

2-6-نانوتكنولوژي به زبان ساده. ........................................................................................................................................25

2-7-اصول پايه نانو تكنولوژي..............................................................................................................................................27

2-8-نانو تكنولوژي علم خواص عجيب مواد......................................................................................................................28

2-9-نانو تكنولوژي از ديدگاه جامعه شناختي..................................................................................................................30

2-10-نانو تکنولوژی در ایران...............................................................................................................................................36

2-11-چشم انداز علم نانو تکنولوژی..................................................................................................................................37

2-12-قابليتهاي محتمل تكنيكي نانوتكنولوژي...............................................................................................................38

2-13-کاربردهای نانوتکنولوژی...........................................................................................................................................39

2-13-1-پزشکی و بدن انسان............................................................................................................................................39

2-13-2-دوام‌پذیری منابع...................................................................................................................................................40

2-13-3-هوا و فضا................................................................................................................................................................41

2-13-4-امنیت ملّی..............................................................................................................................................................41

2-13-5-فناوری نانووشیمی................................................................................................................................................41

2-13-6-فناوری نانو و پزشکی . .......................................................................................................................................42

2-13-7-فناوری نانو و حمل و نقل...................................................................................................................................42

2-13-8- صنعت الکترونیک................................................................................................................................................43

2-14-تحولات نانوتكنولوژي.................................................................................................................................................43

2-14-1-نانو لوله‌ها................................................................................................................................................................46

2-14-1-1-ايجاد رشته‌هاي نانولوله‌اي......................................................................................................47

2-14-1-2-شناسايي طيف نوري نانولوله‌هاي كربني ..................................................................................................49

خلاصه فصل دوم.......................................................................................................................................................................51

فصل سوم:كاربرد نانو تكنولوژي در الكترونيك

مقدمه..........................................................................................................................................................................................52

3-1-نانو الكترونيك..............................................................................................................................................................52

3-2-روند تجارت فناوري‌نانو در ژاپن...............................................................................................................................54

3-2-1-روند صنعت خطرپذيرفناوري‌نانو.........................................................................................................................56

3-2-2-وضعيت توسعة شركت‌هاي خطرپذير فناوري‌نانو............................................................................................57

3-2-3-مراحل رشد مشخصه‌هاوشركت‌هاي خطر پذير فناوري‌ نانو.......................................................................................57

3-2-4-وضعيت صنعت فناوري‌نانو در ژاپن....................................................................................................................58

3-2-5- نكات راه تجارت فناروي‌نانو در عرصه الكترونيك..........................................................................................................60

3-3- موضوعات الكترونيك ..................................................................................................................................................62

3-3-1-موادLSIجديد..........................................................................................................................................................62

3-3-1-1-تاریخچه ي ابررسانای........................................................................................................................................62

3-3-1-2-تقويت خاصيت ابررسانايي................................................................................................................................66

3-3-2- ابزارهاي نانويي........................................................................................................................................................67

3-3-2-1-خطاي سيگنال وخطاي سازه...........................................................................................................................68

3-3-2-2-پروژهFP6............................................................................................................................................................68

3-3-2-3-Cmos................................................................................................................................................................69

3-3-2-4-سیماس در دوربین دیجیتال...........................................................................................................................77

3-3-2-5-به جلو راندن خط مقدم فناوري......................................................................................................................79

3-3-2-6-طراحی تراشه‌ی جدید.......................................................................................................................................80

3-3-2-7-تراشه‌هايي با قابليت ريزموج براي ارتباطات بی سیمی..............................................................................81

3-3-2-8-بکارگيري فناوري  FPNI...............................................................................................................................83

3-3-2-9-توسعۀ ابزار سخت‌افزاري با سرعت بالا...........................................................................................................84

3-3-2-10-ساخت ترانزيستور CNT..............................................................................................................................86

3-3-3-نانو حسگر هاشامل mems هاي خودكار.........................................................................................................86

3-3-3-1-ساختار کلی یک حسگر....................................................................................................................................86

3-3-3-2-خصوصیات حسگرها..........................................................................................................................................87

3-3-3-3-نانوحسگرها..........................................................................................................................................................87

3-3-3-4-انواع نانو حسگرها...............................................................................................................................................88

3-3-3-4-1-استفادهاز نقاط کوانتومی درتولید نانو حسگرها.....................................................................................88

3-3-3-4-2-استفاده ازنانولوله ها درتولیدنانوحسگرها..................................................................................................................89

3-3-3-5-نانو حسگرها و کنترل آلودگی هوا..................................................................................................................90

3-3-3-6-جذابیت‌های نانوحسگرها..................................................................................................................................90

3-3-3-7-آینده نگری..........................................................................................................................................................91

3-3-3-8-طراحی یك انگشت هوشمند به وسیله نانوحسگرها..........................................................................................92

3-3-3-9-مواد MEMS چیست؟.....................................................................................................................................92

3-3-3-10-کاربردهای MEMS.......................................................................................................................................95

3-3-3-11-آيندة سيستم‌هاي نانوالكترومكانيكي..........................................................................................................96

 3-3-3-12-يك سيستم الكترومكانيكي چيست ؟ ......................................................................................................98

3-3-3-13-فايدة نانوماشين‌ها .........................................................................................................................................99

3-3-3-14-چالشهاي NEMS......................................................................................................................................103

3-3-3-15-نقش فيزيك سطح .....................................................................................................................................104

3-3-4-نمايشگرها...............................................................................................................................................................106

 3-3-4-1-HUD، نسل جديد نمايشگرها...................................................................................................................107

 3-3-4-2-ورود نمایشگر..................................................................................................................................................111

 3-3-4-3-استفاده از  نانودردوربین‌های دیجیتال......................................................................................................113

 3-3-4-4-دستاوردی جدید ..........................................................................................................................................113

 3-3-4-5-تولید سمعکنانو.....................................................................................................................................114

3-3-4-6-دانشمندان سوئدي ابركاغذي محكمترازچدن ساختند.........................................................................................115

3-3-4-7-الكترونيك سه بعدي ره‌آوردچاپ نانومواد..................................................................................................116

آيا نانوتكنولوژي واقعي است؟..............................................................................................................................................117

نتيجه گيري.......................................................................................................................................................................... 120

منابع.........................................................................................................................................................................................121

چکیده(انگیلسی)...................................................................................................................................................................123

عنوان(انگیلسی).....................................................................................................................................................................124

 

 

 


سارا بازدید : 100 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)
پایان نامه توليد برق از طريق جزر و مد

قیمت:96000ریال

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                            صفحه

مقدمه                                                                                                                6

فصل اول: انرژيها قابل حصول از دريا                                             8

1-1- معرفي انرژيهاي قابل حصول از درياها                                                      9

1-2- انرژي جزر و مد دريا                                                                            9

1-3- انرژي امواج دريا                                                                                10

1-3-1- مبدل هاي انرژي امواج                                                                    13

1-3-2- اثرات زيست محيطي                                                                                    19

1-3-3- نتيجه گيري                                                                                              20

1-4- انرژي حرارتي دريا                                                                               21

1-4-1- تكنولوژي حرارتي دريا                                                                      22

1-4-2- اثرات زيست محيطي                                                                                    25

1-4-3- نتيجه گيري                                                                                              25

1-5- انرژي اختلاف غلظت نمك                                                                     26

1-5-1- تكنولوژي اختلاف غلظت نمك                                                                        27

1-5-2- نتيجه گيري                                                                                              28

 

فصل دوم: جزر و مد                                                                        29

2-1- منشأ و تاريخچه جزر و مد                                                                     30

2-2- مكانيسم تشكيل جزر و مد                                                                      31

2-3- تركيب اثر ماه و خورشيد بر روي جزر و مد                                       32

2-4- نسبت نيروهاي مولد جزر و مد ماه و خورشيد                                               35

2-5- اثر اينرسي آب برروي جزر و مد                                                     37

2-6- اثر عدم تقارن مدار زمين و ماه برروي جزر و مد                                38

2-7- ساير پارامترهاي مؤثر در جزر و مد                                                            38

2-8- كاربردهاي جزر و مد                                                                           39

2-9- مقدار انرژي قابل استحصال از جزر و مد                                          40

 

فصل سوم: شرايط بهره برداري از نيروگاه جزر و مدي                           43

3-1- شرايط مكان مناسب براي احداث نيروگاه جزر و مدي                            44

3-2- كشورهاي داراي پتانسيل جزر و مدي بالا                                         46

3-3- عوامل مؤثر بر دامنه جزر و مد                                                              48

3-4- نكات اساسي طراحي نيروگاههاي جزر و مدي                                               48

3-4-1- نحوه عملكرد نيروگاه جزر و مدي                                                        49

3-4-2- نحوه و تجهيزات آبگيري نيروگاه جزر و مدي                                  50

3-4-3- ساختن دايك                                                                                            51

3-4-4- طراحي داخلي نيروگاه جزر و مدي                                                      52

3-4-5- انواع توربين هاي بكارگرفته شده در نيروگاههاي جزر و مدي 53

3-4-6- طراحي محور توربين                                                                                   54

فصل چهارم: نيروگاه جزر و مدي                                                  55

4-1- روشهاي مختلف توليد برق از انرژي جزر و مدي                                   56

4-2- سيستم يك حوضچه اي                                                                                    57

4-3- سيستم دو حوضچه اي                                                                                    62

4-4- سيستم تركيبي شامل دو حوضچه                                                  63

4-5- نيروگاههاي جزر و مدي در حالت تلمبه ذخيره اي                              65

4-5-1- مزايا و معايب نيروگاههاي جزر و مدي در حالت تلمبه ذخيره اي         67

4-6- نيروگاههاي جزر و مدي بهره برداري شده                                      69

4-6-1- مشخصات نيروگاه جزر و مدي لارنس فرانسه                                70

4-6-2- مشخصات نيروگاه جزر و مدي آناپوليس كانادا                              71

4-7- بررسي سواحل ايران براي استفاده از انرژي جزر و مدي براي توليد برق        73

4-8- مسائل زيست محيطي نيروگاههاي جزر و مدي                                               75

4-9- نتيجه گيري                                                                                      79

 

فصل پنجم: ترجمه مقاله (انرژي تجديد پذير)                              81

- پيوست                                                                                                  114

- منابع و مأخذ                                                                                                      140

 

 


سارا بازدید : 144 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي تأثير رضایت شغلی و استفاده بهینه از زمان در كارمندان استانداری زنجان

قیمت:55000ریال

چكيده

پژوهش حاضر به دنبال بررسي تأثير رضايت شغلي و استفاده بهينه از زمان در كارمندان استانداري زنجان مي باشد فرضيه هايي كه به معرض آزمايش گذاشته شدند عبارتند از رابطه بين رضايت شغلي و استفاده بهينه از وقت آيا معني دار است؟ فرضيه دوم اين پژوهش : رضايت شغلي كارمندان مرد بيشتر از كارمندان زن است؟وفرضيه سوم اينكه استفاده بهينه از وقت در مردان بيشتر از زنان است؟

گروه نمونه اين پژوهش شامل 50 نفر از كارمندان استانداري زنجان كه 25 نفر آن زنان و 25 نفر آنان را مردان تشكيل دادند كه به صورت تصادفي ساده انتخاب شدند و روي آنها دو آزمون رضايت شغلي و استفاده بهينه از وقت انجام شد كه پس از آن ، از دو روش آماري ضريب همبستگي پيرسون و t استفاده شد كه نتيجه به دست آمده به شرح زير مي باشد:

- بين رضايت شغلي و استفاده بهينه از وقت رابطه معني داري وجود دارد.

- رضايت شغلي كارمندان مرد بيشتر از كارمندان زن : تفاوت معني داري وجود ندارد.

- استفاده بهينه از وقت در مردان بيشتر از زنان : تفاوت معني داري وجود ندارد

عنوان

 

فصل اول : كليّات

مقدمه

طرح مسئله

اهداف پژوهش

فرضيات تحقيق

تعريف نظري

ضرورت و اهميّت تحقيق

كليد واژه

 

فصل دوّم : نگاهي به تاريخچه متغيرهاي پژوهش

مقدمه

تاريخچۀ رضايت شغلي

مفهوم رضايت شغلي

نظريه هاي رضايت شغلي

عوامل مؤثر بر اشتغال مناسب

نارضايتي شغلي و پيامدهاي آن

عوامل كلي نافذ در رضايت شغلي

عوامل مؤثر در رضايت شغلي

تاريخچۀ استفاده بهينه از زمان

اصول عمومي استفاده بهينه از زمان

نكات سودمند براي بهبود كيفيت وقت

پژوهش هاي داخل كشور

پژوهش هاي خارج از كشور

 

فصل سوم : روش تحقيق

مقدمه

نمونه و روش انتخاب نمونه

روش اجرا

روش آماري

 

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها

مقدمه

نتايج آماري

 

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

نتيجه گيري

بحث

محدوديت هاي پژوهش

پيشنهادات پژوهش

منابع

 

 


سارا بازدید : 107 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان

قیمت:47000ریال

چكيده

هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان شهرستان ابهر است كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از تاثير رنگها بر يادگيري در دختران و پسران  داراي تفاوت است و همين طور رنگ زمينه در يادگيري تاثير دارد كه جامعه آماري عنوان شده عبارت از دانش آموزان مقطع اول دبستان است كه با آمار به دست امده 540 نفر است كه 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون گردنياف رنگي بر روي آنها اجرا گرديده است كه نتايج بدست آمده از طريق آمار استنباطي و واريانس دو عاملي جهت فرضيه اول مورد سنجش قرار داده شده و همين طور جهت سنجش فرضيه دوم و تاثير رنگ متن و زمينه بر روي يادگيري از روش آمار توصيفي و به دست آوردن  فراواني و درصد آن كه نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين تاثير رنگها بر روي يادگيري دختران وپسران تفاوت وجود ندارد و در حدود 42  درصد از دانش آموزان معتقدند كه رنگ زمينه مي تواند در يادگيري تاثير گذار باشد.


سارا بازدید : 111 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

بررسي تأثير موسيقي در كاهش اضطراب و دلهره

قیمت:68000ریال

فصل اول : كليات تحقيق

مقدمه

بيان مساله

سوال مسئله

اهداف تحقيق

اهميت و ضرورت تحقيق

فرضيه تحقيق

متغيرهاي تحقيق

تعاريف عملياتي واژه ها و مفاهيم

فصل دوم : پيشينه و ادبيات تحقيق

اضطراب

يادگيري اضطراب

1- محبت ( پاداش ) – خشم ( تنبيه ) به مقدار مساوي

2- محبت ( پاداش ) بدون تنبيه

3- خشم ( تنبيه ) بدون پاداش

4- محبت ( پاداش ) كم – خشم ( تنبيه ) زياد

5- محبت ( پاداش ) زياد – خشم ( تنبيه ) كم

اضطراب سركوب كننده است

اضطراب

دستگاه رواني

رشد روان جنسي

نابهنجاريها و اختلالات رواني

اختلالات اضطرابي

اضطراب تعميم يافته

اضطراب رعبي

فوبي

هانز كوچولو ( مورد مشهودي از فوبي )

وسواس فكري و عملي

علل اختلالات اضطرابي

3- ديدگاه رفتار گرايي

4- ديدگاه شناختي

5-ديدگاه انسان گرايي و اصالت وجودي

نظريه نئوفرويديها درباره اضطراب

آدلر و روان شناسي فردي

كارل يونگ و روان شناسي تحليلي

اريك فرام

هينز كاهوت

فصل سوم : روش تحقيق

جامعه مورد مطالعه

حجم نمونه

روش نمونه گيري

ابزار اندازه گيري در تحقيق حاضر

روش آماري مربوط به فرضيه ها

روش تحقيق :

فصل چهارم : يافته ها و تجزيه و تحليل آنها

مقدمه

نمودار ترسيم كاهش اضطراب در بين دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر به خصوص رشته مديريت صنعتي در سال 85-83

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

بحث و نتيجه گيري

منابع

ضمايم

پرسش نامه



 

 


سارا بازدید : 86 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)
پایان نامه بررسی میزان حساسيت كاركنان به ميزان رعايت عدالت

قیمت:250000ریال

پایان نامه بررسی میزان حساسيت كاركنان به ميزان رعايت عدالت سازماني وجایگاه سرمايه اجتماعي آنان در سازمان (رشته مدیریت دولتی)

پایان نامه دوره ارشد رشته مدیریت دولتی کلیه گرایش ها با موضوع بررسی میزان حساسيت كاركنان به ميزان رعايت عدالت سازماني وجایگاه سرمايه اجتماعي آنان در سازمان . دارای 110 صفحه متن همراه با فهرست مطالب و فصل بندی شده.

چکیده: در جهان پر شتاب امروز، سازمانهاي زيادي در تلاشند تا براي رسيدن به اهداف سازماني و اقتصادي وتداوم حيات خود از الگوها و شيوه هاي مختلف بهره ببرند و مزيت رقابتي جديدي كسب نمايند تا از سقوط و واژگوني و خطرات ناشي از دگرگوني هاي سريع محيطي در امان بمانند. در ديدگاههاي سنتي مديريت توسعه سرمايه هاي اقتصادي، فيزيكي، ونيروي انساني مهمترين نقش را ايفا مي كردند؛  براي  توسعه در عصر حاضر به سرمايه اجتماعي بيشتر از سرمايه اقتصادي ، فيزيکي وانساني نيازمنديم. زيرا بدون اين سرمايه استفاده بهينه از ديگر سرمايه ها امکان پذير نيست. در جامعه اي که فاقد سرمايه اجتماعي کافي است به احتمال زياد ساير سرمايه ها تلف مي شوند. از اين روست که موضوع سرمايه اجتماعي محور اصلي مديريت در سازمانها محسوب شده و مديراني موفق قلمداد مي گردند که بتوانند در ارتباط با جامعه به توليد و توسعه سرمايه اجتماعي بيشتري نائل گردند.

فهرست:

  • فصل اول : كليات
  • مقدمه
  • مساله اصلي تحقيق
  • تشريح و بيان موضوع
  • ضرورت انجام تحقيق
  • سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته
  • فرضيه هاي تحقيق
  • اهداف اساسي از انجام تحقيق
  • نتايج مورد انتظار پس از انجام اين تحقيق
  • روش انجام تحقيق
  • قلمرو تحقيق
  • روشهاي مورد نظر براي تجزيه و تحليل اطلاعات و آزمون فرضيه‌ها
  • تعريف واژه ها و اصطلاحات تخصصي طرح
  • فصل دوم: مروري بر مباني نظري
  • سرمايه اجتماعي
  • سرمايه اجتماعي از ديدگاه بورديو
  • سرمايه اجتماعي از ديدگاه كلمن
  • سرمايه اجتماعي از ديدگاه پوتنام
  • تمايزات بر مبناي سطح تحليل
  • تمايزات بر مبناي كاربردهاي هنجاري
  • تمايزات بر اساس مزاياي اصلي در مقابل مزاياي ثانويه
  • سرمايه اجتماعي در حوزه سازمان و مديريت
  • ابعاد سرمايه اجتماعي سازماني
  • الگوهايي براي تبيين مفهوم سرمايه اجتماعي
  • نقش سرمايه انساني و افراد در سرمايه اجتماعي سازمان
  • ويژگي‌هاي سرمايه‌اجتماعي
  • راههاي ايجاد و حفظ سرمايه اجتماعي در سازمان
  • مزاياي سرمايه اجتماعي
  • هزينه‌هاي بالقوه سرمايه اجتماعي
  • عدالت
  • عدالت اجتماعي
  • عدالت سازماني
  • عدالت توزيعي
  • عدالت رويه‌اي
  • عدالت مراوده‌اي
  • عوامل موثر بر حساسيت افراد به رعايت عدالت
  • آثار و پيامدهاي رعايت عدالت در سازمانها
  • فصل سوم: روش تحقيق
  • نوع تحقيق
  • روش تحقيق
  • روش گرد آوري داده ها
  • روايي و پايايي پرسشنامه
  • متغير هاي تحقيق
  • جامعه آماري و نمونه آماري
  • روش‌هاي موردنظر براي تجزيه و تحليل اطلاعات وآزمون فرضيه‌ها
  • فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده‌ها
  • مقدمه
  • آمار توصيفي
  • جنسيت كاركنان
  • سطح تحصيلات پاسخگويان
  • آمار استنباطي
  • يافته هاي جانبي پژوهش
  • فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات
  • نتيجه‌گيري
  • پيشنهاداتي با توجه به موضوع تحقيق
  • پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي
  • منابع و ماخذ

سارا بازدید : 103 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)
عوامل موثر بر حوادث رانندگي منجر به جرح و مرگ در شهر تهران در سالهای 1378 و 1379

قیمت:140000ریال

پایان نامه ای کامل در مورد عوامل موثر بر حوادث رانندگي منجر به جرح و مرگ در شهر تهران در سالهای 1378 و 1379 با لینک منابع ایرانی و خارجی. این پرژوه دانشگاهی بوده. و از لحاظ علمی کامل میباشد.

مقدمه

مرگ پديده ذاتي جمعيت و واقعه تجديد ناپذيراست، واقعه مرگ بر خلاف ساير پديده هاي جمعيتي ، كليه افراد جامعه را دربرمي­گيرد و در نتيجه شدت يا عموميت آن برابر واحد است. هرچند آدمي به اقتضاي طبيعت خود محكوم به فناست و مرگ و مير يك امر اجتناب نا پذير است، ولي انسان براي گريز از مرگ و به تاخير انداختن آن همواره در تلاش و تكاپو بوده است. مرگ و مير در مقايسه با ساير وقايع جمعيتي، اولين موضوعي است كه اذهان بشر را همواره به خود معطوف كرده است . لذا تلاش براي كاهش مرگ و مير و اعمال تمهيداتي در راستاي آن، موضوعي است كه مورد پذيرش تمام فرهنگها و ايدئولوژيها قرار مي گيرد و در اين زمينه مقاومتي وجود ندارد و افزايش شگفت انگيز جمعيت جهان ثمره همين كوشش ها بوده است. با اين حال كاهش در ميزان هاي مرگ ومير براي تمام افراد و گروه هاي جوامع انساني به طور مساوي صورت نگرفته است. هرچند مرگ ومير يك پديده بيو لوژيكي است ولي ، با گذشت زمان و در اثر پيشرفت هاي علمي و افزايش دانش و آگاهي بشري ، اين واقعيت بر همگان آشكار شد كه جنبه هاي مهم ديگري بجز پديده هاي زيستي(ازجمله جنبه هاي اجتماعي و اقتصادي) نيز در مرگ ومير نهفته است. (ميرزايي و عليخاني؛ 1386: 31)

با شروع انقلاب صنعتي در انگلستان و گسترش سريع آن به ساير كشورهاي اروپايي و آمريكا ، بشر با اشكال جديدي از حوادث و سوانح مواجه شد. هرچند كه اين پديده تلخ سابقه اي همانند سابقه زندگي و كار بر روي زمين داشت ولي با شروع و ادامه اين دوره شكل جديدتري به خود گرفته و به عنوان تهديدي جدي زندگي انسانها و اقتصاد رو به رشد آنها را در معرض خطر قرار داده است. گستردگي اين پديده به حدي شد كه بعضي از صاحبنظران به درستي آن را  بيماري قرن بيستم ناميدند. انرژي­هاي جديد، به كارگيري تكنولوژي هاي مدرن، ساخت صنايع عظيم، همه و همه در كنار اينكه رفاه نسبي را براي انسان به ارمغان آوردند، با تحميل خسارات شديد انساني و اقتصادي عرصه را بر انسان تنگ نموده اند. يكي از مهمترين تكنولوژيهاي يادشده ساخت اتومبيل هاي بخار و در ادامه اتومبيلهاي ديزلي و بنزيني بود كه با داشتن جذابيت­هاي منحصر به فرد، به سرعت، جهان را به تسخير خود درآورد.


سارا بازدید : 83 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

پایان نامه بررسی نقش امکانات کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان


قیمت:150000ریال

پایان نامه بررسی نقش امکانات کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی شهرستان میاندوآب از دیدگاه معلمان ابتدائی در سال تحصیلی 88-87

پایان نامه دوره کارشیناسی رشته های علوم تربیتی و روان شناسی در 90 صفحه با موضوع بررسی نقش امکانات کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی شهرستان میاندوآب از دیدگاه معلمان ابتدائی در سال تحصیلی 88-87 دارای 5 فصل کامل به همراه تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم افزار SPSS و همچنین دارای پرسشنامه.

چکیده: یکی از موضوعات مهم در برنامه ریزی آموزش و پرورش نوین توجه کامل و جامع به کیفیت آموزش و پرورش است .مسایلی از قبیل اصلاح و بهبود برنامه های درس و محتوای دروس –روش های تدریس – وسایل و رسانه های آموزشی –بهبود آموزش های ضمن خدمت و باز آموزی معلمان و تنظیم طرح هایی به منظور تجهیز کارگاه ها ،آزمایشگاه ها و کتابخانه های مدارس – تقویت و حمایت از فعالیت های تحقیقاتی منطقه ای – تشویق فعالیت های ابتکاری – خلاق و نوآورانه و همچنین گرایش حقیقی به اصل مشارکت و همکاری ،دست یابی به اهداف کلی مورد نظر از اجرای سیاست های جدید را تسهیل و تشریح می کند .


سارا بازدید : 99 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پایان نامه بررسی نقش امکانات کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

قیمت:150000ریال

پایان نامه بررسی نقش امکانات کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی شهرستان میاندوآب از دیدگاه معلمان ابتدائی در سال تحصیلی 88-87

پایان نامه دوره کارشیناسی رشته های علوم تربیتی و روان شناسی در 90 صفحه با موضوع بررسی نقش امکانات کمک آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدائی شهرستان میاندوآب از دیدگاه معلمان ابتدائی در سال تحصیلی 88-87 دارای 5 فصل کامل به همراه تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم افزار SPSS و همچنین دارای پرسشنامه.

چکیده: یکی از موضوعات مهم در برنامه ریزی آموزش و پرورش نوین توجه کامل و جامع به کیفیت آموزش و پرورش است .مسایلی از قبیل اصلاح و بهبود برنامه های درس و محتوای دروس –روش های تدریس – وسایل و رسانه های آموزشی –بهبود آموزش های ضمن خدمت و باز آموزی معلمان و تنظیم طرح هایی به منظور تجهیز کارگاه ها ،آزمایشگاه ها و کتابخانه های مدارس – تقویت و حمایت از فعالیت های تحقیقاتی منطقه ای – تشویق فعالیت های ابتکاری – خلاق و نوآورانه و همچنین گرایش حقیقی به اصل مشارکت و همکاری ،دست یابی به اهداف کلی مورد نظر از اجرای سیاست های جدید را تسهیل و تشریح می کند .


سارا بازدید : 142 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پایان نامه مديريت بهره وري فراگير

قیمت:49000ریال

 رشته ي: مديريت صنعتي

 پایان نامه مديريت بهره وري فراگير

مقدمه...........................................................................................................................1

فصل اول....................................................................................................................2

مفهوم بهره وری............................................................................................................................2

1-شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمان ها..........................................................................................................2

2-تعریف بهره وری................................................................................................................................................3

3-دید گاههای مختلف در باره بهره وری.........................................................................................................5

4-برخی سو برداشتها درباره مفهوم بهره وری................................................................................................6

5-سطوح بهره وری...............................................................................................................................................7

6-بهره وری سبز....................................................................................................................................................8

 

فصل دوم............................................................................................................................9

ضرورت مدیریت فراگیر بهره وری...........................................................................................................9

1-2-عوامل موثر  بر وضعیت بنگاهها و سازمان ها.......................................................................................9

1-1-2-یکپارچگی و ارتباطات بیشتر در سطح جهان...............................................................................9

2-1-2-سرعت بالای ارتباطات سطح جهانی...............................................................................................9

3-1-2-تناقض همکاری و رقابت پذیری.....................................................................................................10

4-1-2-پیچیدگی و نا اطمینانی...................................................................................................................10

5-1-2-تغییر در موازنه قدرتهای اقتصادی................................................................................................10

6-1-2-تغییر صحنه بازار جهانی..................................................................................................................10

1-6-1-2-بازیگران بین المللی.....................................................................................................................10

2-6-1-2-حق انتخاب بیشتر مشتریان......................................................................................................11

3-6-1-2-مقررات زدایی...............................................................................................................................11

4-6-1-2-کاهش طول عمر کالا.................................................................................................................11

2-2-تغییر تاکیدها در دهه های 1970و1980.......................................................................................11

3-2-تغییر در کانون های مورد توجه مدیران..........................................................................................12

4-2-سازمان های ملی بهره وری در برخی از کشورها ی آسیایی......................................................13

1-6-2-ژاپن....................................................................................................................................................14

2-6-2-هندوستان.........................................................................................................................................14

3-6-2-سنگاپور.............................................................................................................................................15

7-2-بهره وری در ایران...............................................................................................................................15

 

فصل سوم...........................................................................................................17

مفهوم و فلسفه مدیریت فراگیر بهره وری...........................................................17

1-3-چشم انداز بهره وری فراگیر..............................................................................................................17

2-3-مرحله سنجش و اندازه گیری.....................................................................................................17

3-3-مفهوم و تعریف کارکردی و عملیاتی مدیریت بهره وری فراگیر..........................................17

4-3-خصوصیات منحصر به فرد مدیریت بهره وری فراگیر............................................................18

5-3-استراتژی استفاده از نظام مدیریت بهره وری فراگیر..............................................................19

6-3-توان مدیریت جامع بهره وری فراگیر........................................................................................20

7-3-تعریف مدیریت بهره وری فراگیر...............................................................................................22

8-3-مدیریت بهره وری فراگیر به مثابه سه پایه.............................................................................23

9-3-مدیریت بهره وری فراگیر: اتحاد سه بعد رقابت پذیری........................................................23

 

فصل چهارم................................................................................25

بهبود بهره وری........................................................................................25

1-4-عوامل موثر بر بهره وری.............................................................................................................25

الف-دیدگاه تکنیکی..............................................................................................................................28

ب-دیدگاه فرهنگی................................................................................................................................28

عوامل موثر بر بهبود بهره وری............................................................................................................36

الف-عوامل موثر بر بهره وری نیروی کار...........................................................................................36

ب-شیوه انتخاب مدیران.......................................................................................................................39

پ-بهره وری و ثبات مدیریتی..............................................................................................................41

ت-پیشرفت تکنولوژی و تحقیق و توسعه.........................................................................................42

2-4-راههای بهبود بهره وری..............................................................................................................43

3-4-بهره وری و سیستمهای سازمانی..............................................................................................44

4-4-برنامه ریزی برای بهبود بهره وری............................................................................................46

5-4-چهارده دستور العمل برای بهبود بهره وری..............................................................................53

 

فصل پنجم.......................................................................................................57

بهره وری نیروی انسانی.....................................................................................................57

1-5-آموزش و پرورش...............................................................................................................................57

2-5-انگیزه و بهره وری.............................................................................................................................58

3-5-وجدان کار ، فرهنگ کار و انضباط در کار...................................................................................59

4-5-عوامل موثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی...........................................................................60

5-5-برنامه ریزی و منابع انسانی.............................................................................................................65

6-5-نتیجه گیری........................................................................................................................................66

نتیجه................................................................................................................................67

الف-منابع فارسی.............................................................................................................68

ب-منابع لاتین.................................................................................................................68

 

 

 

مقدمه:

تاريخ 200 ساله صنعت و ورود به عصر جديد عصر فرا صنعتي عصر اطلاعات عصر فرا ملي و ارتباطات نتيجه رشد و ارتقا بهره وري است كه نمونه هاي بارز آن استفاده بيشتر اتوماسيون و كاربرد رباتها در توليد در كنار سيستمهاي نوين مديريتي مي باشد. تنها در طول 15 سال اخير  افزايش بهره وري در سطح جهان 45 برابر شده است مه اين افزايش معجزه آسا به طور عمده نتيجه بهبود در سيستمهاي مديريتي سازمانها و سياستهاي علمي تحقيقاتي و اقتصادي صحيح در كشور هاي پيشرفته صنعتي بوده است. بيگمان رشد اقتصادي جوامع در گرو نرخ رشد بهره وري آنان است. مطا لعات تجربي در كشور هاي پيشرفته صنعتي نشان داده  كه اهميت بهره وري در نتيجه توسع سيستمهاي نرم افزار مديريتي بيش از مشاركت و افزايش كمي عوامل كار و سرمايه در جريان توليد بوده است. پايين بودن سطح بهره وري مه از ويژيگيهاي غالب كشور هاي كمتر توسعه يافته است ناشي از عوامل مختلف تاثير گذار بر بهره وري است كه تعدادي از اين عوامل خارج از كنترل اين جوامع و پاره اي قابل چاره جويي و كنترل است. دقيقا به همين دليل امروزه تمام كشورهاي جهان در پي بدست اوردن پيشرفتهايي در زمينه بهره وري هستند بدين معني كه بتوانند با مصرف منابع كمتر به مقدار تو ليد ملي بيشتر دست يابند زيرا ميان درآمد سرانه هر كشور و شاخص بهره وري رابطه اي مستقيم وجو دارد.

طي دو دهه اخير ضرورت ايجاد وگسترش بخش بهره وري و مديريت فراگير و جامع بهره وري در سازمانها از اهميت به سزايي برخوردار شده است. مديريت بهره وري فراگير بر اساس ذهنيت و برنامه اي استراتژيك، توجه صحيح به ارتقا انگيزه نيرو انساني، بهبود مهارتهاي آنان با بازآموزي و آتاهطينتبهخ آموزش و پرورش براي آنها، ايجاد زمينه مساعد براي بروز خلاقيت و استعدادها در سازمان، افزايش ميزان تحقيق و توسعه، استفاده از علم و دانش در اداره امور و بهبود كيفيت محصول در جهت برقراي نضامي براي اندازه گيري، ارزيابي، برنامه ريزي و بهبود بهره وري فراگير در سازمان است كه مدير مي تواند مشكلات و مساءل را تشخيص دهد و مساءل پيچيده سازمان را بر اساس اطلاعات لازم حل كند.


سارا بازدید : 150 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)

پایان نامه بررسی نقش مشاوران مدارس در موفقیت دانش آموزان


قیمت:120000ریال

پایان نامه بررسی نقش مشاوران مدارس در موفقیت دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان میاندوآب در سال تحصیلی 89-90

یایان نامه دوره کارشناسی رشته های علوم تربیتی و روان شناسی در 5 فصل همراه با فصل تجزیه و تحلیل اطلاعات . دارای پرسشنامه و فهرست مطالب و فهرست منابع در 104 صفحه

فهرست:

  • فصل اول(کلیات تحقیق)
  • مقدمه
  • بیان  مسئله
  • ضرورت و اهمیت تحقیق
  • اهداف تحقیق
  • اهداف کلی
  • اهداف جزئی
  • سؤالات تحقیق
  • فرضیه ها
  • فرضیه های اصلی
  • فرضیه های فرعی
  • متغیرها
  • تعاریف عملیاتی واژه ها
  • محدودیتهای تحقیق
  • فصل دوم(ادبیات و پیشینه تحقیق)
  • تاریخچه راهنمایی ومشاوره در جهان
  • تاریخچه راهنمایی ومشاوره در ایران
  • انواع راهنمایی و مشاوره
  • راهنمایی و هدایت تحصیلی در نظام آموزشی فعلی
  • خصوصیات دانش آموزان دبیرستانی
  • فعالیت های مربوط به راهنمایی حرفه ای در دبیرستان
  • روشهای مشاوره با توجه به زیر بنای فلسفی
  • هدفهای مشاوره
  • خدمات چهارگانه راهنمایی در مدارس
  • مشاوره و راهنمایی در اسلام
  • اهداف مشاوره ازدیدگاه اسلام
  • موارد شور در قوانین اسلامی
  • موارد شور درمدارس
  • مشکلات دانش آموزان در مدارس امروز در جریان تحصیل
  • مفهوم مشاوره و پیشرفت تحصیلی
  • خصوصیات مشاور
  • اصول اساسی راهنمایی ومشاوره
  • پیشینه داخلی مورد استفاده اول
  • پیشینه مورد استفاده دوم
  • پیشینه داخلی مورد استفاده سوم
  • پیشینه مورد استفاده چهارم
  • پیشینه مورد استفاده پنجم
  • پیشینه خارجی مورد استفاده اول
  • پیشینه مورد استفاده دوم
  • پیشینه مورد استفاده سوم
  • فصل سوم(روش تحقیق)
  • مقدمه
  • روش پژوهش
  • جامعه آماری
  • روش نمونه گیری و حجم نمونه
  • ابزار اندازه گیری
  • پایایی و روایی پرسشنامه ها
  • روش جمع آوری داده ها
  • روشهای تجزیه و تحلیل داده ها
  • فصل چهارم(تجزیه و تحلیل داده ها)
  • مقدمه
  • آزمون فرضیه اصلی اول
  • آزمون فرضیه اصلی دوم
  • آزمون فرضیه اصلی سوم
  • آزمون فرضیه  اصلی چهارم
  • آزمون فرضیه اصلی پنجم
  • آزمون فرضیه اصلی ششم
  • آزمون فرضیة  فرعی اول
  • فرضیه فرعی دوم
  • فصل پنجم(نتیجه گیری و خلاصه)
  • خلاصه
  • نتایج
  • پیشنهادات
  • خاتمه
  • فهرست منابع
  • ضمایم

سارا بازدید : 220 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (0)
عنوان کامل: بررسي عوامل موثر بر رضايت شغلي كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 54
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
بحث و بررسي در خصوص ارضاي نيازها و عوامل ديگري و اثر بخشي بيشتر كاركنان و ايجاد محيطي صيفي و پر جاذبه براي آنان در محيط هاي سازماني توجه هر فرد دلسوز به آينده اين مرز و بوم را به خود معطوف مي آورد. چرا كه با تلاش و همفكري كليه آمار و سازمانهاي جامعه است كه مي توان به طور طبيعي اميدوار بود از طريق اعمال يك مديريت صحيح و علمي كشور واقعاً در جهت توسعه و پيشرفت قدمهاي اساسي بردارد. از آنجا كه محقق خود چندي است در سازمان برنامه و بودجه كشور به عنوان كارشناس تحقيقات مشغول به كار مي باشد و بارها شاهد تغيير و حيات كارشناسان اين سازمان بوده است لذا همواره اين سئوال برايش مطرح بوده و هست كه چرا و چگونه در پاره اي موارد از طريق ايجاد انگيزيش و ارضاي نيازهاي منطقي و معقول كارشناسان در دلبستگي به كار و بالا بردن روحيه آنها تأثير مثبت حاصل شده و با بالعكس در اثر كم توجهي و  ضعف مديريت،تا چه حد در روحيه و انگيزه افراد اثر سوء گذاشته است چرا برخي افراد در سازمان با وجود امكانات و مزاياي يكسان فعال و داراي انگيزه و برخي ديگر، تمامي مشكلات ماندگار مي شوند؟ در چه صورتي افراد حداكثر توان خود را  در كار به عمل مي آورند؟چگونه مي تون روحيه شغلي آنان را افزايش داد؟ و چرا و چراهاي ديگر موجب شده است كه محقق در اني خصوص گام برداشته تا عوامل موثر و اسايي در انگيزش كارشناسان سازمن برنامه و بودجه را مورد بررسي قرار دهد و از اين رهگذر بتواند در جهت ارتقا و اثر بخشي عملكرد كارشناسان در راستاي اهداف سازمان رهنمودها و راهكارهايي هر چند ناچيز ارائه دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
سارا بازدید : 145 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)
پایان نامه بررسی میزان حساسيت كاركنان به ميزان رعايت عدالت

قیمت:250000ریال

پایان نامه بررسی میزان حساسيت كاركنان به ميزان رعايت عدالت سازماني وجایگاه سرمايه اجتماعي آنان در سازمان (رشته مدیریت دولتی)

پایان نامه دوره ارشد رشته مدیریت دولتی کلیه گرایش ها با موضوع بررسی میزان حساسيت كاركنان به ميزان رعايت عدالت سازماني وجایگاه سرمايه اجتماعي آنان در سازمان . دارای 110 صفحه متن همراه با فهرست مطالب و فصل بندی شده.

چکیده: در جهان پر شتاب امروز، سازمانهاي زيادي در تلاشند تا براي رسيدن به اهداف سازماني و اقتصادي وتداوم حيات خود از الگوها و شيوه هاي مختلف بهره ببرند و مزيت رقابتي جديدي كسب نمايند تا از سقوط و واژگوني و خطرات ناشي از دگرگوني هاي سريع محيطي در امان بمانند. در ديدگاههاي سنتي مديريت توسعه سرمايه هاي اقتصادي، فيزيكي، ونيروي انساني مهمترين نقش را ايفا مي كردند؛  براي  توسعه در عصر حاضر به سرمايه اجتماعي بيشتر از سرمايه اقتصادي ، فيزيکي وانساني نيازمنديم. زيرا بدون اين سرمايه استفاده بهينه از ديگر سرمايه ها امکان پذير نيست. در جامعه اي که فاقد سرمايه اجتماعي کافي است به احتمال زياد ساير سرمايه ها تلف مي شوند. از اين روست که موضوع سرمايه اجتماعي محور اصلي مديريت در سازمانها محسوب شده و مديراني موفق قلمداد مي گردند که بتوانند در ارتباط با جامعه به توليد و توسعه سرمايه اجتماعي بيشتري نائل گردند.

فهرست:

  • فصل اول : كليات
  • مقدمه
  • مساله اصلي تحقيق
  • تشريح و بيان موضوع
  • ضرورت انجام تحقيق
  • سابقه تحقيقات و مطالعات انجام گرفته
  • فرضيه هاي تحقيق
  • اهداف اساسي از انجام تحقيق
  • نتايج مورد انتظار پس از انجام اين تحقيق
  • روش انجام تحقيق
  • قلمرو تحقيق
  • روشهاي مورد نظر براي تجزيه و تحليل اطلاعات و آزمون فرضيه‌ها
  • تعريف واژه ها و اصطلاحات تخصصي طرح
  • فصل دوم: مروري بر مباني نظري
  • سرمايه اجتماعي
  • سرمايه اجتماعي از ديدگاه بورديو
  • سرمايه اجتماعي از ديدگاه كلمن
  • سرمايه اجتماعي از ديدگاه پوتنام
  • تمايزات بر مبناي سطح تحليل
  • تمايزات بر مبناي كاربردهاي هنجاري
  • تمايزات بر اساس مزاياي اصلي در مقابل مزاياي ثانويه
  • سرمايه اجتماعي در حوزه سازمان و مديريت
  • ابعاد سرمايه اجتماعي سازماني
  • الگوهايي براي تبيين مفهوم سرمايه اجتماعي
  • نقش سرمايه انساني و افراد در سرمايه اجتماعي سازمان
  • ويژگي‌هاي سرمايه‌اجتماعي
  • راههاي ايجاد و حفظ سرمايه اجتماعي در سازمان
  • مزاياي سرمايه اجتماعي
  • هزينه‌هاي بالقوه سرمايه اجتماعي
  • عدالت
  • عدالت اجتماعي
  • عدالت سازماني
  • عدالت توزيعي
  • عدالت رويه‌اي
  • عدالت مراوده‌اي
  • عوامل موثر بر حساسيت افراد به رعايت عدالت
  • آثار و پيامدهاي رعايت عدالت در سازمانها
  • فصل سوم: روش تحقيق
  • نوع تحقيق
  • روش تحقيق
  • روش گرد آوري داده ها
  • روايي و پايايي پرسشنامه
  • متغير هاي تحقيق
  • جامعه آماري و نمونه آماري
  • روش‌هاي موردنظر براي تجزيه و تحليل اطلاعات وآزمون فرضيه‌ها
  • فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده‌ها
  • مقدمه
  • آمار توصيفي
  • جنسيت كاركنان
  • سطح تحصيلات پاسخگويان
  • آمار استنباطي
  • يافته هاي جانبي پژوهش
  • فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات
  • نتيجه‌گيري
  • پيشنهاداتي با توجه به موضوع تحقيق
  • پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي
  • منابع و ماخذ

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1931
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 96
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 516
  • بازدید ماه : 516
  • بازدید سال : 26,643
  • بازدید کلی : 532,143